Bilde av Boldermo, Sidsel
Bilde av Boldermo, Sidsel
Førsteamanuensis Institutt for lærerutdanning og pedagogikk sidsel.boldermo@uit.no +4777644761 Her finner du meg

Sidsel Boldermo


Vitenskapelige arbeidsområder


  • Sidsel Boldermo :
    Relasjonelt arbeid i barnehage - fokus på barnefellesskap
    Fagbokforlaget 2024
  • Sidsel Boldermo :
    She's the Lion King!
    Brill|Sense 2024 DOI
  • Sidsel Boldermo :
    Fleeting moments: young children’s negotiations of belonging and togetherness
    International Journal of Early Years Education 2020 ARKIV / DOI
  • Sidsel Boldermo, Elin Eriksen Ødegaard :
    What about the migrant children? The state-of-the-art in research claiming social sustainability
    Sustainability 16. januar 2019 ARKIV / DOI
  • Sidsel Boldermo :
    Practicing Belonging in Kindergarten: Children’s use of Places and Artefacts.
    Palgrave Macmillan 2019 ARKIV / DOI
  • Sidsel Boldermo :
    Barnehagen som sted. Relasjonelle tilnærminger til barnehagens stedspraksiser og barns opplevelser av tilhørighet.
    Fagbokforlaget 2018
  • Sidsel Boldermo :
    Mangfold, medvirkning og digital kompetanse i barnehage
    Orkana Forlag 2015
  • Sidsel Boldermo, Pernille Elisabeth Bartnæs :
    «Det doble formålet»: videreutvikling av undervisning gjennom erfaringer fra arbeid i tilskuddsordningen»
    2024
  • Jaana Juutinen, Sidsel Boldermo :
    Theoretical and empirical wonderings about children’s belonging and place in the Arctic areas
    2023
  • Henriette Ludvigsen, Torstein Unstad, Betty Steinsvik, Siri Sollied Madsen, Sidsel Boldermo, Pernille Elisabeth Bartnæs m.fl.:
    Om fargelegging, relasjoner og etikk i barnehage og skole
    Nordnorsk debatt - Nordlys 2022 ARKIV
  • Sidsel Boldermo, Elin Eriksen Ødegaard, Susanne Garvis :
    Education for Social Sustainability. Meaning Making of Belonging in Diverse Early Childhood Settings
    UiT Norges arktiske universitet 2020
  • Sidsel Boldermo :
    Social Sustainability in small children’s diverse communities. Belonging and Togetherness in kindergarten
    2019
  • Sidsel Boldermo :
    Children`s use of places and artifacts as tools for negotiations of belonging
    2018
  • Sidsel Boldermo, elin Eriksen Ødegaard :
    Glocality on Place. Studying local experience and transforming education in the Northern kindergarten
    2016
  • Sidsel Boldermo :
    Place and belonging in Kindergarten
    2015
  • Ingrid C. Nordli, Sidsel Boldermo :
    Flerspråklighet og kartlegging av språkutvikling hos barn i barnehagealder
    2015
  • Sidsel Boldermo, Ingrid C. Nordli :
    Foreldresamarbeid - prosjekt mangfold
    2015
  • Sidsel Boldermo, Ingrid C. Nordli :
    Språkutvikling hos barn i lys av flerspråklighet
    2015
  • Sidsel Boldermo :
    Bærekraftig pedagogikk. Utfordringer og muligheter knyttet til utdanning for bærekraftig utvikling i nordnorske barnehager.
    2015
  • Sidsel Boldermo :
    Mangfold, medvirkning og digitale verktøy
    2015
  • Sidsel Boldermo :
    Barnehagens kjernebegreper
    I skolen 05. mai 2014
  • Sidsel Boldermo :
    Barnehagens kjernebegreper
    Nordlys 10. april 2014
  • Geir Olaf Pettersen, Sidsel Boldermo :
    Findings from Norway
    2013

  • De 50 siste resultatene fra Cristin vises på siden. Se alle arbeider i Cristin her →


    Forskningsinteresser

    Barn, barndom og barnehage
    Utdanning for bærekraftig utvikling
    Sosial bærekraft i lokale og globale kontekster
    Små barns opplevelser av tilhørighet og trivsel
    Barns lek
    Barns meningsskaping av steder og artefakter