Paul Ante Sara Danielsen,
Rune Aune Mentzoni,
Torstein Låg
:
Treatment effects of therapeutic interventions for gaming disorder: A systematic review and meta-analysis
Ellen Nierenberg,
Mariann Solberg,
Torstein Låg,
Tove Irene Dahl
:
A Three-Year Mixed Methods Study of Undergraduates’ Information Literacy Development: Knowing, Doing, and Feeling
UiT Norges arktiske universitet 2022
DOI
Ellen Nierenberg,
Torstein Låg,
Tove I. Dahl
:
Knowing and doing: The development of
information literacy measures to assess knowledge and practice
Rikke Kathrine Nordgård,
Torstein Låg
:
The Effects of Virtual Reality on Procedural Pain and Anxiety in Pediatrics: A Systematic Review and Meta-Analysis
Frontiers in Virtual Reality 2021
ARKIV /
DOI
Torstein Låg,
Rannveig Grøm Sæle
:
Does the Flipped Classroom Improve Student Learning and Satisfaction? A Systematic Review and Meta-Analysis
Elisabeth Norman,
Gerit Pfuhl,
Rannveig Grøm Sæle,
Torstein Låg,
Frode Svartdal,
Tove Irene Dahl
:
Metacognition in psychology
Review of General Psychology 25. oktober 2019
ARKIV /
DOI
Torstein Låg
:
Flipped versus traditional classroom information literacy sessions: Student perceptions and cognitions
Monica Alterskjær Sundset,
Ragnhild Sofie Sandvoll,
Bjørn-Petter Finstad,
Ingrid Hovda Lien,
Torstein Låg
:
Praksis i ikke-profesjonsrettede utdanninger - hva sier forskningen?
2024
Oda Bjørnsdatter,
Rannveig Grøm Sæle,
Torstein Låg,
Iris Helene Borch
:
En lære-å-lære-intervensjon for
førsteårsstudenter. Erfaringer fra en pilot for helseprofesjonsstudenter.
Rannveig Grøm Sæle,
Oda Bjørnsdatter,
Torstein Låg,
Iris Helene Borch
:
En lære-å-lære-intervensjon for helseprofesjonsstudenter
2024
Oda Bjørnsdatter,
Torstein Låg,
Iris Helene Borch,
Rannveig Grøm Sæle
:
Supporting first-year students in changing study habits for better learning
2024
Rannveig Grøm Sæle,
Torstein Låg,
Iris Helene Borch,
Oda Bjørnsdatter
:
Implementing the KBCP framework in a large hybrid introductory course for health professions students
2023
Iris Helene Borch,
Rannveig Grøm Sæle,
Torstein Låg,
Oda Bjørnsdatter,
Anita Iversen,
Maria Fredriksen Kvamme
m.fl.:
Strengthening first-year medical and health profession students' learning
2023
Helene N. Andreassen,
Sondre Strandskog Arnesen,
Lene Elisabeth Bertheussen,
Nini Ebeltoft,
Aysa Ekanger,
Hege Charlotte Faber
m.fl.:
Forskningsintegritet og åpen vitenskap i ph.d.undervisningen: Praktiske spørsmål og etisk refleksjon.
Torstein Låg,
Rannveig Grøm Sæle
:
Inflated summary effect sizes in meta-analyses of flipped classroom and collaborative learning interventions?
2021
Rannveig Grøm Sæle,
Torstein Låg,
Espen Bjørkedal,
Morten Øvervoll
:
Getting closer to the student learning process in a large introductory course - How to teach academic skills to first-year students and prepare them for entering and mastering higher education?
2021
Ellen Nierenberg,
Torstein Låg,
Tove I. Dahl
:
New tools for assessing information literacy: Knowing and doing
2021
Torstein Låg,
Hege Charlotte Faber
:
PhD on Track og åpen vitenskap - en nasjonal nettbasert forskertjeneste
2019
Helene N. Andreassen,
Torstein Låg,
Harrie van der Meer,
Monique Schoutsen,
Mijke Jetten
:
Can research data improve how we live, learn and act? The use of open data in teaching and the role of the library
2019
Michael Grote,
Hege Charlotte Faber,
Torstein Låg
:
PhD on Track og åpen publisering
Rannveig Grøm Sæle,
Torstein Låg
:
Bør vi snu om på undervisningen?
Harrie van der Meer,
Helene N. Andreassen,
Torstein Låg,
Mijke Jetten,
Monique Schoutsen
:
Use (open research) data in teaching (UDIT): An open online resource
Rannveig Grøm Sæle,
Torstein Låg
:
Erfaringer fra bruk av UiTs FutureLab i et innføringsemne på psykologi
2018
Torstein Låg,
Joar Vittersø
:
Vil ikke, vil ikke, vil ikke!
Torstein Låg,
Rannveig Grøm Sæle,
Espen Bjørkedal,
Morten Øvervoll
:
Effects of a flipped classroom intervention in a large enrolment academic skills course
Torstein Låg
:
Typisk deg med Petter Schjerven, Episode 10
09. mars 2017
Torstein Låg,
Rannveig Grøm Sæle
:
Aktiv læring og omvendt undervisning i utviklingen av et stort innføringsemne i akademiske ferdigheter
Helene N. Andreassen,
Lars Figenschou,
Mark Stenersen,
Torstein Låg
:
Student interaction with online IL content: The impact of exam structure and course design
Torstein Låg
:
Vis meg din p-verdi, og... hva så?
Torstein Låg
:
Hvorfor aktiv læring virker, med fokus på omvendt klasserom
2016
Mariann Cesilie Løkse,
Helene N. Andreassen,
Torstein Låg,
Mark Stenersen
:
Bridging the gap: easing the transition to higher education with an information literacy MOOC
Facet Publishing 2016
Torstein Låg
:
"Ikke vær så kritisk 'a!"
Torstein Låg
:
Intelligens er oppskrytt (og misforstått)
Torstein Låg
:
Bli en bedre tankeleser
Torstein Låg
:
Hvorfor aktiv læring virker, med fokus på omvendt klasserom
Torstein Låg
:
En kur for mental borreliose
Helene N. Andreassen,
Torstein Låg,
Mark Stenersen
:
The long and winding road: Insights from student misconceptions
Helene N. Andreassen,
Torstein Låg
:
Because you're worth it! How to inspire academic integrity and critical thinking in students
Helene N. Andreassen,
Lars Figenschou,
Mark Stenersen,
Vibeke Flytkjær,
Mariann Cesilie Løkse,
Torstein Låg
:
Like a bridge over troubled water: Økt læring og forståelse av akademia eksemplifisert ved et interaktivt nettmøte mellom universitetet og den nye studenten
Torstein Låg
:
Ikke glem å sjekke hva du husker
Torstein Låg
:
Blendes vi av nevrobling?
Helene N. Andreassen,
Torstein Låg,
Lars Figenschou,
Vibeke Flytkjær,
Mariann Cesilie Løkse,
Mark Stenersen
:
From how to why: Critical thinking and academic integrity as key ingredients in information literacy thinking. I
2014
Torstein Låg,
Helene N. Andreassen,
Lars Figenschou,
Vibeke Flytkjær,
Mariann Cesilie Løkse,
Mark Stenersen
:
From how to why: Critical thinking and academic integrity as key ingredients in information literacy teaching. IV
2014
Mariann Cesilie Løkse,
Helene N. Andreassen,
Lars Figenschou,
Vibeke Flytkjær,
Torstein Låg,
Mark Stenersen
:
From how to why: Critical thinking and academic integrity as key ingredients in information literacy teaching. III
2014
Helene N. Andreassen,
Lars Figenschou,
Mark Stenersen,
Vibeke Flytkjær,
Mariann Cesilie Løkse,
Torstein Låg
:
From how to why: Critical thinking and academic integrity as key ingredients in information literacy teaching. II (PechaKucha)
2014
Torstein Låg
:
Alle slagsiders mor
Torstein Låg
:
Pillepanikk og tallforståelse
Torstein Låg
:
En vaksine mot selvbedrag
Torstein Låg
:
Flertallets makt