No picture, placeholder image
No picture, placeholder image
Dosent Lærerut. og pedagogikk campus Alta trond.lekang@uit.no Alta

Trond Lekang



  • Trond Lekang, Njål Vidar Traavik, Gisle Heimly :
    Psychological Contract in School
    2024 FULLTEKST / DOI
  • Trond Lekang :
    Oppsummering og avslutning
    Universitetsforlaget 2023
  • Nils Ole Nilsen, Bente Forsbakk, Trond Lekang :
    Kompetanse for profesjonalitet og skoleutvikling
    Universitetsforlaget 2023
  • Atle Kristensen, Trond Lekang :
    Teamlederens rolle og kompetansebehov i skolen
    Universitetsforlaget 2023
  • Torill Moen, Trond Lekang :
    Innledning
    Universitetsforlaget 2021
  • Trond Lekang :
    Skolelederens betydning for tilpasset opplæring og tidlig innsats
    Universitetsforlaget 2021
  • Trond Lekang, Torill Moen :
    Oppsummering og avslutning
    Universitetsforlaget 2021
  • Gunnar Engvik, Trond Lekang :
    Ledelse av lokal kunnskapsutvikling: en case-studie med fire skoleledere i en 1.-10.-trinnsskole
    Fagbokforlaget 2020
  • Trond Lekang :
    Skolens endringsgruppe som kvalitetsforbedrer av digital praksis
    Psykologi i kommunen (PIK) 16. desember 2020 FULLTEKST
  • Mirjam Harkestad Olsen, Trond Lekang :
    Teknologi og læringsmiljø
    Universitetsforlaget 2019 ARKIV
  • Trond Lekang, Mirjam Harkestad Olsen :
    Teknologi for å fremme et positivt læringsmiljø
    Universitetsforlaget 2019 ARKIV
  • Maja Henriette Jensvoll, Trond Lekang :
    Kollektiv profesjonsutvikling med fokus på lærerens læring
    Universitetsforlaget 2017
  • Trond Lekang :
    Fra funksjonelle veiledningsgrep til profesjonell veiledningskompetanse
    Gyldendal Akademisk 2017
  • Trond Lekang, Morten Einar Edvardsen :
    Skoleledelse i en lærende organisasjon
    Gyldendal Akademisk 2017
  • Maja Henriette Jensvoll, Trond Lekang :
    Strengthening professionalism through cooperative learning
    Professional Development in Education 2017 FULLTEKST / ARKIV / DOI
  • Trond Lekang :
    Pedagogikk og teknologi fra grunnskolelærerutdanning til yrkesutøvelse
    Gyldendal Akademisk 2015
  • Trond Lekang :
    Veiledning og kollektiv tenking i ungdomstrinnssatsingen
    Psykologi i kommunen (PIK) 2015 ARKIV
  • Trond Lekang :
    Innovasjon av lærerutdanningen ved bruk av ny teknologi og nettbasert tilrettelegging
    Akademika forlag 2013
  • Gisle Johnsen, Trond Lekang :
    Nettbasert veiledning som tilnærming til skolens tilpassede og inkluderende opplæring i klasser, hvor også utviklingshemmede elever inngår :
    Psykologi i kommunen (PIK) 05. april 2012
  • Trond Lekang :
    Nettbasert grunnskolelærerutdanning
    Tapir Akademisk Forlag 2012
  • Trond Lekang :
    Nettbasert støtte for læring i nye læreres profesjonsutøvelse
    Universitetsforlaget 2012
  • Trond Lekang :
    Nettbasert veiledning av nyutdannede lærere
    2010
  • Trond Lekang, Mirjam Harkestad Olsen :
    Teknologi og læringsmiljø
    Universitetsforlaget 2024
  • Trond Lekang, Mirjam Harkestad Olsen :
    Teknologi og læringsmiljø
    Universitetsforlaget 2024
  • Trond Lekang :
    VR-teknologi fra tanke til handling
    Universitetsforlaget 2024
  • Trond Lekang, Åse Slettbakk :
    Demokratisk ledelse i utvikling av samarbeidsformer
    Fagbokforlaget 2024
  • Trond Lekang, Mirjam Harkestad Olsen :
    Teknologi for å fremme et positivt læringsmiljø
    Universitetsforlaget 2024
  • Bente Forsbakk, Trond Lekang, Nils Ole Nilsen :
    Kompetanse for profesjonalitet og skoleutvikling
    Universitetsforlaget 2023 OMTALE
  • Trond Lekang, Torill Moen :
    Tilpasset opplæring og tidlig innsats i ordinær undervisning og i spesialundervisning
    Universitetsforlaget 2021
  • Trond Lekang, Mirjam Harkestad Olsen :
    Teknologi og læringsmiljø
    Universitetsforlaget 2019
  • Marit Aas, Fred Carlo Andersen, Lars Arild Myhr, Åse Slettbakk, Lars Aage Rotvold, Trond Lekang :
    Forskning på den nasjonale skolelederutdanningen. Delrapport 2. Kapittel 9 Gruppecoaching i profesjonsutvikling for skoleledere (s.82-105)
    2023
  • Åse Slettbakk, Trond Lekang, Lars Aage Rotvold :
    Forskning på den nasjonale skolelederutdanningen. Delrapport 3. Del 2, kapittel 5 (s.43-48), kapittel 11 (s.82-87).
    2023
  • Lisbeth Flatraaker, Trond Lekang :
    Profesjonsfellesskapet og planlegging for læring
    2020
  • Lisbeth Flatraaker, Trond Lekang :
    Fagfornyelsen – ledelse av utviklingsarbeid
    2019
  • Trond Lekang, Morten Einar Edvardsen :
    Learning Network as Change Agent of School Leadership
    2017
  • Trond Lekang, Morten Einar Edvardsen :
    School Leadership in New Dimentions – Partnership between University and School Leaders developing Sustainability in Learning Networks.
    2017
  • Maja Henriette Jensvoll, Trond Lekang :
    Teachers and cooperative learning –sharing and developing Tacit Knowledge
    2016
  • Toril Risberg, Trond Lekang, May Line Tverbakk, Anne Marit Valle :
    Lærerutdanning i endring
    Avisa Nordland 04. februar 2013
  • Geir Hareide Hansen, Trond Lekang :
    Developing New Teaching Methods in the Web- and Practice Based Teacher Education Programme
    2012
  • Rune Mathisen, Trond Lekang :
    Innlegg på konferanse. Nettpedagogens og nettstudentens bruk av Fronter i læringsarbeid
    2011
  • Trond Lekang :
    Oppfølging av nyutdannede lærere
    Nord universitet 2010
  • Bent-Cato Hustad, Trond Lekang, Øystein Lund :
    Spørreskjemametodikk og bruk av questback
    Nord universitet 2009
  • Bent-Cato Hustad, Trond Lekang :
    Hvilke sammenhenger og skillelinjer er det å finne mellom selvattribuerte personlighetstrekk og selvattribuerte påvirkningsfaktorer fra omgivelser og bakgrunn, og motivasjon hos PPU-studenter ved Høgskolen i Bodø 2008/2009?
    UiT Norges arktiske universitet 2009
  • Trond Lekang :
    Veiledning på nett
    Nord universitet 2008
  • Trond Lekang :
    Evalueringer av oppfølgingsarbeid for nyutdannede lærere
    Nord universitet 2007
  • Tone Bulien, Trond Lekang :
    ToMat - et samarbeidsprosjekt i kunnskapsløftet
    ? 2006 OMTALE

  • De 50 siste resultatene fra Cristin vises på siden. Se alle arbeider i Cristin her →