Om oss – Enhet for instituttadministrasjon

Om oss – Enhet for instituttadministrasjon

Våre team og tjenester

Team studentkontakt og arrangement 

  • Betjener Serviceportalen (TopDesk), besvarer henvendelser fra ansatte og studenter, og fordeler saker til andre team. 
  • Disputas – håndterer administrativt og praktisk arbeid knyttet til avvikling av disputaser. 
  • Forarbeid til norskkurs, inkl. testing, i samarbeid med vitenskapelig ansatte. 
  • Mentorordningen  
  • Semesterstart/orienteringsmøter i samarbeid med fakultet og institutt 
  • Refusjoner til studenter: bestiller skjema for utbetaling/refusjon for studenter som har vært på studiereiser. 
  • Bestiller innkjøpsordre for studentaktiviterer i regi av studentforeninger, mentorordninger etc. 
  • Skriver bekreftelser for studenter som har tatt norsk kurs på A-B nivå (andre bekreftelser skrives av UiT Info). 
  • For mastergradsstudenter: nøkkelutlevering til lesesalsplasser, arkivering av signerte mastergradskontrakter og vedlikehold av informasjonsside på nett. 
  • Behandler og vurderer permisjonssøknader fra studenter. 
  • Vurderer om studenter kan få utvidet studierett når de søker om dette 
  • Administrerer To-språktesten (muntlig prøve for blivende tolker) som arrangeres i samarbeid med OsloMet og Samisk Høyskole i Kautokeino. 

Team utdanning 

  • Veiledning av emneansvarlige og studieprogramledere om emnebeskrivelser, tekst til studiekatalog på nett og studieplaner. 
  • Ressurs for fagmiljøene ved revisjonsarbeid generelt. 
  • Ansvarlig for publisering av studie- og emnekatalogen på nett, med oppdaterte studieplaner. 
  • Fullfører revisjon og kvalitetssikring av studieplaner og emnebeskrivelser (i Felles studentsystem (FS) og Emner på nett (EpN)) 
  • Legger inn emneansvarlige og undervisere for semesteret og lager undervisningsaktivitet i FS i henhold til emnebeskrivelser og innsendt timeplanskjema. 
  • Etter- og videreutdanning (EVU): Vurderer kvalifikasjoner og sender opptaks/avslagsbrev for videreutdanning. Kontaktpunkt for EVU-ansvarlig på opptakskontoret. Veileder emneansvarlige i oppretting av EVU-emner. Følger opp med nivå 1/SELU for publisering i riktige kanaler (emnekatalog, EVU-web, og evt. nett/samlingsbasertoversikt). 
  • Kontroll og godkjenning av utdanningsplaner til studenter på studieprogram før utstedelse av vitnemål.  
  • Vitnemålstekster og diploma supplement  
  • Behandle søknader om innpassing og godkjenning av intern og ekstern utdanning.  
  • Bygge og oppdatere emnekombinasjoner til studieprogram i FS  
  • Lage og vedlikeholde studentgrupper i TP (timeplan) for å sikre kollisjonsfri undervisning (timeplan) og eksamen for studenter

Team eksamen 

  • Administrativt ansvar for avvikling av eksamen 
  • Veiledning av emneansvarlige, studieprogramledere og studenter om vurdering og eksamen 
  • Ansvar for registrering av uker for eksamen 
  • Bestiller kontrakter til eksterne sensorer 
  • Kvalitetssikring av studentdata som rapporteres til DBH 
  • Behandler klager, fuskesaker m.m.  
  • Arkivering av eksamensoppgaver og sensorveiledninger 

Team internasjonalisering 

  • Bistå prosjektledere og fasilitere prosessene med samarbeids- og partnerskapsavtaler 
  • Bistå i søknadsprosesser, prosjektaktiviteter/mobilitet, inkl. økonomioppfølging og rapportering for internasjonale prosjekter.  
  • Prosjektoppfølging - bistå i planlegging og konkret implementering i tilfeller der standard rutine for reise, opphold og utlegg ikke kan følges. 
  • Veiledning av studenter for både inngående og utgående mobilitet (tilgjengelige avtaler, emnevalg, søknadsprosess og frister, støtteordninger og lånekassen) 
  • Godkjenning og registrering av studenter som kan reise på utveksling  
  • Godkjenning av Learning Agreements for både inn og utreisende studenter 
  • Utarbeide emnepakker for internasjonale studenter   Bistå i gjennomføring av BIP (Blended Intensive Programme) 
  • Følge opp prosjektstudenter fra partneruniversitet i utlandet  
  • Sørge for god kommunikasjon og informasjonsflyt til partnere og studenter om muligheter og tilbud ved UiT og utlandet

Team personal og rekruttering 

  • Utlysning av stillinger og ansettelsesprosesser (%-stillinger, ikke timekontrakt) i samarbeid med institutt- og senterledere og rekrutteringstjenesten på nivå 1 
  • Personaltjenester (skjema DFØ: egenmeldinger, syke barn, velferdspermisjon og andre permisjoner, opprykk, pensjon, forlengelser og oppsigelser) 
  • Mottak av nyansatte i samarbeid med lokal lederstøtte 
  • Terminalbriller

Team variabel lønn og økonomi 

  • Bestille timelønnskontrakter 
  • Bestille honorarkontrakter 
  • Bestille reiseregninger 
  • Lage budsjett 
  • Oppfølging av ulike funksjonstillegg 
  • Godkjenne fakturaer, reiseregninger og andre utbetalinger

Driftsteamet 

  • Rekvisita (bestille varer, holde orden på kopirom) 
  • Registrerer gjester i gjestesystemet GREG
  • Utlån av gjestekort 
  • Gi ansatte riktige tilganger på ansattkort (SALTO) 
  • Skaffe møbler, heve-senk-bord og utstyr anbefalt av Hemis 
  • Merke korridorer, dører og posthyller  
  • Rydde papirsøppel i korridorene og på kopirom

Lokal lederstøtte 

Har ansvar for daglig drift sammen med institutt- og senterleder på de ulike enhetene. Arbeidsoppgavene varierer noe, men kan være:

  • Personalsaker og ressursplanlegging 
  • Oppfølging av ferieregnskap og godkjenning av ferieskjema i DFØ 
  • Sekretærarbeid knyttet til styrer og råd 
  • Kontorkabal  HMS inkludert jubileum og runde dager 
  • Oppdatere e-postlister og nettsider for enhetene 
  • Registrerer gjester i gjestesystemet GREG

[Loading...]