

Lisbet Rønningsbakk
Førstelektor pedagogikk PhD
- Rønningsbakk, Lisbet. The Student Role in Technology Supported Learning. Springer Nature 2021 (13117) ISBN 978-3-030-91539-1. ISSN 0302-9743.s 294 - 302.s doi: 10.1007/978-3-030-91540-7_31.
- Rønningsbakk, Lisbet. Digital Natives and Educational Traditions. What Changes When Exchanging Textbook Content with Internet Search?. Springer 2020; Volum 12555 (12555) ISBN 978-3-030-63884-9. ISSN 0302-9743.s 547 - 556.s doi: 10.1007/978-3-030-63885-6_59.
- Rønningsbakk, Lisbet. Knowing What, Knowing How, or Knowing Where? How Technology Challenges Concepts of Knowledge. Springer 2019 (11937) ISBN 978-3-030-35342-1. ISSN 0302-9743.s 616 - 624.s doi: 10.1007/978-3-030-35343-8_65.
- Rønningsbakk, Lisbet. Sharing the World and Sharing the Word. Using Technology for Pre-service Teachers’ International Collaboration.. Lecture Notes in Computer Science (LNCS) 2018; Volum 11003. ISSN 0302-9743.s 71 - 80.s doi: 10.1007/978-3-319-99737-7_7.
- Rønningsbakk, Lisbet; Jakhelln, Rachel Elise; Vedeler, Gørill Warvik. Digital kompetanse i lærerutdanningen - fra ildsjelkultur til integrasjon. Universitetsforlaget 2015 ISBN 978 - 82-15 - 025.s 127 - 135.
- Rønningsbakk, Lisbet. The Impact of Emotions on Learning in School. Murmansk State Humanities University 2013 ISBN 978-5-4222-0170-9.s 42 - 50.
- Rønningsbakk, Lisbet. Using ICT and internet resources in Norwegian compulsory school. Murmansk State Humanities University 2012 ISBN 978-5-4222-0137-2.s 28 - 33.
- Rønningsbakk, Lisbet. Digitale læringshistorier fra skolen. Hvordan kan bruk av digitale verktøy støtte elevenes læring i skolen?. Tapir Akademisk Forlag 2012 ISBN 978-82-519-2918-9.s 387 - 398.
- Rønningsbakk, Lisbet. Using Digital Tools and Social Media for Learning and Writing in Formal Education. Murmansk State Humanities University 2011 ISBN 978-5-4222-0109-9.s 44 - 50.
- Rønningsbakk, Lisbet. Bridging gaps between neighbor countries in the Barents Region through students' cooperation. Murmansk State Humanities University 2010 ISBN 978-5-4222-0058-0.s 4 - 8.
- Rønningsbakk, Lisbet. Students' annual questionnaire survey as a part of the study quality system at the Faculty of Education at former Tromsø University College. Murmansk State Humanities University 2009 ISBN 978-5-88476-900-7.s 53 - 58.
- Rønningsbakk, Lisbet. Hva Ida lærte oss. Emosjonenes betydning for tilpasset opplæring. Eureka Forlag 2009 (2009:1) ISBN 978-82-7389-206-5. ISSN 0809-8026.s 163 - 177.
- Limstrand, Kirsten; Ongstad, Sigmund; Ongstad, Sigmund; Limstrand, Kirsten; Rønningsbakk, Lisbet. Med porteføljen som veiviser. Eksamensformens betydning for lærerkompetansen. 2003 ISBN 8257942367.s 84 - 99.
Forskningsinteresser
- IKT og læring
- E-læring
- IKT i lærerutdanningene
- Lærerrollen i teknologirike læringsmiljø
- Læring
- Selvregulert læring
- Fleksibel læring
- Tilpassa opplæring
- Foreldremedvirkning
- Klasseledelse
Undervisning
Jeg underviser i hovedsak i pedagogikk i profesjonsfaget i Integrert Master i Lærerutdanning 1.-7. trinn.
Medlem i forskningsgruppe
ILP Lærerutdanning 4.012