Likestilling
Foto: Bilde: Nicolas Menijes CregoBodil Hansen Blix
Professor
Enhet: Institutt for helse- og omsorgsfag
Jeg er sykepleier og PhD, og jobber som professor ved Institutt for helse- og omsorgsfag. Jeg er fagansvarlig for Master i aldring og geriatrisk helsearbeid. Jeg er leder for forskningsgruppen Senter for omsorgsforskning, nord. Forskningen min hører hjemme i skjæringspunktet mellom kritisk gerontologi, narrativ gerontologi og helsetjenesteforskning, og jeg har en særlig interesse for ulikhet i helse og helsetjenester. Jeg er interessert i eldre menneskers liv og helse, og har en særskilt interesse for eldre samer. Min metodekompetanse er først og fremst innen kvalitativ forskning generelt og narrativ forskning spesielt.
Jeg er professor II ved Høgskulen på Vestlandet, Bergen. Der er jeg tilknyttet forskningsgruppen Forhandling om fortelling.
Redaksjonsmedlem i Tidsskrift for omsorgsforskning
Redaksjonsmedlem i Journal of Aging Studies
Medlem av arbeidsgruppen for den nasjonale forskerskolen MUNI-HEALTH-CARE
Medlem av ph.d.-utvalget for Sygepleje og Sundhedsvidenskap ved Ilisimatusarfik, Grønlands universitet
Fast spaltist i Tidsskriftet Sykepleien
Du kan lese mer om ting jeg er opptatt av her og høre litt mer her
Melina Duarte
Instituttleder ved IFF&SKK
Enhet: Institutt for filosofi og førstesemesterstudier
Kjersti Fjørtoft
Professor
Enhet: Institutt for filosofi og førstesemesterstudier
Politisk filosofi, demokrati, medborgerskap, rettferdighetsteori, offentlig fornuft, global rettferdighet, feminisme, etikk, forskningsetikk.
Siv Ellen Kraft
Professor, religionshistoriker
Enhet: Institutt for arkeologi, historie, religionsvitenskap og teologi
Samisk samtidsreligion, urfolksreligion
Leder av forskningsprosjektet Indigenous Religion(s). Local Grounds, Global Networks, NFR 2015-2020
Lilli Mittner
Førsteamanuensis / faglig koordinator ved Senter for arktisk humaniora
Enhet: Senter for kvinne- og kjønnsforskning
Torjer Andreas Olsen
Professor i urfolksstudier
Enhet: Senter for samiske studier
Samiske og urfolksrelaterte temaer i barnehage, skole og utdanning.
Kjønn, makt og posisjon i urfolksforskning.
Nordnorsk og samisk religionshistorie.