No picture, placeholder image
No picture, placeholder image
Professor Institutt for lærerutdanning og pedagogikk tone.kvernbekk@uit.no

Tone Kvernbekk



  • Tone Kvernbekk :
    Dannelse som anden-ordens fænomen
    Akademisk Forlag 2024
  • Tone Kvernbekk :
    Hirst on Educational Theory
    Journal of Philosophy of Education 2023 ARKIV / DOI
  • Tone Kvernbekk :
    Objektivitet som epistemisk norm i pedagogisk forskning
    Fagbokforlaget 2022
  • Tone Kvernbekk :
    Skoleprestasjoner: Hva skaper et resultat?
    Fagbokforlaget 2021
  • Tone Kvernbekk :
    Det pedagogisk kritiske - et mangslungent landskap
    Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk 2021 ARKIV
  • Anders Nordahl-Hansen, Tone Kvernbekk :
    Construct Validity in Scientific Representation: A Philosophical Tour
    Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk 13. mai 2020 DATA / ARKIV / DOI
  • Tone Kvernbekk, Harald Jarning :
    Mapping: Coming to grips with educational landscapes
    European Educational Research Journal 2019 ARKIV / DOI
  • Tone Kvernbekk :
    Practitioner tales: possible roles for research evidence in practice
    Educational Research and Evaluation 2019 ARKIV / DOI
  • Ola Bøe-Hansen, Tone Kvernbekk :
    Protection Stories. A case of military propaganda?
    John Benjamins Publishing Company 2019 ARKIV / DOI
  • Moira Von Wright, Tone Kvernbekk :
    Til barndommens frihet og paradoksenes forsvar
    Cappelen Damm Akademisk 2018
  • Tone Kvernbekk :
    The Nature of Educational Theories. Goal-Directed, Equivalence and Interlevel Theories
    Routledge 2021
  • Moira Von Wright, Tone Kvernbekk :
    Barn og deres voksne
    Cappelen Damm Akademisk 2018
  • Kjetil Horn Hogstad, Inga Bostad, Elin Rødahl Lie, Ole Andreas Kvamme, Tone Kvernbekk, Turid Løyte Harboe m.fl.:
    Humaniorafagenes perspektiver kan styrke utdannings­forskningen
    Forskersonen.no 2024
  • Tone Kvernbekk :
    Counterfactual reasoning on the Toulmin model
    2024
  • Tone Kvernbekk :
    Teacher training in Norway
    2024
  • Tone Kvernbekk :
    Implications of different meta-theories for theoretical research: An exploration
    2024
  • Tone Kvernbekk :
    Argumentational regret
    2023
  • Tone Kvernbekk :
    Evidensbasert pedagogisk praksis: Implementering av tiltak og vurdering av om de virker
    2023
  • Tone Kvernbekk, Brit Marie Hovland :
    Counterfactuality and judgments of significance
    2023
  • Tone Kvernbekk :
    Teori under press
    2023
  • Tone Kvernbekk :
    Være i bevegelse
    2023
  • Tone Kvernbekk, Vibeke Bjarnø :
    Teacher education In Norway
    2023
  • Tone Kvernbekk :
    Hva var pedagogikk? Historiefilosofiske betraktninger
    2023
  • Tone Kvernbekk :
    Kritisk tenkning i akademia - hva betyr det?
    2022
  • Tone Kvernbekk :
    Kommentar på boklansering, Eyvind Elstads bok "Pedagogikk for kommende lærere"
    2022
  • Kirsti Klette, Tone Kvernbekk :
    PLATO: Measuring quality and stabilizing a phenomenon (keynote)
    2022
  • Tone Kvernbekk :
    Reasoning to stabilize a phenomenon
    2022
  • Tone Kvernbekk :
    Kausalitet, noen momenter
    2022
  • Tone Kvernbekk :
    Hva er pedagogikk?
    2022
  • Tone Kvernbekk :
    Det som kunne ha vært. Hvordan vi bruker kontrafaktiske elementer i pedagogisk tenkning
    2021
  • Tone Kvernbekk :
    Handling theory-practice relations: Identifying the right level of abstraction
    2021
  • Tone Kvernbekk :
    Educational "should have beens"
    2021
  • Tone Kvernbekk, Ola Bøe-Hansen, Ole A. Heintz, Daniel H. Cohen :
    The Problem of 'Mission Creep': Argumentation Theory meets Military History
    2020
  • Tone Kvernbekk :
    Evidence into practice: Why we need an argumentation model
    2020
  • Tone Kvernbekk :
    Response to Mark Herman's paper
    2020
  • Tone Kvernbekk, Ola Bøe-Hansen :
    Forsvarets omdømmevideoer: propaganda?
    2020
  • Tone Kvernbekk :
    Hvordan kan forskningsdata brukes i praksis?
    2020
  • Karine Sand Gjersøe, Tone Kvernbekk :
    Bildung as side-effect
    2019
  • Tone Kvernbekk :
    Measurement meanderings. Response to Francis Schrag
    2019
  • Tone Kvernbekk :
    Forskningsbasert undervisning
    2019
  • Tone Kvernbekk :
    Paneldebatt: Muligheter og begrensninger for utarbeidelse og anvendelse av systematiske kunnskapsoversikter
    2019
  • Tone Kvernbekk :
    Practical syntheses: How conductive reasoning helps
    2019
  • Tone Kvernbekk :
    Hva er evidensbasert forskning og - pedagogisk praksis, og hvilke vitenskapsteoretiske posisjoner diskuteres?
    2019
  • Tone Kvernbekk, Krassimir Stojanov, Johannes Drerup, Stefano Oliverio :
    Status and situation of Philosophy of Education in Continental Europe (invitert symposium)
    2019
  • Tone Kvernbekk, Mikkel Helding Vembye, Kathryn Joyce :
    Evidence-based practice: Dimensions of reproducibility
    2018
  • Tone Kvernbekk :
    Om retten til skole fra et pedagogisk synspunkt. Når sønner og døtre blir elever og studenter. Original tittel: On the right to school from an educational perspective. Turning sons and daughters into pupils and students
    Cappelen Damm Akademisk 2018
  • Tone Kvernbekk :
    Løftet som stadig forskyver seg: Rousseau, danning og ideenes samspill. Original tittel: Promise-as-suspension. Rousseau, Bildung and the interplay of ideas
    Cappelen Damm Akademisk 2018
  • Tone Kvernbekk :
    Å traversere barndom og voksenalder: å vokse opp og å vokse ned. Original tittel: Crossing Childhood and Adulthood: Growing Up and Growing Down
    Cappelen Damm Akademisk 2018
  • Tone Kvernbekk :
    Evidence-based practice: Wishful thinking?
    2018
  • Tone Kvernbekk :
    Studenter og autoritære forelesere. En paradoksal beretning
    2018

  • De 50 siste resultatene fra Cristin vises på siden. Se alle arbeider i Cristin her →