
Foto: Anne B. Fyhn
Monica Volden
Universitetslektor matematikk
Stillingsbeskrivelse
Matematikk for førskolelærerutdanningen og lærerutdanningen.
- Pettersen, Geir Olaf; Volden, Monica. What can five-, six- and seven-year-olds tell us about the transition from mathematics in kindergarten to that in school in Norway?. (fulltekst) European Society for Research in Mathematics Education 2019 ISBN 978-90-73346-75-8.s 2339 - 2346.
- Pettersen, Geir Olaf; Volden, Monica; Ødegaard, Elin Eriksen. Shared curiosity, technology and mathematics: Exploring transition between two and three dimensions. Routledge 2016 ISBN 9781138804418.s doi: 10.4324/9781315753027-7.
- Volden, Monica; Pettersen, Geir Olaf; Ødegaard, Elin Eriksen. Ida och kuben - att utforska matematik och surfplatta på et lekfullt sätt. Studentlitteratur AB 2016 ISBN 9789144106298.s 199 - 227.
- Volden, Monica; Pettersen, Geir Olaf; Ødegaard, Elin Eriksen. Ida og kuben-lekende modus i utforskning av matematikk og nettbrett. Fagbokforlaget 2014 ISBN 978-82-321-0202-0.s 191 - 216.
Forskningsinteresser
Matematikk i barnehagen.
Medlem i forskningsgruppe
ILP-bygget 3.010