Carola Babette Kleemann
:
Transspråking i en samisk barnehageavdeling
Nordisk barnehageforskning 2024
ARKIV /
DOI
Carola Babette Kleemann
:
Am I Sámi Enough? Narratives as a Means of Exploring a Sámi Pedagogy for Kindergarten
Carola Babette Kleemann,
Silje Solheim Karlsen
:
"Jeg skal gå inn i steinen" - estetiske læringsprosesser med sjøsamisk litteratur i begynneropplæringa
Carola Kleemann
:
Samisk i norskfaget: Flerspråklig landskap og nasjonal identitet.
Universitetsforlaget 2023
Anne Myrstad,
Carola Kleemann
:
Visualizing a Common World of Entanglement
through Multiple Viewpoints.
Visuality Design in and for Education
Video Journal of Education and Pedagogy 2022
ARKIV /
DOI
Carola Kleemann
:
Pedagogical Translanguaging to Create Sustainable Minority Language Practices in Kindergarten
Carola Babette Kleemann
:
iPad i tidlig lese- og skriveopplæring: didaktisk tenkning med iPad som verktøy
Universitetsforlaget 2018
Carola Babette Kleemann
:
Lek som arena for språktilegnelse
Cappelen Damm Akademisk 2016
Carola Babette Kleemann
:
Play in two languages. Language alternation and code-switching in role-play in North Sámi and Norwegian
Carola Babette Kleemann
:
Play in two languages: Bilingual roleplay in a Sámi kindergarten i Norway
Frances Kvietok Dueñas,
Pia Lane,
Carola Babette Kleemann
:
Becoming Indigenous language speakers in university: comparative perspectives from Sámi, Quechua, and Aimara student teachers
2023
Frances Kvietok Dueñas,
Pia Lane,
Carola Babette Kleemann
:
Becoming Indigenous language speakers: comparative perspectives from Sámi and Quechua learners and speakers
2023
Anne Myrstad,
Carola Babette Kleemann
:
Indigensiering av en barnehages uterom - et casestudie fra en barnehage i et urbant område
2023
Carola Babette Kleemann
:
Becoming a North Sámi speaker and Teacher: Lydia's Experience and Trajectory of Language Vitalization
2023
Silje Solheim Karlsen,
Carola Babette Kleemann
:
Å lese en fortelling, leke en fortelling, skrive en fortelling: samisk barnelitteratur i begynneropplæringa
2023
Frances Kvietok Duenas,
Carola Kleemann,
Pia Lane
:
Becoming Indigenous language speakers in university: Comparative perspectives from Sámi, Quechua,and Aimara student teachers
2023
Carola Kleemann,
Anne Myrstad
:
Barnehagebarns multisanselige møter med samiskinspirerte lekeinstallasjoner
2023
Ragni Vik Johnsen,
Carola Babette Kleemann,
Øystein Alexander Vangsnes,
Maud Westendorp
:
Føreord
Katrine Giæver,
Nina Gram Garmann,
Johanne Ilje-Lien,
Elena Tkachenko,
Linn Stokke Guttormsen,
Anja Maria Pesch
m.fl.:
Kompetansepakken for et flerspråklig barnehagemiljø
2023
Mariann Andersen,
Carola Kleemann
:
Personlige fortellinger i barnehagelærerutdanningen
2022
Barbara Maria Sageidet,
Veronica Bergan,
Anne Myklebust Lynngård,
Marianne Presthus Heggen,
Tove Aagnes Utsi,
Carola Kleemann
m.fl.:
Being and becoming eco-citizens – Preliminary research results to promote more sustainable practices in kindergartens
2022
Carola Kleemann,
Anne Myrstad
:
Landscape practices in a coastal Sami kindergarten department
2022
Carola Kleemann
:
Narratives as a way to find Sámi pedagogy: Telling our stories as part of working together.
2022
Carola Kleemann
:
Språkideologier og språkpraksiser i samiske barnehager i norskdominerte områder i Sápmi: Bever er faktisk en stein.
2022
Carola Kleemann
:
Bærekraftige språkpraksiser: Språklæring og språktilegnelse ute i naturen og kulturen.
2022
Carola Kleemann,
Anne Myrstad
:
Key - note: Local arctic practices. Outdoors in Coastal Sámi kindergarten
2022
Tove Aagnes Utsi,
Inger Wallem Krempig,
Carola Kleemann
:
Childrens´s experiences of Sámi reindeer husbandry
2022
Edit Bugge,
Carola Kleemann
:
Mánáid-tv/children's tv: Language performance in indigenous language vitalization and strengthening
2022
Carola Kleemann,
Anne Myrstad
:
Visualizing different voices in a community of practice
2021
Carola Kleemann,
Elena Merzliakova
:
Fred og konflikt i barnehagen
Carola Kleemann,
Kristine Jonas
:
Vil øke språksynlighet: -Litt er bedre enn ingenting
Carola Kleemann
:
Translanguaging roleplay in North Sámi and Norwegian
Carola Kleemann
:
Narrative inquiry as a way to find Sámi pedagogy
2021
Carola Kleemann
:
Det lingvistiske landskapet i Alta - Vises det samiske?
2019
Carola Kleemann
:
Søppelbilen og språkmiljøet
Altaposten 20. september 2019
Carola Kleemann
:
Søppelbilen og språkmiljøet
2019
Carola Babette Kleemann,
Anja Maria Pesch
:
Spaces and boundaries for multilingual practices in Norwegian ECEC
2018
Carola Babette Kleemann,
Anja Maria Pesch
:
Kompetanse for mangfold - et nordlig perspektiv på mangfold i barnehagen
2018
Marit Anne Hauan,
Mari Boine,
Eva Josefsen,
Odd Mattis Hætta,
Carola Babette Kleemann
:
Mari Boine - Fra oppvekst til verdensstjerne
2018
Carola Babette Kleemann
:
Forskning på språk i barnehagen
2018
Carola Babette Kleemann,
Johanne Ilje-Lien,
Katrine Giæver,
Elena Tkachenko,
Kari Bratland,
Anja Maria Pesch
:
Is there a Place for multilingualism in norwegian preschools
2018
Carola Babette Kleemann
:
Lek på to språk. En studie av kodeveksling og språkalternering i tospråklig rollelek på nordsamisk og norsk i en samisk barnehage.
UiT Norges arktiske universitet 2015
Carola Babette Kleemann
:
Play in two languages. How bilingual children use Norwegian and North-Sámi in role-play in a Sámi kindergarten
2013
Carola Babette Kleemann
:
Play in two languages
2012
Carola Babette Kleemann
:
Rollelek på to språk
2012
Carola Babette Kleemann
:
Play in two languages
2012
Leena Niiranen ,
Carola Babette Kleemann
:
Forskning i det flerkulturelle Finnmark
2011
Halvor Hoveid,
Carola Kleemann
:
Prosjekt : bearbeiding av praksisplan
2005
Birgit Abelsen,
Siri Ulfsdatter Søreng,
Carola Kleemann
:
Ulik bakgrunn - samme mulighet? En undersøkelse om realkompetente og generelt kompetente studenter
2004