Forbrukeradferd
Foto: YURI ARCURS/MostphotosNils Magne Larsen
Enhet: Handelshøgskolen ved UiT i Harstad
Nils Magne Larsen er del av et større internasjonalt forskningsmiljø som er opptatt av hvordan man kan få forbrukere til å foreta mer helsemessige- og bærekraftige valg.
![Portrettbilde](https://uit.no/Content/219376/cache=20222601165156/transformation=scale10000x180/SveinOlsen-2.jpg)
Svein Ottar Olsen
Enhet: Handelshøgskolen ved UiT i Tromsø
RESEARCH INTERESTS
Social Psychology (Attitude Strength – Attitude-behaviour models / measurement)
Consumer Behaviour (Perceived Quality/Satisfaction/Loyalty/Branding)
International Marketing (Country-of-Origin research/Country Image)
Product Development (Product testing – perceived quality/satisfaction)
Generic - Commodity Marketing / co-branding (different aspects)
Research Methods (Survey research/Attitude measurement/Context Effects/SEM-LISREL)
Food Choice and (Sea)Food Consumption Behaviour (different aspects)
![Portrettbilde](https://uit.no/Content/592801/cache=20222601171033/transformation=scale10000x180/4IV8dXTw.png)
Kåre Skallerud
Enhet: Handelshøgskolen ved UiT i Tromsø
Retail marketing; food marketing; export marketing; trade show marketing
Anders Hauge Wien
Enhet: Handelshøgskolen ved UiT i Tromsø
- Consumer behaviour
- Marketing communication
- Marketing strategy
- Social media / interactive marketing