No picture, placeholder image
No picture, placeholder image
Førsteamanuensis Institutt for lærerutdanning og pedagogikk fride.lindstol@uit.no Tromsø

Fride Lindstøl



  • Fride Lindstøl, Jannike Ohrem Bakke :
    Researching the Classroom as a Stage – on the Dramaturgical Method and Analysis of Teaching
    Journal for Research in Arts and Sports Education 2025 DOI
  • Fride Lindstøl :
    «Han har lyst til å feire før han blir ordentlig død». Om estetisk leseundervisning på småskoletrinnet
    2025
  • Fride Lindstøl :
    Talking about doing – Towards a performative pedagogy in teacher education
    2025 DOI
  • Jannike Ohrem Bakke, Fride Lindstøl :
    Dramaturgiske modeller
    2023
  • Jannike Ohrem Bakke, Fride Lindstøl :
    Dramaturgiske faser og hendelser
    2023
  • Jannike Ohrem Bakke, Fride Lindstøl :
    Dramaturgi i undervisningen
    2023
  • Jannike Ohrem Bakke, Fride Lindstøl :
    Undervisningsforløp
    2023
  • Jannike Ohrem Bakke, Fride Lindstøl :
    Dramaturgisk metode og analyse
    2023
  • Jannike Ohrem Bakke, Fride Lindstøl :
    Profesjonsverkstedet - et rom for dramaturgiske studier av undervisning
    2023
  • Jannike Ohrem Bakke, Fride Lindstøl :
    Dramatiske virkemidler og dramaturgiske innganger
    2023
  • Fride Lindstøl, Marit Skarbø Solem, Jannike Ohrem Bakke :
    Hva snakker elever med kaniner om? Om å komponere skjønnlitterære leseløp.
    2023
  • Michel Alexandre Cabot, Sissel Margrethe Høisæter, Vigdis Vangsnes, Jon Brodal, Kristin Krogh Arnesen, Ole Enge m.fl.:
    Rehearsing for teaching: Theoretical and empirical approaches to a practice-based teacher education
    Fagbokforlaget 2025 DOI
  • Jannike Ohrem Bakke, Fride Lindstøl :
    Undervisningens dramaturgi. Fortellinger og analyser fra klasserommet
    Fagbokforlaget 2023
  • Fride Lindstøl, Jannike Ohrem Bakke :
    Seeing the Classroom as a Stage - the Dramaturgical Method. Analysing teaching and learning
    26. august 2025 DOI
  • Fride Lindstøl, Jannike Ohrem Bakke :
    Med pulten som spillerom og klasserommet som scene - om å iscenesette muntlige ferdigheter
    28. mars 2025 DOI
  • Fride Lindstøl, Jannike Ohrem Bakke :
    Flersanselige, lekne og kollektive oppstarter i leseundervisningen
    2025
  • Fride Lindstøl, Bjarne Isaksen :
    A dog's live - Jon Fosse's Literary Works as an Unexpected Territory in Art Education
    21. juli 2025 DOI
  • Fride Lindstøl :
    Studenter som medforskere. Konferanse om entreprenørielle masteroppgave i lærerutdanninga
    21. oktober 2025
  • Fride Lindstøl, Bjarne Isaksen, Camilla Grieg :
    Å leke med Fosses tekster i begynneropplæringa
    30. oktober 2025
  • Fride Lindstøl, Bjarne Isaksen :
    Hvem kan trøste Haktor?
    2025
  • Fride Lindstøl, Bjarne Isaksen, Camilla Grieg :
    A Dog’s Life. Jon Fosse’s Lit erary Works as an Unexpected Territory in Art Education
    2025
  • Marit Skarbø Solem, Jannike Ohrem Bakke, Fride Lindstøl :
    Leseløp! – å utvikle leseundervisning i et praksissamarbeid
    2024
  • Fride Lindstøl, Jannike Ohrem Bakke :
    Ti grunner til å komme på campus Dramaturgiske perspektiv på undervisning i høyere utdanning
    2024
  • Fride Lindstøl :
    Leken læring i begynneropplæringen
    2024
  • Fride Lindstøl :
    «Han har lyst til å feire før han blir ordentlig død». Om estetisk leseundervisning på småskoletrinnet
    2024
  • Fride Lindstøl :
    Oslo leser! Fra lesforskning til kollektiv leseundervisning
    2024
  • Fride Lindstøl :
    Lesing i Larvik - med vekt på kollektiv, leken og estetisk undervisning.
    2024
  • Fride Lindstøl :
    Forskning på begynneropplæring - nettverk på UiT Professor (i kvalifiseringsstilling) 2
    2024
  • Fride Lindstøl :
    Det doble perspektivet - et samarbeid mellom lærere, lærerutdannere og klasseromforskere.
    2024
  • Fride Lindstøl :
    Fra idé fil prosjektskisse - Å sirkle inn et forskningningsprosjekt
    2024
  • Fride Lindstøl :
    Kollektiv og estetisk leseundervisning
    2024
  • Fride Lindstøl :
    Rønnaug og Bjarne snakker om kjønn - podcast Episode om gutter og lesing
    02. mars 2023
  • Fride Lindstøl, Mette Bøe Lyngstad :
    Klasserommets dramaturgi i høyere utdanning
    2023
  • Jannike Ohrem Bakke, Fride Lindstøl :
    Framtidens dramaturgier
    2023
  • Fride Lindstøl :
    Å skape profesjonsfellesskap i lærerutdanningen - med eksempler fra klasseromstudie
    2023
  • Fride Lindstøl, Jannike Ohrem Bakke :
    Dette snakker man bare med kaniner om. Hvordan bruke dramaturgiske innganger, tekst, rom, kropp, tid for å utforske og iscenesette en skjønnlitterære bildebok sammen? Performance lecture
    2023
  • Fride Lindstøl, Jannike Ohrem Bakke :
    Undervisningens dramaturgi. Fortellinger og analyser fra klasserommet. Vitenskapelig paper.
    2023
  • Fride Lindstøl :
    Larvik leser - om kollektiv leseundervisning i alle fag og på alle trinn
    2023
  • Jannike Ohrem Bakke, Fride Lindstøl :
    Dette snakker man bare med kaniner om. Hvordan bruke dramaturgiske innganger, tekst, rom, kropp, tid for å utforske og iscenesette en skjønnlitterære bildebok sammen?
    2023
  • Jannike Ohrem Bakke, Fride Lindstøl :
    Undervisningens dramaturgi. Fortellinger og analyser fra klasserommet. En metododologisk paper.
    2023
  • Fride Lindstøl, Marit Skarbø Solem, Jannike Ohrem Bakke :
    Leseløp! – å utvikle leseundervisning i et praksissamarbeid
    2023
  • Fride Lindstøl :
    Å lese multiple tekster i leseundervisning som tar utgangspunkt i det tverrfaglige tema "menneske og maskin).
    2023
  • Fride Lindstøl :
    Analytisk og erfaringsbasert lesing av Jon Fosses tekst Andvake.
    2022
  • Fride Lindstøl, Jannike Ohrem Bakke :
    Leseforskning og implikasjoner for leseundervisning
    2022
  • Fride Lindstøl, Jannike Ohrem Bakke :
    Et undervisningsrom med utsikt og innsikt – dramaturgiske innganger til undervisning i lærerutdanningen
    2022
  • Fride Lindstøl, Jannike Ohrem Bakke :
    Much Ado About Nothing? - Teacher trainers’ use of video assignments and smartboards
    2022
  • Jannike Ohrem Bakke, Fride Lindstøl :
    Much Ado About Nothing? Teacher trainers’ use of video assignments and smartboards
    2022
  • Jannike Ohrem Bakke, Fride Lindstøl :
    Et undervisningsrom med utsikt og innsikt – dramaturgiske innganger til undervisning i lærerutdanningen
    2022
  • Fride Lindstøl :
    Menneske eller robot? Om kritisk lesing på 8. trinn
    2022
  • Jannike Ohrem Bakke, Fride Lindstøl, Kristian Nødtvedt Knudsen :
    Leder: Et temanummer om dramaturgi i didaktiske kontekster
    Journal for Research in Arts and Sports Education 2021 DOI

  • De 50 siste resultatene fra Cristin vises på siden. Se alle arbeider i Cristin her →