Bilde av Unhjem, Astrid
Bilde av Unhjem, Astrid
Førsteamanuensis Institutt for lærerutdanning og pedagogikk astrid.unhjem@uit.no +4777646182 48037798 Her finner du meg

Astrid Unhjem



  • Siw Turid Killengreen, Astrid Unhjem :
    «Veiledninga fra praksislærer sluttet liksom ikke den dagen vi var ferdige i praksis» En studie av trepartssamarbeid rundt lærerstudenters FoU-oppgave
    Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis 2024 ARKIV / DOI
  • Ida Katrine Riksaasen Hatlevik, Tone Malmstedt Eriksen, Tove Seiness Hunskaar, Annfrid Rosøy Steele, Astrid Unhjem, Gørill Warvik Vedeler :
    Transformative partnerships with university schools
    Routledge 2024 ARKIV / DOI
  • Ove Gunnar Drageset, Kari-Anne Sæther, Yngve Antonsen, Annfrid Rosøy Steele, Siw Turid Killengreen, Astrid Unhjem :
    Using Research and Development to establish coherence in teacher education  
    Routledge 2024 OMTALE / SAMMENDRAG / DOI
  • Astrid Unhjem, Rolf Bjarne Fasting, Mirjam Harkestad Olsen :
    Tidlig innsats - et pedagogisk spenningsfelt
    Cappelen Damm Akademisk 2021
  • Astrid Unhjem, Mirjam Harkestad Olsen :
    Tidlig innsats og begynneropplæring
    Cappelen Damm Akademisk 2021
  • Astrid Unhjem, Eli Moksnes Furu :
    Studentsentrert undervisning i lærerutdanning. "Når alle er engasjert og har lest, blir det fort en spennende diskusjon"
    Cappelen Damm Akademisk 2020 ARKIV / DOI
  • Astrid Unhjem, Ingrid Frenning :
    Det største klasserommet er alltid ledig - erfaringsbasert læring i skolens uterom
    Universitetsforlaget 2019
  • Astrid Unhjem, Kenneth Eklund, Trude Nergård-Nilssen :
    Early markers of language delay in children with and without family risk for dyslexia
    First language 2015 ARKIV / DOI
  • Astrid Unhjem, Kenneth Eklund, Trude Nergård-Nilssen :
    Early communicative gestures and play as predictors of language development in children born with and without family risk for dyslexia
    Scandinavian Journal of Psychology 2014 DOI
  • Astrid Unhjem, Siw Turid Killengreen :
    Hvordan opplevde studentene trepartssamarbeid rundt FoU-oppgaven i tredje studieår?
    2023
  • Astrid Unhjem :
    Outdoor school (uteskole) in transition from kindergarten to school.
    2023
  • Bjarne Isaksen, Hilde Dehnæs Hogsnes, Liv Torunn Eik, Ronny Johansen, Anne Marie Øines, Astrid Unhjem m.fl.:
    Play in the transition between kindergarten and primary education (Symposium)
    2023
  • Astrid Unhjem, Kari-Anne Sæther, Siv Anita Bjørkli :
    Desentralisert kompetanseheving i begynneropplæring
    2022
  • Eli Moksnes Furu, Astrid Unhjem :
    Dialogbaserte arbeidsmåter i lærerutdanningen
    2018
  • Audhild Nedberg, Astrid Unhjem :
    Å skrive seg til lesing, resultater og utfordringer
    2017
  • Audhild Nedberg, Astrid Unhjem :
    Å skrive seg til lesing på pc med talestøtte - erfaringer fra et utviklingsprosjekt
    2017
  • Astrid Unhjem, Audhild Nedberg :
    STL+ Å skrive seg til lesing på pc med talestøtte
    2017
  • Astrid Unhjem, Trude Nergård-Nilssen :
    Tidlig språkutvikling hos barn med familiær risiko for dysleksi
    UiT Norges arktiske universitet 2016
  • Vivian D. Nilsen, Karin Rørnes, Astrid Unhjem, Audhild Nedberg :
    TILT Tidlig innsats - økt lærertetthet.
    2015
  • Audhild Nedberg, Kari-Anne Sæther, Astrid Unhjem :
    Modellert leseøkt - hva lærer studentene?
    2015
  • Astrid Unhjem :
    Play, gestures and language development; a longitudinal study of children With and without familial risk of dyslexia
    2012

  • De 50 siste resultatene fra Cristin vises på siden. Se alle arbeider i Cristin her →