Veronica Bergan,
Maritha Berger Nylund,
Ida Lervik Midtbø,
Bård Henry Landsem Paulsen
:
The teacher’s role for engagement in foraging and gardening activities in kindergarten
Veronica Bergan,
Marikaisa Laiti
:
Foraging Eco-Ethology, Incentives and Motivations in the Kindergartens of Norway Based on Sámi and Norwegian Cultures
Veronica Bergan,
Anne Myrstad
:
Samiske tematikker i barnehagens friluftsliv og bruk av natur
Cappelen Damm Akademisk 2022
Veronica Bergan,
Inger Wallem Krempig,
Tove Aagnes Utsi,
Kari Wallem Bøe
:
I Want to Participate—Communities of Practice in Foraging and Gardening Projects as a Contribution to Social and Cultural Sustainability in Early Childhood Education
Veronica Bergan
:
Helsefremming og livsmestring på timeplanen
Universitetsforlaget 2020
Kristin Emilie W Bjørndal,
Veronica Bergan
:
Livsmestring – hva kan det romme?
Universitetsforlaget 2020
Veronica Bergan
:
Hvordan kan økologisk dyrking bidra til bevissthet
for bærekraft?
Universitetsforlaget 2019
Veronica Bergan,
Tove Aagnes Utsi,
Inger Wallem Krempig
:
Nytter det å lære å sortere søppel?
Universitetsforlaget 2019
Veronica Bergan,
Kristin Emilie W Bjørndal
:
Barnehagen – første steg mot en bærekraftig utvikling
Universitetsforlaget 2019
Veronica Bergan,
Greta Heim
:
HVORDAN TA VARE PÅ SAMISK SPRÅK OG KULTUR I SKOLER OG BARNEHAGER?
Veronica Bergan
:
Bruk av naturen kan læra barn om samisk kultur
Veronica Bergan
:
Stedsbasert pedagogikk. Hva stedet vi bor på betyr for våre verdier, tilhørighet og praksiser
2024
Veronica Bergan
:
Barnehagelærers perspektiver på høsting: Norsk friluftsliv eller samisk meachcci?
2024
Veronica Bergan,
Greta Heim
:
Diversity of Sámi culture practices in schools of Norway
2024
Jayne White,
Elin Eriksen Ødegaard,
Ngaroma Williams,
Veronica Bergan,
Aihua Hu,
Nemes Danstan
:
Waterscapes and their pedagogical significance for ECEC: Cross-cultural perspectives
2024
Ngaroma Williams,
Veronica Bergan
:
Indigenous perspectives of waterscapes from Te Wai Pounamu, New Zealand and Norway
2024
Veronica Bergan
:
Hvordan ta vare på samisk språk og kultur i Tromsø kommune
2024
Laila Bornøy,
Veronica Bergan
:
Perspektiver og praksiser for samisk kultur i barnehagene i Troms og Nordland
2023
Anne Ingebjørg Svin Eriksen,
Veronica Bergan
:
Regional barnehagebasert kompetanseutvikling i RSK Midt-Finnmark om samisk språk og kultur
2023
Veronica Bergan,
Greta Heim,
Máren Palismaa,
Minna Näkkäläjärvi,
Karen Lovise Siri Stångberg
:
DEKOMP i RSK Midt-Finnmark
Perspektiver på samisk språk og kultur i skolene
2023
Greta Heim,
Veronica Bergan
:
Tverrfaglig utforskende og student-aktivt undervisningsopplegg
om samisk kultur i barnehagelærerutdanningen
2023
Elin Eriksen Ødegaard,
Veronica Bergan,
Aihua Hu,
Laurent Gabriel Ndijuye
:
Water and waterscape: Collaborative exploration and meaning-making
2023
Tove Hilde Ågnes Utsi,
Ellen Strandli,
Greta Heim,
Veronica Bergan
:
Samisk kultur - en aktualitet for bærekraft i barnehagen
Veronica Bergan,
Marikaisa Laiti
:
Motivations for foraging in kindergardens from Norwegian and Sámi cultural perspectives
2023
Greta Heim,
Veronica Bergan
:
Samisk mangfold i nord – Erfaringer og mulighetsrom for undervisning
2023
Veronica Bergan
:
Studentaktiv læring for bærekraft i barnehagelærerutdanningen – økologisk, sosial og kulturell bærekraft
2022
Veronica Bergan,
Greta Heim,
Anne Myrstad
:
Sami culture as an interdisciplinary topic in early childhood teacher education
2022
Veronica Bergan,
Ellen Strandli,
Bård Henry Landsem Paulsen
:
Et bærekraftig partnerskap i barnehagen – et bidrag til fruktbar forskning og praksis
2022
Ida Lervik Midtbø,
Maritha Berger Nylund,
Veronica Bergan,
Bård Henry Landsem Paulsen
:
Pedagogisk leiing i bærekraftige praksisar
2022
Helge Habbestad,
Betty Steinsvik,
Veronica Bergan,
Anne Myrstad,
Siri Sollied Madsen,
Marit L Sundelin
m.fl.:
Nøkkelkompetanse i utdanningen
Helge Habbestad,
Betty Steinsvik,
Veronica Bergan,
Anne Myrstad,
Siri Sollied Madsen,
Marit Sundelin
m.fl.:
Lovverket for barnehagene må endres
Veronica Bergan,
Anne Myrstad
:
Sami educators' perspectives on outdoor life in kindergarten
2022
Veronica Bergan,
Maritha Berger Nylund,
Ida Lervik Midtbø,
Bård Henry Landsem Paulsen
:
Leadership for engagement in foraging and gardening activities in kindergarten
2022
Barbara Maria Sageidet,
Veronica Bergan,
Anne Myklebust Lynngård,
Marianne Presthus Heggen,
Tove Aagnes Utsi,
Carola Kleemann
m.fl.:
Being and becoming eco-citizens – Preliminary research results to promote more sustainable practices in kindergartens
2022
Veronica Bergan
:
The relevance of foraging and gardening projects in kindergarten for cultural sustainability
2022
Yvonne Sørensen,
Kristin Emilie W Bjørndal,
Veronica Bergan
:
Etablering av psykososialt læringsmiljø
Bengt Haugseth,
Line Husjord,
Veronica Bergan
:
Mat og musikk for livsmestring
Veronica Bergan,
Inger Wallem Krempig,
Tove Aagnes Utsi,
Kari Wallem Bøe
:
Jeg vil være med – praksisfellesskap i høstings- og dyrkingsprosjekter som et bidrag til sosial og kulturell bærekraft i barnehagen
2021
Veronica Bergan,
Anne Myrstad
:
Samiske perspektiver i natur og friluftsliv i barnehagen
2021
Marianne Presthus Heggen,
Barbara Maria Sageidet,
Veronica Bergan,
Nina Goga,
Liv Torunn Grindheim,
Inger Wallem Krempig
m.fl.:
Being and becoming ecocitizens
2020
Veronica Bergan
:
Verdien av å dyrke mat i barnehagen
Første steg 2020
Veronica Bergan,
Marianne Presthus Heggen
:
Barnehagelærerne må gjøre mer enn å sortere avfall
Barbara Maria Sageidet,
Marianne Presthus Heggen,
Veronica Bergan,
Tove Aagnes Utsi,
Inger Wallem Krempig,
Liv Torunn Grindheim
m.fl.:
Children as eco-citizens – field work experiences and quandaries with the participatory design
2020
Veronica Bergan,
Linda Frantzen
:
Helsefremming og livsmestring på timeplanen
2020
Line Fredheim Storvik,
Marianne Presthus Heggen,
Veronica Bergan
:
- Må gjøre mer enn å sortere avfall
11. desember 2020
Tove Aagnes Utsi,
Inger Wallem Krempig,
Veronica Bergan
:
Plukke, sortere og gjenbruke i barnehagen
2019
Veronica Bergan,
Pernille Elisabeth Bartnæs
:
Exploring the kindergarten teacher’s role in garden activities for sustainability –
A case study from an Arctic kindergarten
2019