Gå til hovedinnhold
UiT Norges arktiske universitet
Søk
Meny
Studier
Forskning
Universitetsbiblioteket
Universitetsmuseet
Arrangementer (Tavla)
Om UiT
Kontakt oss
Si ifra!
For arbeids- og næringsliv
Internasjonalt samarbeid
For media
For skoler
For studenter
For ansatte
English website
For studenter:
Min side
(e-post, timeplan, StudentWeb)
Canvas
Oppgaveskriving
Eksamen
Lover og forskrifter
Kvalitetssystem for utdanning
TOPdesk serviceportal
IT-brukerstøtte / Orakelet
Studentparlamentet
Individuell tilrettelegging
HMS / HR-portalen
Arrangementer (Tavla)
Beredskap og sikkerhet
For ansatte
Intranett
TOPdesk serviceportal
Velkommen som ansatt
Velkommen som leder
Personalhåndbok
ARBEIDSSTØTTE:
Økonomi og innkjøp
Utdanning
Personalområdet
Kommunikasjon, grafisk og studentrekruttering
Rekruttering av ansatte
HMS-håndbok
Canvas
Kvalitetssystem for utdanning
Parkering
Møter og referater
IT brukerstøtte / Orakelet
Interne kurs
E-post
Enheten
Ansatte
Anna Katharina Jacobsson
Foto: Sunniva C.D. Werkland
Førsteamanuensis
Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
kja051@post.uit.no
+4778450195
Alta
Anna Katharina Jacobsson
Om
Forskning og undervisning
Arbeider i Cristin
Vitenskapelige artikler og bokkapitler
Bøker og antologier
Andre
Anna Katharina Jacobsson :
Preschool Improvement Practices
2024
Anna Katharina Jacobsson :
Generative mechansims in school improvement - a process study
2024
FULLTEKST
Anna Katharina Jacobsson :
Skolförbättring genom professionellt kollegialt lärande med djupinlärning i fokus
2023
Elise Sivertsen Arnsby, Jessica Aspfors, Anna Katharina Jacobsson :
Teachers’ professional learning through mentor education: a longitudinal mixed-methods study
Education Inquiry 2023
DOI
/
ARKIV
Elise Sivertsen Arnsby, Anna Katharina Jacobsson, Jessica Aspfors :
Collective and School-Based Mentor Education: Developing Professional Learning Communities of Mentors
Journal of Teacher Education and Educators (JTEE) 2023
ARKIV
/
FULLTEKST
Anna Katharina Jacobsson :
Communities of Practice: A Model for Professional Development in Early Childhood Education and Care to Support Children with Communication Barriers?
2022
DOI
Anna Katharina Jacobsson :
Parental involvement in Early Childhood Education in Denmark
2021
Ann Nordberg, Katharina Jacobsson :
Approaches and educational assessments of children´s speech, language and communication development in Swedish preschools
Early Child Development and Care 2019
DOI
/
ARKIV
Anna Katharina Jacobsson :
Handbok i uppsatsskrivande för psykologiämnet
Studentlitteratur AB 2021
Ann Skansholm, Anna Katharina Jacobsson :
Handbok i uppsatsskrivande - för utbildningsvetenskap
Studentlitteratur AB 2019
Jessica Aspfors, Ingrid Elden, Ola Henricsson, Anna Katharina Jacobsson, Petri Salo, Ola Buan Øien :
Student teachers’ conceptions of success in their future profession – cases from Finland, Norway and Sweden
2025
Bent Cato Hustad, Anna Katharina Jacobsson, Trygve Kvåle Løken, Camilla Bjørk-Åman, Bjørg Mari Hannås :
To what extent is co-teaching being used in elementary schools and lower secondary schools in Norway?
2024
Katharina Jacobsson :
Våga Leda!
2020
Katharina Jacobsson, Heidi Katarina Harju-Luukkainen :
Principal Education Across Nordic Countries. A Descriptive Study of Curriculum Contents in Three Universities in Finland, Sweden and Norway.
2019
Katharina Jacobsson :
Barn och elever med dyslexi - teori och praktiska tilämpningar
2018
Katharina Jacobsson :
Diversity as Resource in Local School Improvement
2018
Katharina Jacobsson :
Processer och motorer i lokalt skolförbättringsarbete
Karlstad University Studies 2017
FULLTEKST
Katharina Jacobsson :
Processes an Generative Mechanisms in Local School Improvement
2017
Katharina Jacobsson :
School development by partnership
2008
Katharina Jacobsson :
School development as a matter of discovering and conquering the available scope for action?
2004
Katharina Jacobsson, Birgitta Lansheim :
"The big challenge". About being a deviant resource
2002
De 50 siste resultatene fra Cristin vises på siden. Se alle arbeider i Cristin her →
Undervisning
Masterprogram spesialpedagogikk