Annica Andersson,
Trine Mette Foyn,
Anita Movik Simensen,
David Richard Wagner
:
Storylines in Voices of Frustration: Implications for Mathematics Teacher Education in Changing Times
Karla Culligan,
Sacha Dewolfe,
Anita Movik Simensen
:
Challenges, Opportunities, and Key Questions in Research
for Mathematics in Indigenous and Migrational (MIM) Contexts Through a Language Focused Lens
Journal of Mathematics and Culture 2023
FULLTEKST
Anita Movik Simensen,
Hilja Lisa Huru,
Annica Andersson,
Beth Ann Herbel-Eisenmann,
David Richard Wagner
:
Mathematics Education Storylines and Cultures in Indigenous and Migrational
Contexts
Journal of Mathematics and Culture 2023
FULLTEKST
Hilja Lisa Huru,
Nora Sandmo,
Anita Movik Simensen
:
Matematikkoppgaver med utgangspunkt i tradisjonskunnskap i kvensk og sjøsamisk kultur
Universitetsforlaget 2023
Anita Movik Simensen,
Ane Marthe Johannessen,
Hilja Lisa Huru
:
Seeking a Strength-Based Approach to Assessment in a Multicultural Context: A Participator Approach
Journal of Mathematics and Culture 2023
FULLTEKST
Anita Movik Simensen,
Hilja Lisa Huru,
David Richard Wagner,
Annica Andersson
:
Constructs and methods for identifying patterns of interactions in mathematics classrooms
Elena Golishnikova,
Anita Movik Simensen
:
The role of mathematical education in the formation of a modern personality in the context of socio-cultural transformation in the arctic
2020
Anita Movik Simensen,
Mirjam Harkestad Olsen
:
Tasks that enhance creative reasoning: supporting gifted pupils in inclusive education systems
WTM Verlag 2019
Hilja Lisa Huru,
Anna-Kaisa Räisänen,
Anita Movik Simensen
:
Culturally based mathematics tasks: a framework for designing tasks from traditional Kven artefacts and knowledge
Nordisk matematikkdidaktikk 2018
Anita Movik Simensen,
Anne Berit Fuglestad,
Pauline Vos
:
How much space for communication is there for a low achieving student in a heterogeneous group?
European Society for Research in Mathematics Education 2015
Anita Movik Simensen
:
Hva sier forskning om læringsmuligheter for elever som presterer lavt i matematikk?
2022
Irene Andersen,
Ane Marthe Johannesen,
Anita Movik Simensen,
Hilja Lisa Huru,
Annica Andersson
:
Lærere og elever fra Lakselv viser vei: Presenterte forskning for internasjonale publikum
Sagat 2022
Anita Movik Simensen
:
Matematiske læringsmuligheter for alle: En styrkebasert flerkasusstudie om elever som presterer lavt i matematikk sin deltakelse i heterogene smågrupper
Universitetet i Agder 2022
Anita Movik Simensen,
Ane Marthe Johannesen,
Hilja Lisa Huru
:
Collaborative tests in mathematics: seeking a strength-based
approach to assessment in a multicultural context
2022
Karla Culligan,
Sacha Dewolfe,
Anita Movik Simensen
:
Closing symposium: Challenges, opportunities, key questions for research in MIM contexts
2022
Annica Andersson,
Anita Movik Simensen,
Hilja Lisa Huru
:
Lakselv-elever i internasjonalt forskningsprosjekt
Sagat 2021
Anita Movik Simensen
:
Hvordan lykkes med fremtidens matematikkundervisning?
2021
Mirjam Harkestad Olsen,
Anita Movik Simensen,
Fredrik Danielsen
:
Læringspotensial - lavt eller høyt, stort eller lite?
2020
Inger Wallem Krempig,
Anita Movik Simensen
:
Nysgjerrig på matematikk i naturen.
Tidsskriftet Forskerfrø 2020
Anita Movik Simensen
:
Tall og telling: matematikkaktiviteter som utgangspunkt for algebraisk tenkning.
2019
Joseph Dicks,
Karla Culligan,
Hilja Lisa Huru,
Anita Movik Simensen
:
Mathematics and Language in New Brunswick and the High North
Antistasis 2019
Mirjam Harkestad Olsen,
Anita Movik Simensen
:
Tasks that enhance creative reasoning
2019
Mirjam Harkestad Olsen,
Anita Movik Simensen
:
ROM – Realfagstalenter og motivasjon
Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning 2018
Anita Movik Simensen,
Trond Einar Persen
:
"Sammenheng i læring" - Fra antall, rom og form til matematikk
2018
Anita Movik Simensen
:
Elever som presterer lavt i matematikk: hvem er de og hva kan vi gjøre?
2018
Anita Movik Simensen
:
Tall og telling - algebra i barnehagen
2018
Anita Movik Simensen,
Pauline Vos
:
Matematiske læringsmuligheter for elever som presterer lavt i matematikk
2018
Linda Gurvin Opheim,
Anita Movik Simensen
:
Matematikk – utforsking av mønstre og de store sammenhengene
Cappelen Damm Akademisk 2017
Anita Movik Simensen,
Trond Einar Persen
:
Sammenheng i læring - Fra antall, rom og form til matematikk
2017
Anita Movik Simensen,
Hilja Lisa Huru
:
Culturally based mathematics tasks: a framework for designing tasks from Kven traditional knowledge
Hilja Lisa Huru,
Anita Movik Simensen,
Anna-Kaisa Räisänen
:
Matematikklasserommet som arena for kvensk språk og kultur
2017
Hilja Lisa Huru,
Anita Movik Simensen,
Anna-Kaisa Räisänen
:
Kven immersion in mathematics
2017
Hilja Lisa Huru,
Anita Movik Simensen
:
Geometriske mønstre som motivasjon for algebraisk tenking (6. trinn)
2016
Anita Movik Simensen,
Inger Wallem Anundsen
:
Matematikk og naturfag som felles utgangspunkt for læring i barnehagen
2016
Hilja Lisa Huru,
Anita Movik Simensen
:
Brøkvafler og desimalsaft
Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning 2016
Hilja Lisa Huru,
Anita Movik Simensen
:
SECOND LANGUAGE IMMERSION IN MATHEMATICS FOR ENDANGERED LANGUAGES
2016
Anita Movik Simensen,
Anne Berit Fuglestad,
Pauline Vos
:
Lower achieving students' contributions in small groups - what if a student speaks with two voices?
2016
Hilja Lisa Huru,
Anita Movik Simensen
:
Vil lære kvensk med matematikk
Anita Movik Simensen,
Hilja Lisa Huru
:
Brøkvafler og desimalsaft
2015
Anita Movik Simensen
:
Casen Luna, analyse av en lavtpresterende elevs arbeid med figurtall i liten gruppe
2015
Anita Movik Simensen
:
How much space for communication is there for a low achieving student in a heterogeneous group?
2015
Anita Movik Simensen,
Hilja Lisa Huru
:
Geometriske mønstre som motivasjon for algebraisk tenking (5. – 6. trinn)
2015
Anita Movik Simensen,
Trude Sundtjønn
:
TiM-prosjektet, populærvitenskapelig sammendrag
UiT Norges arktiske universitet 2015
Inger Wallem Anundsen ,
Anita Movik Simensen
:
Matematikk i naturen - natur i matematikken
Fagbokforlaget 2014
Trude Sundtjønn,
Linda Gurvin Opheim,
Anita Movik Simensen
:
TEACHING INTERVENTIONS IN MATHEMATICS
2014
Kristina Markussen Raen,
Anita Movik Simensen
:
TiM-prosjektet: resultater og videre arbeid
2014
Anita Movik Simensen,
Anne Berit Fuglestad,
Pauline Vos
:
“This Multiplied By That”; the Role of Spech and Gestures in Students’ Meaning Making Process
Proceedings of the International Groups for the Psychology of Mathematics Education 2014
Mona Kvivesen,
Hilja Lisa Huru,
Anita Movik Simensen
:
Forskningstorg under forskningsdagene
2013
Anita Movik Simensen
:
Innføring i algebra.
2013