Personkort bilde

Jens Breivik

Pedagogikk Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
Engelsk flaggikon Samisk flaggikon

  • Ludvigsen, Kristine; Krumsvik, Rune Johan; Breivik, Jens. Behind the scenes: Unpacking student discussion and critical reflection in lectures. British Journal of Educational Technology (BJET) 2020; Volum 51 (6). ISSN 0007-1013.s doi: 10.1111/bjet.12922.

  • Breivik, Jens. Argumentative patterns in students’ online discussions in an introductory philosophy course. Micro- and macrostructures of argumentation as analytic tools. Nordic Journal of Digital Literacy 2020; Volum 15 (1). ISSN 1891-943X.s 8 - 23.s doi: 10.18261/issn.1891-943x-2020-01-02.

  • Solberg, Mariann; Breivik, Jens. Digitale verktøy og læring i høyere utdanning. Cappelen Damm Akademisk 2016 ISBN 978-82-02-52728-0.s 231 - 248.

  • Breivik, Jens. Critical Thinking in Online Educational Discussions Measured as Progress through Inquiry Phases: A Discussion of the Cognitive Presence Construct in the Community of Inquiry Framework. (Fulltekst: http://www.ijede.ca/index.php/jde/article/view/970/1620 International journal of e-learning & distance education 2016; Volum 31 (1). ISSN 1916-6818.

  • Solberg, Mariann; Breivik, Jens. Kritisk tenkning. Forskningsdagene 2018 2018-09-29 - 2018-09-29 2018.

  • Eriksen, Anne; Opdal, Pål anders; Breivik, Jens. Fra undervisning til læring i et kurs i universitetspedagogikk for stipendiater.. Danning og utdanning 2016-05-02 - 2016-05-04 2016.

  • Lund, Øystein; Fossland, Trine; Breivik, Jens. Utvikling av mod, ul 3 uDig: Nettbaserte diskusjoner og webmøter i undervisning. Nettmodul utviklet ved Result 2015-01-15 - 2015-12-30 2015.

  • Breivik, Jens. Hvor digital er høyere utdanning?. Forskerforum 2012 (1). ISSN 0800-1715.

  • Breivik, Jens; Løkke, Håvard. Filosofi i skolen - en kunnskapsoversikt. (Fulltekst: https://www.regjeringen.no/globalassets/upload/kd/vedlegg/rapporter/filosofi-i-skole.pdf (Omtale: http://www.regjeringen.no/nb/dep/kd/dok/rapporter_planer/rapporter/2007/Filosofi-i-skolen.html?id=489148) 2007.

  • Solberg, Mariann; Breivik, Jens. Kritisk tenkning. Forskningsdagene 2018 2018-09-29 - 2018-09-29 2018.

  • Eriksen, Anne; Opdal, Pål anders; Breivik, Jens. Fra undervisning til læring i et kurs i universitetspedagogikk for stipendiater.. Danning og utdanning 2016-05-02 - 2016-05-04 2016.

  • Lund, Øystein; Fossland, Trine; Breivik, Jens. Utvikling av mod, ul 3 uDig: Nettbaserte diskusjoner og webmøter i undervisning. Nettmodul utviklet ved Result 2015-01-15 - 2015-12-30 2015.

  • Breivik, Jens. Hvor digital er høyere utdanning?. Forskerforum 2012 (1). ISSN 0800-1715.

  • Breivik, Jens; Løkke, Håvard. Filosofi i skolen - en kunnskapsoversikt. (Fulltekst: https://www.regjeringen.no/globalassets/upload/kd/vedlegg/rapporter/filosofi-i-skole.pdf (Omtale: http://www.regjeringen.no/nb/dep/kd/dok/rapporter_planer/rapporter/2007/Filosofi-i-skolen.html?id=489148) 2007.

    • Breivik, Jens (2012) “Hvor digital er høyere utdanning?” Kronikk i Forskerforum 1/2012
    • Ørnes, Hilde, Janne Wilhelmsen, Jens Brevivik og Kristin Solstad (2011): Digital tilstand i høyere utdanning – Norgesuniversitetets monitor Norgesuniversitetets skriftserie 1/2011
    • Jens Breivik (2010): “Great expectations – and small steps. Critical factors for integrating ICT in higher education.” Konferansebidrag påEDEN 2010 Annual Conference (9.-12. June 2010, Valencia) Media Inspirations for Learning. What makes the impact? Utgitt på konferansens CD-rom.
    • Wilhelmsen, Janne , Hilde Ørnes, Jens Breivik og Tove Kristiansen (2009): Digitale utfordringer i høyere utdanning – Norgesuniversitetets IKT-monitor Norgesuniversitetets skriftserie 1/2009
    • Breivik, Jens og Håvard Løkke (2007) Filosofi i skolen (2007) Analyserapport nr 1, 2007. Kunnskapsdepartementet

    [Loading...]

    Medlem i forskergruppe