Våre team og tjenester
Team studentkontakt og arrangement
- Betjener Serviceportalen (TopDesk), besvarer henvendelser fra ansatte og studenter, og fordeler saker til andre team.
- Disputas – håndterer administrativt og praktisk arbeid knyttet til avvikling av disputaser.
- Forarbeid til norskkurs, inkl. testing, i samarbeid med vitenskapelig ansatte.
- Mentorordningen
- Semesterstart/orienteringsmøter i samarbeid med fakultet og institutt
- Refusjoner til studenter: bestiller skjema for utbetaling/refusjon for studenter som har vært på studiereiser.
- Bestiller innkjøpsordre for studentaktiviterer i regi av studentforeninger, mentorordninger etc.
- Skriver bekreftelser for studenter som har tatt norsk kurs på A-B nivå (andre bekreftelser skrives av UiT Info).
- For mastergradsstudenter: nøkkelutlevering til lesesalsplasser, arkivering av signerte mastergradskontrakter og vedlikehold av informasjonsside på nett.
- Behandler og vurderer permisjonssøknader fra studenter.
- Vurderer om studenter kan få utvidet studierett når de søker om dette
- Administrerer To-språktesten (muntlig prøve for blivende tolker) som arrangeres i samarbeid med OsloMet og Samisk Høyskole i Kautokeino.
Team utdanning
- Veiledning av emneansvarlige og studieprogramledere om emnebeskrivelser, tekst til studiekatalog på nett og studieplaner.
- Ressurs for fagmiljøene ved revisjonsarbeid generelt.
- Ansvarlig for publisering av studie- og emnekatalogen på nett, med oppdaterte studieplaner.
- Fullfører revisjon og kvalitetssikring av studieplaner og emnebeskrivelser (i Felles studentsystem (FS) og Emner på nett (EpN))
- Legger inn emneansvarlige og undervisere for semesteret og lager undervisningsaktivitet i FS i henhold til emnebeskrivelser og innsendt timeplanskjema.
- Etter- og videreutdanning (EVU): Vurderer kvalifikasjoner og sender opptaks/avslagsbrev for videreutdanning. Kontaktpunkt for EVU-ansvarlig på opptakskontoret. Veileder emneansvarlige i oppretting av EVU-emner. Følger opp med nivå 1/SELU for publisering i riktige kanaler (emnekatalog, EVU-web, og evt. nett/samlingsbasertoversikt).
- Kontroll og godkjenning av utdanningsplaner til studenter på studieprogram før utstedelse av vitnemål.
- Vitnemålstekster og diploma supplement
- Behandle søknader om innpassing og godkjenning av intern og ekstern utdanning.
- Bygge og oppdatere emnekombinasjoner til studieprogram i FS
- Lage og vedlikeholde studentgrupper i TP (timeplan) for å sikre kollisjonsfri undervisning (timeplan) og eksamen for studenter
Team eksamen
- Administrativt ansvar for avvikling av eksamen
- Veiledning av emneansvarlige, studieprogramledere og studenter om vurdering og eksamen
- Ansvar for registrering av uker for eksamen
- Bestiller kontrakter til eksterne sensorer
- Kvalitetssikring av studentdata som rapporteres til DBH
- Behandler klager, fuskesaker m.m.
- Arkivering av eksamensoppgaver og sensorveiledninger
Team internasjonalisering
- Bistå prosjektledere og fasilitere prosessene med samarbeids- og partnerskapsavtaler
- Bistå i søknadsprosesser, prosjektaktiviteter/mobilitet, inkl. økonomioppfølging og rapportering for internasjonale prosjekter.
- Prosjektoppfølging - bistå i planlegging og konkret implementering i tilfeller der standard rutine for reise, opphold og utlegg ikke kan følges.
- Veiledning av studenter for både inngående og utgående mobilitet (tilgjengelige avtaler, emnevalg, søknadsprosess og frister, støtteordninger og lånekassen)
- Godkjenning og registrering av studenter som kan reise på utveksling
- Godkjenning av Learning Agreements for både inn og utreisende studenter
- Utarbeide emnepakker for internasjonale studenter Bistå i gjennomføring av BIP (Blended Intensive Programme)
- Følge opp prosjektstudenter fra partneruniversitet i utlandet
- Sørge for god kommunikasjon og informasjonsflyt til partnere og studenter om muligheter og tilbud ved UiT og utlandet
Team personal og rekruttering
- Utlysning av stillinger og ansettelsesprosesser (%-stillinger, ikke timekontrakt) i samarbeid med institutt- og senterledere og rekrutteringstjenesten på nivå 1
- Personaltjenester (skjema DFØ: egenmeldinger, syke barn, velferdspermisjon og andre permisjoner, opprykk, pensjon, forlengelser og oppsigelser)
- Mottak av nyansatte i samarbeid med lokal lederstøtte
- Terminalbriller
Team variabel lønn og økonomi
- Bestille timelønnskontrakter
- Bestille honorarkontrakter
- Bestille reiseregninger
- Lage budsjett
- Oppfølging av ulike funksjonstillegg
- Godkjenne fakturaer, reiseregninger og andre utbetalinger
Driftsteamet
- Rekvisita (bestille varer, holde orden på kopirom)
- Registrerer gjester i gjestesystemet GREG
- Utlån av gjestekort
- Gi ansatte riktige tilganger på ansattkort (SALTO)
- Skaffe møbler, heve-senk-bord og utstyr anbefalt av Hemis
- Merke korridorer, dører og posthyller
- Rydde papirsøppel i korridorene og på kopirom
Lokal lederstøtte
Har ansvar for daglig drift sammen med institutt- og senterleder på de ulike enhetene. Arbeidsoppgavene varierer noe, men kan være:
- Personalsaker og ressursplanlegging
- Oppfølging av ferieregnskap og godkjenning av ferieskjema i DFØ
- Sekretærarbeid knyttet til styrer og råd
- Kontorkabal HMS inkludert jubileum og runde dager
- Oppdatere e-postlister og nettsider for enhetene
- Registrerer gjester i gjestesystemet GREG
[Loading...]