Mariann Cesilie Løkse,
Torstein Låg,
Mariann Solberg,
Helene N. Andreassen,
Mark Stenersen
:
Teaching information literacy in higher education: Effective teaching and active learning
Chandos Publishing 2017
Mariann Cesilie Løkse,
Vibeke Bårdsdatter Bårnes
:
Information literacy : how to find, evaluate and cite sources
Cappelen Damm Akademisk 2014
Mariann Cesilie Løkse,
Vibeke Bårdsdatter Bårnes
:
Informasjonskompetanse : håndbok i kildebruk og referanseteknikker
Cappelen Damm Høyskoleforlaget 2011
Mariann Cesilie Løkse
:
Gi en bok!
Nordlys 16. november 2020
ARKIV
Lars Figenschou,
Mariann Cesilie Løkse
:
Har vi forberedt ungdommen på det digitaliserte livet og den nye skolehverdagen?
Mariann Cesilie Løkse,
Helene N. Andreassen,
Torstein Låg,
Mark Stenersen
:
Bridging the gap: easing the transition to higher education with an information literacy MOOC
Facet Publishing 2016
Mariann Cesilie Løkse
:
Spiller fagreferentene bingo med litteraturbudsjettet? En sammenlikning av bibliotekets bokbestillinger og
brukernes litteraturbehov
2015
Mariann Cesilie Løkse,
Lars Figenschou
:
Learning opportunities and barriers: making the most of MOOC usage data
2015
Mariann Cesilie Løkse,
Mariann Solberg
:
Strengthening teacher qualifications to prevent student plagiarism – presentation of an online course and discussion of a strategy
Helene N. Andreassen,
Lars Figenschou,
Mark Stenersen,
Vibeke Flytkjær,
Mariann Cesilie Løkse,
Torstein Låg
:
Like a bridge over troubled water: Økt læring og forståelse av akademia eksemplifisert ved et interaktivt nettmøte mellom universitetet og den nye studenten
Helene N. Andreassen,
Torstein Låg,
Lars Figenschou,
Vibeke Flytkjær,
Mariann Cesilie Løkse,
Mark Stenersen
:
From how to why: Critical thinking and academic integrity as key ingredients in information literacy thinking. I
2014
Mariann Cesilie Løkse,
Helene N. Andreassen,
Lars Figenschou,
Vibeke Flytkjær,
Torstein Låg,
Mark Stenersen
:
From how to why: Critical thinking and academic integrity as key ingredients in information literacy teaching. III
2014
Helene N. Andreassen,
Lars Figenschou,
Mark Stenersen,
Vibeke Flytkjær,
Mariann Cesilie Løkse,
Torstein Låg
:
From how to why: Critical thinking and academic integrity as key ingredients in information literacy teaching. II (PechaKucha)
2014
Mariann Cesilie Løkse,
mona Magnussen
:
Show me your search strings
Online searcher : information discovery, technology, strategies 2014
FULLTEKST
Torstein Låg,
Helene N. Andreassen,
Lars Figenschou,
Vibeke Flytkjær,
Mariann Cesilie Løkse,
Mark Stenersen
:
From how to why: Critical thinking and academic integrity as key ingredients in information literacy teaching. IV
2014
Mariann Cesilie Løkse
:
Om skolebibliotekets vidunderlige verden
Mariann Cesilie Løkse,
mona Magnussen
:
Show me your search strings! What can search statistics tell us about user behaviour?
Information Today Euorpe 14. november 2013
FULLTEKST
Mariann Cesilie Løkse,
mona Magnussen
:
Show me your search strings! Statistics and user behaviour
Mariann Cesilie Løkse,
Torstein Låg
:
Deterring student plagiarism by strengthening teacher qualifications
2013
Mariann Cesilie Løkse,
Karen Johanne Buset
:
What happens next? Life after 2.0-training in academic libraries
2010
Mariann Cesilie Løkse
:
"... men jeg ble positivt overrasket" Undervisning i informasjonskompetanse: Hva gjør vi og hva synes studentene?
2010
Mariann Cesilie Løkse,
Frode Skarstein
:
"Where is this library you're talking about?" Student feedback on information literacy classes
2009
Mariann Cesilie Løkse,
Jannicke Røgler
:
What difference does it make? Norwegian libraries after 23 things
2008
Mariann Cesilie Løkse
:
How to be a teacher librarian
2007
Mariann Cesilie Løkse
:
UB på timeplanen: Et vellykket samarbeid mellom Hum.fak. og Universitetsbiblioteket i Tromsø
2006
Mariann Cesilie Løkse
:
Teaching Information Competency to University Students
2005