
Tove Elinor Holmbukt
Førstelektor i engelsk språk og didaktikk
Stillingsbeskrivelse
Jeg arbeider med undervisning, forskning og utvikling, og veiledning innen engelsk språk og språkdidaktikk.
De 50 siste resultatene fra Cristin vises på siden. Se alle arbeider i Cristin her →
Forskningsinteresser
Mitt FoU-arbeid har over flere år vært innenfor praksisnær profesjonsforskning, da det i stor grad har tilknytning til egen undervisning og studentsentrert og studentaktiv læring. Arbeidet hittil kan grovt sett kategoriseres i tre hoveområder:
1. Integrasjon mellom teori og praksis i lærerutdanning for engelsk
2. Studentsentrert undervisning og læring
3. Tverrfaglighet
Jeg er for tida involvert i NFR-prosjektet Learning, Assessment and Boundary crossing in Teacher Education (LAB-Ted) sammen med flere kolleger ved UiT og NTNU. Prosjektet forener teori- og praksisfeltet, og mitt engasjement i prosjektet dreier seg bl.a. om hvordan vi som underviser i faget engelsk kan utvikle lærerutdanninga i engelsk ved å styrke integrasjonen mellom teori- og praksisfeltet.
Jeg er også involvert i prosjektet Teaching and Learning English (TALE) sammen med kolleger ved lærerutdanninga, UiT. Formålet er å utvikle varierte og engasjerende undervisningsmetoder i engelsk, og inkluderer studier som bl.a. fokuserer på studentsentrert undervisning, læring og læringslyst.
Undervisning
Jeg underviser i engelsk språk (grammatikk, fonetikk), språkdidaktikk, språktilegnelse, og akademisk skriving og veileder studentene på deres FoU-oppgaver og masteroppgaver.