Tone Kvernbekk
Professor
Tone Kvernbekk
:
Dannelse som anden-ordens fænomen
Akademisk Forlag 2024
Tone Kvernbekk
:
Hirst on Educational Theory
Tone Kvernbekk
:
Objektivitet som epistemisk norm i pedagogisk forskning
Fagbokforlaget 2022
Tone Kvernbekk
:
Det pedagogisk kritiske - et mangslungent landskap
Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk 2021 ARKIV
Tone Kvernbekk
:
Skoleprestasjoner: Hva skaper et resultat?
Fagbokforlaget 2021
Anders Nordahl-Hansen,
Tone Kvernbekk
:
Construct Validity in Scientific Representation: A Philosophical Tour
Tone Kvernbekk,
Harald Jarning
:
Mapping: Coming to grips with educational landscapes
Tone Kvernbekk
:
Practitioner tales: possible roles for research evidence in practice
Ola Bøe-Hansen,
Tone Kvernbekk
:
Protection Stories. A case of military propaganda?
Tone Kvernbekk
:
Narratives and Analogies. Homage to Miss Marple
College Publications 2018 ARKIV
Tone Kvernbekk
:
Evidensbasert pedagogisk praksis: Utvalgte kontroverser
Moira Von Wright,
Tone Kvernbekk
:
Til barndommens frihet og paradoksenes forsvar
Cappelen Damm Akademisk 2018
Tone Kvernbekk
:
The Nature of Educational Theories. Goal-Directed, Equivalence and Interlevel Theories
Routledge 2021
Moira Von Wright,
Tone Kvernbekk
:
Barn og deres voksne
Cappelen Damm Akademisk 2018
Tone Kvernbekk
:
Teacher training in Norway
2024
Tone Kvernbekk
:
Counterfactual reasoning on the Toulmin model
2024
Tone Kvernbekk
:
Hva var pedagogikk? Historiefilosofiske betraktninger
2023
Tone Kvernbekk
:
Evidensbasert pedagogisk praksis: Implementering av tiltak og vurdering av om de virker
2023
Tone Kvernbekk
:
Være i bevegelse
2023
Tone Kvernbekk,
Vibeke Bjarnø
:
Teacher education In Norway
2023
Tone Kvernbekk
:
Argumentational regret
2023
Tone Kvernbekk
:
Teori under press
2023
Tone Kvernbekk,
Brit Marie Hovland
:
Counterfactuality and judgments of significance
2023
Tone Kvernbekk
:
Kausalitet, noen momenter
2022
Tone Kvernbekk
:
Reasoning to stabilize a phenomenon
2022
Tone Kvernbekk
:
Hva er pedagogikk?
2022
Tone Kvernbekk
:
Kommentar på boklansering, Eyvind Elstads bok "Pedagogikk for kommende lærere"
2022
Tone Kvernbekk
:
Kritisk tenkning i akademia - hva betyr det?
2022
Kirsti Klette,
Tone Kvernbekk
:
PLATO: Measuring quality and stabilizing a phenomenon (keynote)
2022
Tone Kvernbekk
:
Det som kunne ha vært. Hvordan vi bruker kontrafaktiske elementer i pedagogisk tenkning
2021
Tone Kvernbekk
:
Handling theory-practice relations: Identifying the right level of abstraction
2021
Tone Kvernbekk
:
Educational "should have beens"
2021
Tone Kvernbekk
:
Evidence into practice: Why we need an argumentation model
2020
Tone Kvernbekk,
Ola Bøe-Hansen,
Ole A. Heintz,
Daniel H. Cohen
:
The Problem of 'Mission Creep': Argumentation Theory meets Military History
2020
Tone Kvernbekk
:
Hvordan kan forskningsdata brukes i praksis?
2020
Tone Kvernbekk
:
Response to Mark Herman's paper
2020
Tone Kvernbekk,
Ola Bøe-Hansen
:
Forsvarets omdømmevideoer: propaganda?
2020
Karine Sand Gjersøe,
Tone Kvernbekk
:
Bildung as side-effect
2019
Tone Kvernbekk
:
Measurement meanderings. Response to Francis Schrag
2019
Tone Kvernbekk
:
Hva er evidensbasert forskning og - pedagogisk praksis, og hvilke vitenskapsteoretiske posisjoner diskuteres?
2019
Tone Kvernbekk
:
Forskningsbasert undervisning
2019
Tone Kvernbekk
:
Practical syntheses: How conductive reasoning helps
2019
Tone Kvernbekk,
Krassimir Stojanov,
Johannes Drerup,
Stefano Oliverio
:
Status and situation of Philosophy of Education in Continental Europe (invitert symposium)
2019
Tone Kvernbekk
:
Paneldebatt: Muligheter og begrensninger for utarbeidelse og anvendelse av systematiske kunnskapsoversikter
2019
Tone Kvernbekk
:
How do we judge what works?
2018
Tone Kvernbekk
:
Grades, tests and justice
2018
Tone Kvernbekk
:
On the importance of randomness and eccentric cases in education
2018
Tone Kvernbekk
:
Evidence-based practice: Wishful thinking?
2018
Tone Kvernbekk
:
Løftet som stadig forskyver seg: Rousseau, danning og ideenes samspill. Original tittel: Promise-as-suspension. Rousseau, Bildung and the interplay of ideas
Cappelen Damm Akademisk 2018
Tone Kvernbekk
:
Om retten til skole fra et pedagogisk synspunkt. Når sønner og døtre blir elever og studenter. Original tittel: On the right to school from an educational perspective.
Turning sons and daughters into pupils and students
Cappelen Damm Akademisk 2018
De 50 siste resultatene fra Cristin vises på siden. Se alle arbeider i Cristin her →