Rigmor Olsen, ILP
Foto: Torje Jenssen
Rigmor Olsen, ILP
Institutt for lærerutdanning og pedagogikk rigmor.olsen@uit.no +4777644218 Tromsø MV.110 C 108

Olsen, Rigmor


Ph.D-stipendiat i veiledningspedagogikk

Stillingsbeskrivelse

Ph.D-stipendiat i veiledningspedagogikk


  • Rigmor Olsen:
    Flerstemmighet i veiledningssamtaler? En kasusstudie om triadisk FoU-veiledning i grunnskolelærerutdanningen
    NORDVEI- Nordisk tidsskrift i veiledningspedagogikk 2021 Ekstern lenke
  • Rigmor Olsen:
    Posisjonering i kunnskapsrelasjoner: En kasusstudie om FoU-veiledning i grunnskolelærerutdanningen
    Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis 2020 Ekstern lenke
  • Kirsten Sivertsen Worum, Rigmor Olsen, Inger Merethe Hansen:
    Studentevalueringer som talesjanger i egen veilederutdanning
    2019
  • Rigmor Olsen:
    Posisjonering i "det tredje rom". En casestudie av triadiske veiledningssamtaler hvor lærerstudenter, praksislærer og universitetslærer samarbeider om FoU-arbeid
    2019
  • Rigmor Olsen, Rachel Elise Jakhelln:
    Improving mentoring and supervision through extended boundary crossing in a tripartite collaboration in initial teacher education
    2018
  • Rigmor Olsen:
    Veiledningssamtalen i et konstruert partnerskap
    2017
  • Rigmor Olsen:
    Å skrive en master kan vel ikke være så vanskelig?
    2016
  • Rigmor Olsen:
    Veiledningssamtalen og veiledningsrelasjoner når lærerstudenter gjennomfører FoU-arbeid i partnerskap med praksislærer og universitetslærer
    2016
  • Rigmor Olsen:
    Forskningsbasert grunnskolelærerutdanning. Når praksislæreren og studentene skal samarbeide om FoU-arbeid i praksisfeltet: I hvilken grad opplever praksislærerne seg som integrert i den nye forskningsbaserte grunnskolelærerutdanningen?
    2014
  • Se alle arbeider i Cristin →


    Forskningsinteresser

    Veiledning av studenter og nyutdannede lærere i skole og barnehage.

    Pågående Ph.D-prosjekt (2016-): Veiledning av lærerstudenter som gjennomfører FoU-arbeid i skolen.

    Undervisning

    PED-6325 Veiledning for lærere i skole og barnehage del 1.


    Medlem i forskningsgruppe



    MV.110 C 108

    Klikk for større kart