Bilde av Olsen, Rigmor
Foto: Torje Jenssen
Bilde av Olsen, Rigmor
Institutt for lærerutdanning og pedagogikk rol006@post.uit.no +4777644218 Tromsø

Rigmor Olsen


Stillingsbeskrivelse

Ph.D-stipendiat i veiledningspedagogikk


  • Rigmor Olsen, Cato R. P. Bjørndal :
    Fragmentarisk partnerskap i lærerstudenters FoU-veiledning: En studie av studenter og lærerutdanneres erfaringer
    Acta Didactica Norden (ADNO) 16. november 2022 ARKIV / DOI
  • Kirsten Sivertsen Worum, Inger Merethe Hansen, Rigmor Olsen :
    Omvendt undervisning som talesjanger i veilederutdanningen- Studenters perspektiv på forhold som har betydning for læreprosesser
    NORDVEI: Nordisk tidsskrift i veiledningspedagogikk 2022 ARKIV / DOI
  • Rigmor Olsen :
    Flerstemmighet i veiledningssamtaler? En kasusstudie om triadisk FoU-veiledning i grunnskolelærerutdanningen
    NORDVEI: Nordisk tidsskrift i veiledningspedagogikk 2021 ARKIV / DOI
  • Rigmor Olsen :
    Posisjonering i kunnskapsrelasjoner: En kasusstudie om FoU-veiledning i grunnskolelærerutdanningen
    Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis 2020 ARKIV / DOI
  • Rigmor Olsen :
    Posisjonering i "det tredje rom". En casestudie av triadiske veiledningssamtaler hvor lærerstudenter, praksislærer og universitetslærer samarbeider om FoU-arbeid
    2019
  • Kirsten Sivertsen Worum, Rigmor Olsen, Inger Merethe Hansen :
    Studentevalueringer som talesjanger i egen veilederutdanning
    2019
  • Rigmor Olsen, Rachel Elise Jakhelln :
    Improving mentoring and supervision through extended boundary crossing in a tripartite collaboration in initial teacher education
    2018
  • Rigmor Olsen :
    Veiledningssamtalen i et konstruert partnerskap
    2017
  • Rigmor Olsen :
    Veiledningssamtalen og veiledningsrelasjoner når lærerstudenter gjennomfører FoU-arbeid i partnerskap med praksislærer og universitetslærer
    2016
  • Rigmor Olsen :
    Å skrive en master kan vel ikke være så vanskelig?
    2016
  • Rigmor Olsen :
    Forskningsbasert grunnskolelærerutdanning. Når praksislæreren og studentene skal samarbeide om FoU-arbeid i praksisfeltet: I hvilken grad opplever praksislærerne seg som integrert i den nye forskningsbaserte grunnskolelærerutdanningen?
    UiT Norges arktiske universitet 2014

  • De 50 siste resultatene fra Cristin vises på siden. Se alle arbeider i Cristin her →


    Forskningsinteresser

    Veiledning av studenter og nyutdannede lærere i skole og barnehage.

    Pågående Ph.D-prosjekt (2016-): Veiledning av lærerstudenter som gjennomfører FoU-arbeid i skolen.

    Undervisning

    PED-6325 Veiledning for lærere i skole og barnehage del 1.


    Medlem i forskningsgruppe