
Foto: Anne B. Fyhn

Geir Olaf Pettersen
Førstelektor i matematikkdidaktikk
- Pettersen, Geir Olaf; Volden, Monica. What can five-, six- and seven-year-olds tell us about the transition from mathematics in kindergarten to that in school in Norway?. (fulltekst) European Society for Research in Mathematics Education 2019 ISBN 978-90-73346-75-8.s 2339 - 2346.
- Pettersen, Geir Olaf; Volden, Monica; Ødegaard, Elin Eriksen. Shared curiosity, technology and mathematics: Exploring transition between two and three dimensions. Routledge 2016 ISBN 9781138804418.s doi: 10.4324/9781315753027-7.
- Volden, Monica; Pettersen, Geir Olaf; Ødegaard, Elin Eriksen. Ida och kuben - att utforska matematik och surfplatta på et lekfullt sätt. Studentlitteratur AB 2016 ISBN 9789144106298.s 199 - 227.
- Thorvaldsen, Steinar; Stenseth, Anna-Maria Helena; Egeberg, Gunstein; Pettersen, Geir Olaf; Rønning, John Andreas. Cyber Harassment and Quality of Life. (omtale) (prosjekt) Sense Publishers 2016 ISBN 9789463006460.s 161 - 182.
- Volden, Monica; Pettersen, Geir Olaf; Ødegaard, Elin Eriksen. Ida og kuben-lekende modus i utforskning av matematikk og nettbrett. Fagbokforlaget 2014 ISBN 978-82-321-0202-0.s 191 - 216.
- Pettersen, Geir Olaf. Nierprøven i lærebøker fra 1900-tallet. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning 2011; Volum 22 (1). ISSN 0802-8192.s 9 - 14.
- Egeberg, Gunstein; Hatlevik, Ove Edvard; Wølner, Tor Arne; Dalaaker, Dina; Pettersen, Geir Olaf. "Bored or Board?" - a Nordic collaborative project on interactive whiteboards. Digital kompetanse 2011; Volum 6 (1-2). ISSN 0809-6724.s 102 - 112.
- Thorvaldsen, Steinar; Egeberg, Gunstein; Pettersen, Geir Olaf; Vavik, Lars Ingebrigt. Digital dysfunctions in primary school: A pilot study. Computers & Education 2011; Volum 56 (1). ISSN 0360-1315.s 312 - 319.s doi: 10.1016/j.compedu.2010.07.008.
Medlem i forskningsgruppe
ILP-bygget 3.009