Kristin Emilie Willumsen Bjørndal
:
Barns utvikling av kritisk tenking - avgjørende for bærekraftig utvikling
Universitetsforlaget 2024
Veronica Bergan,
Kristin Emilie Willumsen Bjørndal
:
Barnehagen - Første steg mot en bærekraftig utvikling
Universitetsforlaget 2024
Yngve Antonsen,
Rachel Elise Jakhelln,
Jessica Aspfors,
Kristin Emilie W Bjørndal
:
Solo, collaborative or collective? Newly qualified teachers’ experiences of being stirred into induction practices
Kristin Emilie W Bjørndal,
Yngve Antonsen,
Rachel Elise Jakhelln
:
Stress-coping Strategies amongst Newly Qualified Primary and Lower Secondary School Teachers with a Master’s Degree in Norway
Yngve Antonsen,
Rachel Elise Jakhelln,
Kristin Emilie W Bjørndal
:
Skolers læringspraksiser og nyutdannede lærere
Universitetsforlaget 2021
ARKIV
Yvonne Sørensen,
Kristin Emilie W Bjørndal
:
Sentrale områder i praksisopplæringen for lærerstudenters profesjonelle utvikling – en systematisk forskningsgjennomgang (2005–2020)
Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis 20. desember 2021
ARKIV /
DOI
Kristin Emilie W Bjørndal,
Yngve Antonsen,
Rachel Elise Jakhelln
:
FoU-kompetansen hos nyutdannede grunnskolelærere – grunnlag for skoleutvikling?
Kristin Emilie W Bjørndal,
Veronica Bergan
:
Livsmestring – hva kan det romme?
Universitetsforlaget 2020
Yngve Antonsen,
Gregor Maxwell,
Kristin Emilie W Bjørndal,
Rachel Elise Jakhelln
:
«Det er et kjemperart system» – spesialpedagogikk, tilpasset opplæring og nyutdannede læreres kompetanse
Yngve Antonsen,
Rachel Elise Jakhelln,
Kristin Emilie W Bjørndal
:
Nyutdannede grunnskolelæreres faglige fordypning og
masteroppgave – relevant for skolen?
Kristin Emilie W Bjørndal,
Svein-Erik Andreassen
:
Om sammenhenger mellom forskningsspørsmål, aksjonsforskning, casestudier og generalisering
Cappelen Damm Akademisk 2020
ARKIV /
DOI
Kristin Emilie W Bjørndal,
Anne Ragnhild Grini
:
Lærerstudenters erfaringer med oppmerksomt nærvær som stressmestringsverktøy
Universitetsforlaget 2020
Kristin Emilie W Bjørndal,
Gisken Marianne Meløe
:
Elevmassasje for å fremme positive elev-elev-relasjoner
Universitetsforlaget 2020
Line Husjord,
Kristin Emilie W Bjørndal
:
Skolemåltidet i ungdomsskolen - et mulighetsrom for gode helsevalg
Universitetsforlaget 2020
Kristin Emilie W Bjørndal
:
Barns utvikling av kritisk tenkning – avgjørende
for bærekraftig utvikling
Universitetsforlaget 2019
Veronica Bergan,
Kristin Emilie W Bjørndal
:
Barnehagen – første steg mot en bærekraftig utvikling
Universitetsforlaget 2019
Rachel Elise Jakhelln,
Gunilla Brita Maria Eklund,
Jessica Aspfors,
Kristin Emilie W Bjørndal,
Gerd Stølen
:
Newly qualified teachers' understandings of research-based teacher education practices-Two cases From Finland and Norway
Scandinavian Journal of Educational Research 2019
ARKIV /
DOI
Veronica Bergan,
Kristin Emilie Willumsen Bjørndal
:
Bærekraft i praksis i barnehagen (2.utgave)
Universitetsforlaget 2024
Kristin Emilie W Bjørndal,
Veronica Bergan
:
Skape rom for folkehelse og livsmestring i skole og lærerutdanning
Universitetsforlaget 2020
Veronica Bergan,
Kristin Emilie W Bjørndal
:
Bærekraft i praksis i barnehagen
Universitetsforlaget 2019
Yvonne Sørensen,
Kristin Emilie Willumsen Bjørndal
:
Arbeid med barns livskvalitet i barnehagen
2024
Yvonne Sørensen,
Kristin Emilie Willumsen Bjørndal
:
Arbeid med barns livskvalitet i barnehagen
2024
Veronica Bergan,
Kristin Emilie Willumsen Bjørndal
:
Hvorfor denne boken?
Universitetsforlaget 2024
Kristin Emilie Willumsen
:
Arbeid med elevers subjektive livskvalitet
2023
Kristin Emilie Willumsen
:
Ledelse av arbeid med subjektiv livskvalitet i barnehagen
2023
Yvonne Sørensen,
Kristin Emilie Willumsen
:
Leder: Temanummeret «Å kultivere myndiggjøring i lærerutdanning og skole for økt livskvalitet blant elever»
Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis 2023
DOI
Kristin Emilie W Bjørndal,
Yvonne Sørensen
:
Development of student teachers' reflexive habit through writing individual digital learning logs
2023
Kristin Emilie W Bjørndal,
Yvonne Sørensen
:
"Arbeid med å fremme elevers subjektive livskvalitet"
2023
Kristin Emilie W Bjørndal,
Yvonne Sørensen
:
"Arbeid med å fremme elevers subjektive livskvalitet"
2023
Andrea Hofmann,
Åsmund Aamaas,
Anne-Line Bjerknes,
Anne Bergliot Øyehaug,
Kristin Emilie W Bjørndal,
Yvonne Sørensen
:
Promoting interdisciplinary teaching in teacher education
2023
Yvonne Sørensen,
Kristin Emilie W Bjørndal
:
Etablering og vedlikehold av et godt psykososialt læringsmiljø gjennom modellering og studentaktiv tilnærming i faget pedagogikk og elevkunnskap (PEL)
2022
Yvonne Sørensen,
Kristin Emilie W Bjørndal
:
Folkehelse og livsmestring. Etablere og vedlikeholde et godt psykososialt læringsmiljø
2022
Yngve Antonsen,
Kristin Emilie W Bjørndal,
Rachel Elise Jakhelln
:
Den fantastiske masterlæreren møter skolen? Følgeforskning på lærere utdannet i Pilot i Nord.
2022
Svein-Erik Andreassen,
Margrethe Amalie Tresselt,
Kristin Emilie W Bjørndal
:
Er LK20 forvirrende? - Noen refleksjoner om de tre tverrfaglige temaene og kjerneelementene
form tidsskrift for kunst og design 23. mai 2022
FULLTEKST
Yngve Antonsen,
Kristin Emilie W Bjørndal,
Rachel Elise Jakhelln
:
Hvordan bedre yrkesstarten for lærere
Utdanningsnytt.no 2022
Yvonne Sørensen,
Kristin Emilie W Bjørndal,
Veronica Bergan
:
Etablering av psykososialt læringsmiljø
Yngve Antonsen,
Rachel Elise Jakhelln,
Kristin Emilie W Bjørndal
:
Behold femårig lærerutdanning
Kristin Emilie W Bjørndal,
Heidi Biseth
:
Bygger bro mellom skolen og lærerutdanningen
Kristin Emilie W Bjørndal
:
Presentasjon av antologien: Skape rom for folkehelse og livsmestring i skole og lærerutdanning (Bjørndal og Bergan, 2020), kap. 8: Lærerstudenters erfaringer med oppmerksomt nærvær
som stressmestringsverktøy (Bjørndal & Grini, 2020).
2020
Gregor Maxwell,
Yngve Antonsen,
Kristin Emilie W Bjørndal
:
Inclusive education competence in teacher education – an absence in newly trained teachers in Norway
2019
Gregor Maxwell,
Yngve Antonsen,
Rachel Elise Jakhelln,
Kristin Emilie W Bjørndal
:
Inclusive education competence in teacher education – an absence in newly qualified teachers in Norway
2019
Yngve Antonsen,
Rachel Elise Jakhelln,
Kristin Emilie W Bjørndal
:
Newly qualified teachers’ experiences of their knowledge-base in practice – a Norwegian longitudinal study.
2019
Kristin Emilie W Bjørndal,
Veronica Bergan
:
Bærekraft i praksis i barnehagen - fagseminar
2019
Yngve Antonsen,
Rachel Elise Jakhelln,
Kristin Emilie W Bjørndal
:
RELEMAST – Relevant MA education for primary and lower secondary school teachers
2018
Yngve Antonsen,
Rachel Elise Jakhelln,
Kristin Emilie W Bjørndal
:
RELEMAST - Relevant masterutdanning
2018
Kristin Emilie W Bjørndal,
Rachel Elise Jakhelln
:
Hva med masterlærerne som er ferdig utdannet – hva sier de?
2018
Kristin Emilie W Bjørndal
:
Filosofering med barn og unge styrker medvirkning.
2018
Kristin Emilie W Bjørndal,
Rachel Elise Jakhelln
:
Nyutdannede «masterlærere» og yrkespraksis
2018
Rachel Elise Jakhelln,
Gunilla Brita Maria Eklund,
Jessica Aspfors,
Kristin Emilie W Bjørndal,
Gerd Stølen
:
Newly qualified teachers’ understanding of research-based teacher education in Finland and Norway
2018
Rachel Elise Jakhelln,
Kristin Emilie W Bjørndal
:
Absence and presence of leadership? The experience of early
career teachers’ with school management with respect to their
competence from initial teacher education
2017