No picture, placeholder image
No picture, placeholder image
Institutt for bygg, energi og materialteknologi bjarn-tore.esjeholm@uit.no +4778450302 Alta Alta, Btr. 1-2-3

Esjeholm, Bjørn Tore


Prodekan Utdanning


  • Dag Atle Lysne, Bjørn Tore Esjeholm :
    Hvordan kommuniserer lærere med elevene i teknologiprosjekter?
    Nordic Studies in Science Education 2021 ARKIV / FULLTEKST
  • Bjørn Tore Esjeholm, Helge Fredriksen :
    Utvikling av digitale læringsressurser for forkurs for ingeniørutdanning på tvers av studiesteder
    Nordic Journal of STEM Education 2021 ARKIV / DOI
  • Bjørn Tore Esjeholm, Berit Bungum :
    Linking Knowledge and Activities: How can Classroom Activities in Technology Reflect Professional Technological Knowledge and Practices?
    Springer 2017 FULLTEKST / ARKIV / DOI
  • Berit Bungum, Bjørn-Tore Esjeholm, Dag Atle Lysne :
    Students’ Use of Science and Mathematics in Practical Projects in Design and Technology
    Springer 2016 DOI
  • Bjørn-Tore Esjeholm :
    Design knowledge interplayed with student creativity in D&T Projects
    International Journal of Technology and Design Education 2015 DOI
  • Berit Bungum, Bjørn-Tore Esjeholm, Dag Atle Lysne :
    Students' use of science and mathematics in practical projects in design & technology
    ESERA 2014 DOI
  • Berit Bungum, Bjørn-Tore Esjeholm, Dag Atle Lysne :
    Science and Mathematics as part of practical projects in technology and design: An analysis of challenges in realising the curriculum in Norwegian schools
    Nordic Studies in Science Education 2014 ARKIV / DOI
  • Bjørn-Tore Esjeholm, Berit Bungum :
    Design knowledge and teacher-student interactions in an inventive construction task
    International Journal of Technology and Design Education 2013 FULLTEKST / ARKIV / DOI
  • Berit Bungum, Bjørn-Tore Esjeholm, Dag Atle Lysne :
    Teknologiprosjekter som læringsarena og betydningen av hensikt og kontekst
    Akademika forlag 2013
  • Berit Bungum, Bjørn-Tore Esjeholm, Dag Atle Lysne :
    Technology & design as contexts for science and mathematics? An empirical study of the realisation of curriculum intentions in Norwegian schools
    Linköping University Electronic Press 2012
  • Bjørn-Tore Esjeholm :
    Teknologisk kunnskap i et skoleprosjekt
    Tapir Akademisk Forlag 2012
  • Bjørn-Tore Esjeholm :
    The relation between students' creativity and technological knowledge in cross-curricular technology and design projects
    Linköping University Electronic Press 2012
  • Margaret Lloyd, Bjørn-Tore Esjeholm :
    Defining and Mapping Teacher Practice in Technology Classrooms
    2011
  • Frank Vedal, Bjørn Tore Esjeholm, Dag Atle Lysne :
    How do ICT related attitudes vary among teachers?
    Palme publications 2008 FULLTEKST
  • Bjørn Tore Esjeholm, Helge Fredriksen :
    Utvikling av digitale læringsressurser for forkurs for ingeniørutdanning på tvers av studiesteder
    2021
  • Bjørn Tore Esjeholm :
    ”Teknikundervisning och teknikens didaktik i Norge”
    2017
  • Bjørn Tore Esjeholm :
    ”Linking Knowledge and Activities: How can Classroom Activities in Technology Reflect Professional Technological Knowledge and Practices?
    2017
  • Bjørn Tore Esjeholm :
    Bruk av digitale læremidler i undervisning om verdensrommet
    2017
  • Berit Bungum, Bjørn-Tore Esjeholm, Dag Atle Lysne :
    Students' use of science and mathematics in practical projects in design & technology: a case study from Norwegian schools
    2013
  • Dag Atle Lysne, Bjørn-Tore Esjeholm, Liv Byrkjeflot , Birgitte Bentsen , Saeed Manshadi :
    Fire elevprosjekter innenfor teknologi og design
    Naturfag 2012
  • Berit Bungum, Bjørn-Tore Esjeholm, Dag Atle Lysne :
    Technology & design as contexts for science and mathematics?An empirical study of the realisation of curriculum intentions in Norwegian schools
    2012
  • Berit Bungum, Bjørn-Tore Esjeholm, Dag Atle Lysne :
    Teknologiprosjekter som læringsarena og betydningen av hensikt og kontekst
    2012
  • Bjørn-Tore Esjeholm, Dag Atle Lysne :
    Hva er det teknologiske i teknologisk kunnskap?
    2012
  • Dag Atle Lysne, Bjørn-Tore Esjeholm :
    Forskningsresultater fra prosjektet " Teknologi og design- en kompetanseskaper for en framtid i nord"
    2012
  • Berit Bungum, Halvor Hoveid, Dag Atle Lysne, Bjørn-Tore Esjeholm, Liv Byrkjeflot , Birgitte Bentsen m.fl.:
    Et forskningsprosjekt om teknologi og design i skolen
    Naturfag 2012
  • Bjørn-Tore Esjeholm :
    The relation between students' creativity and technological knowledge in cross-curricular technology and design projects
    2012
  • Dag Atle Lysne, Birgitte Bentsen , Berit Bungum, Liv Byrkjeflot , Bjørn-Tore Esjeholm, Halvor Hoveid m.fl.:
    Praktisk arbeid på tvers av fag: Sløsing med tid eller godt læringsarbeid? (Symposium)
    2011
  • Bjørn-Tore Esjeholm :
    Teknologisk kunnskap -hva er det?
    2011
  • Bjørn-Tore Esjeholm :
    Teknologisk kunnskap i noen teknologi- og designprosjekter
    2011
  • Bjørn-Tore Esjeholm :
    Normal design versus radikal design i et T & D- prosjekt
    2011
  • Frank Vedal, Frank Vedal, Bjørn Tore Esjeholm, Bjørn Tore Esjeholm, Dag Atle Lysne :
    How do ICT related attitudes vary among teachers?
    2008
  • Frank Vedal, Frank Vedal, Bjørn Tore Esjeholm, Bjørn Tore Esjeholm, Dag Atle Lysne :
    How do ICT related attitudes vary among teachers?
    2008
  • Dag Atle Lysne, Bjørn Tore Esjeholm, Stig Misund :
    Datastyrt mikrodrivhus
    Naturfag 2006
  • Bjørn Tore Esjeholm :
    Det nære verdensrommet
    2005
  • Bjørn Tore Esjeholm :
    Nordlyset i romalderen
    2005
  • Dag Atle Lysne, Stig Misund, Bjørn Tore Esjeholm :
    Hvilke faktorer påvirker aktivitetsnivå når elever i 3. klasse (8 - 9 år) arbeider med teknologi?
    2005
  • Dag Atle Lysne, Bjørn Tore Esjeholm, Stig Misund :
    Datastyrt mikrodrivhus
    ? 2005 OMTALE
  • Dag Atle Lysne, Stig Misund, Bjørn Tore Esjeholm :
    Teknologi sammen med uteskole i naturfag
    Naturfag 2005 OMTALE
  • Dag Atle Lysne, Bjørn Tore Esjeholm :
    Robolab
    2004
  • Bjørn Tore Esjeholm :
    Robolab-kjøretøyer på Mars
    2004
  • Bjørn Tore Esjeholm, Stig Misund, Dag Atle Lysne :
    Link science and technology and the children may love both
    2004
  • Dag Atle Lysne, Bjørn Tore Esjeholm, Stig Misund :
    Datastyrte drivhus, IKT brukt i uteskolesammenheng i natur- og miljøfag
    2003
  • Bjørn Tore Esjeholm, Dag Atle Lysne, Stig Misund :
    Bruk av teknologi i undervisningen, IKT brukt i uteskolesammenheng
    2003
  • Stig Misund, Bjørn Tore Esjeholm, Dag Atle Lysne :
    Delprosjekt 3: Datastyrte minidrivhus
    2003 OMTALE
  • Stig Misund, Dag Atle Lysne, Bjørn Tore Esjeholm :
    Veksthus for teknikk-spirer
    31. mai 2003
  • Dag Atle Lysne, Bjørn Tore Esjeholm, Stig Misund :
    Narom og Hif sammen under nordlyset, FOU og undervisning ved HiF innenfor teknologi
    2003
  • Dag Atle Lysne, Bjørn Tore Esjeholm, Stig Misund :
    IKT brukt i uteskolesammenheng i natur- og miljøfag
    2002 OMTALE
  • Dag Atle Lysne, June Larsson, Bjørn Tore Esjeholm, Stig Misund :
    Robotteknologi og IKT brukt i UTE-skolen for å fremme læring og kreativitet
    2002
  • Dag Atle Lysne, Bjørn Tore Esjeholm, Stig Misund :
    Rakettprosjekt ved Talvik skole
    04. oktober 2002
  • Dag Atle Lysne, Stig Misund, Bjørn Tore Esjeholm :
    IKT brukt i UTE-skolen
    2002

  • De 50 siste resultatene fra Cristin vises på siden. Se alle arbeider i Cristin her →



    Alta, Btr. 1-2-3