Magdalena Kersting,
Solveig Karlsen,
Marianne Ødegaard,
Magne Olufsen,
Marit Kjærnsli,
Mai Lill Suhr
:
Studying the quality of inquiry-based teaching in science classrooms. A systematic video study of inquiry-based science teaching in primary and lower-secondary schools
International Journal of Science Education 2023
ARKIV /
DOI
Johannes Sæleset,
Magne Olufsen,
Solveig Karlsen
:
Quality of beginner pre-service teachers' science instruction
Acta Didactica Norden (ADNO) 2022
ARKIV /
DOI
Solveig Karlsen,
Magdalena Kersting,
Marianne Ødegaard,
Marit Kjærnsli,
Magne Olufsen,
Mai Lill Suhr Lunde
m.fl.:
Kjennetegn på utforskende undervisning i naturfag
Fagbokforlaget 2021
Marianne Ødegaard,
Marit Kjærnsli,
Magdalena Kersting,
Solveig Karlsen,
Mai Lill Suhr Lunde,
Magne Olufsen
m.fl.:
Diskusjon - tettere på naturfag i klasserommet
Fagbokforlaget 2021
Magne Olufsen,
Mai Lill Suhr Lunde,
Marit Kjærnsli
:
Praktiske aktiviteter i naturfag - muligheter for økt elevaktivitet og faglig fordypning?
Fagbokforlaget 2021
Marit Kjærnsli,
Magne Olufsen,
Julius Kristjan Bjørnsson
:
Hva har betydning for elevenes læringsutbytte i naturfag?
Fagbokforlaget 2021
Magdalena Kersting,
Solveig Karlsen,
Marianne Ødegaard,
Marit Kjærnsli,
Magne Olufsen,
Mai Lill Suhr Lunde
m.fl.:
Ulike dilemmaer knyttet til utforskende undervisning i naturfag
Fagbokforlaget 2021
Mai Lill Suhr Lunde,
Johannes Sæleset,
Solveig Karlsen,
Marit Kjærnsli,
Magdalena Kersting,
Magne Olufsen
m.fl.:
Hvordan vurdere undervisningskvalitet i naturfag
Fagbokforlaget 2021
Mai Lill Suhr Lunde,
Johannes Sæleset,
Marit Kjærnsli,
Magdalena Kersting,
Solveig Karlsen,
Magne Olufsen
m.fl.:
Forskningsdesign og metode
Fagbokforlaget 2021
Magne Olufsen,
Solveig Karlsen,
Johannes Sæleset,
Steinar Thorvaldsen
:
The impact of specialised content courses on student teaching in a Norwegian teacher education programme
Solveig Karlsen,
Magne Olufsen
:
To ulike utdanninger for skolens mellomtrinn. Er det samsvar mellom planverk og praksislæreres erfaringer med studentenes kompetanser på 1-7 og 5-10 utdanningene?
Acta Didactica Norden (ADNO) 04. juli 2019
ARKIV /
DOI
Kjell Øystein Netland,
Annfrid Sivertsen,
Magne Olufsen
:
Innføring av studentaktive arbeidsformer i seminarundervisningen. Hvilken betydning har dette på læringsutbyttet og klassemiljøet?
Magne Olufsen,
Solveig Karlsen,
Marianne Ødegaard
:
Endringer i lærerstudenters kompetanser?
En casestudie fra en ny lærerutdanning ved UiT Norges
arktiske universitet
Solveig Karlsen,
Magne Olufsen,
Ole Anton Haugland,
Steinar Thorvaldsen
:
Et tidlig gløtt inn i den nye norske lærerutdanningen : en komparativ studie av allmennlærer- og masterutdanning i naturfag for grunnskolen
Hans-Georg Køller,
Magne Olufsen,
Marina Stojanovska,
Vladimir Petrusevski
:
Practical work in chemistry and its goals and effects
Chemistry in Action 2015
Magne Olufsen,
Solveig Karlsen,
Andreassen Monica,
Andy B. Sortland
:
Norske masterutdanninger i naturfag for
grunnskolelærere – store variasjoner i omfang på
masteroppgaver og fagsammensetning
Hans-Georg Køller,
Magne Olufsen,
Marina Stojanovska,
Vladimir Petrusevski
:
Practical Work in Chemistry, its goals and effects
Hans-Georg Køller,
Magne Olufsen
:
Hvordan forbedre studentenes faglige prestasjoner i kjemi? Erfaringer fra FoU-arbeid ved Universitetet i Tromsø
Magne Olufsen,
Arne Oskar Smalås,
Bjørn Olav Brandsdal
:
Electrostatic interactions play an essential role in DNA repair and cold-adaptation of Uracil DNA glycosylase
Journal of Molecular Modeling 2008
Magne Olufsen,
Elena Papaleo,
Arne Oskar Smalås,
Bjørn Olav Brandsdal
:
Ion pairs and their role in modulating stability of cold- and warm-active uracil DNA glycosylase
Proteins: Structure, Function, and Bioinformatics 2008
E Papaleo,
Magne Olufsen,
L De Gioia,
Bjørn Olav Brandsdal
:
Optimization of electrostatics as a strategy for cold-adaptation: A case study of cold- and warm-active elastases
Journal of Molecular Graphics and Modelling 2007
DOI
Magne Olufsen,
Bjørn Olav Brandsdal,
Arne Oskar Smalås
:
Comparative unfolding studies of psychrophilic and mesophilic uracil DNA glycosylase: MD simulations show reduced thermal stability of the cold-adapted enzyme
Journal of Molecular Graphics and Modelling 2007
DOI
Seble Merid Mekonnen,
Magne Olufsen,
Arne Oskar Smalås,
Bjørn Olav Brandsdal
:
Predicting proteinase specificities from free energy calculations
Journal of Molecular Graphics and Modelling 2006
Magne Olufsen,
Arne Oskar Smalås,
Elin Moe,
Bjørn Olav Brandsdal
:
Increased flexibility as a strategy for cold adaptation - A comparative molecular dynamics study of cold- and warm-active uracil DNA glycosylase
Journal of Biological Chemistry 2005
Elin Moe,
Ingar Leiros,
Ellen Kristin Riise,
Magne Olufsen,
Olav Lanes,
Arne Oskar Smalås
m.fl.:
Optimisation of the surface electrostatics as a strategy for cold adaptation of uracil-DNA N-glycosylase (UNG) from Atlantic cod (Gadus morhua)
Journal of Molecular Biology (JMB) 2004
Elin Moe,
Ingar Leiros,
Ellen Kristin Riise,
Magne Olufsen,
Olav Lanes,
Arne Oskar Smalås
m.fl.:
Optimisation of the surface electrostatics as a strategy for cold adaptation of uracil-DNA N-glycosylase (UNG) from Atlantic cod (Gadus morhua)
Journal of Molecular Biology (JMB) 2004
Ronny Helland,
Honorata Czapinska,
Ingar Leiros,
Magne Olufsen,
Jacek Otlewski,
Arne Oskar Smalås
:
Structural Consequences of Accommodation of Four Non-cognate Amino Acid Residues in the S1 Pocket of Bovine Trypsin and Chymotrypsin
Journal of Molecular Biology (JMB) 2003
Magne Olufsen,
Solveig Karlsen
:
Hva må til for at kjemieksperimenter skal gi gode læringssituasjoner?
Kjemi 2024
Magne Olufsen
:
Video som forskningsmetode
2024
Magne Olufsen,
Solveig Karlsen
:
Pre- and post-activities are Important for Facilitating Learning of Content Knowledge in Chemistry Experiments
2024
Magne Olufsen
:
Hvordan kan praktisk kjemiundervisning bidra til læring i faget?
2024
Magne Olufsen
:
Video som forskningsmetode i masteroppgaven
2021
Johannes Sæleset,
Magne Olufsen,
Solveig Karlsen,
Patricia Friedrichsen
:
Pre-service science teachers’ knowledge and teaching practices
UiT Norges arktiske universitet 2021
Marianne Ødegaard,
Marit Kjærnsli,
Solveig Karlsen,
Magdalena Kersting,
Mai Lill Suhr Lunde,
Magne Olufsen
m.fl.:
Tett på naturfag i klasserommet (Linking Instruction in Science & Student Impact)
2021
Magne Olufsen
:
Erfaringer med masterutdanninger for grunnskolelærere ved UiT campus Tromsø
2019
Magne Olufsen
:
Hvordan jobbe utforskende i naturfag?
2018
Magne Olufsen,
Solveig Karlsen
:
Changes in preservice teachers' knowledges? A case study from the new teacher education program at UiT – The arctic university of Norway
2017
Johannes Sæleset,
Magne Olufsen
:
Argumentasjonsferdigheit i naturfag. Samspel mellom naturfagleg kunnskap og undervisingsmetodar som fremjar argumentasjonsferdigheit.
UiT Norges arktiske universitet 2016
Magne Olufsen,
Solveig Karlsen
:
Små kjemiforsøk til bruk i klasserommet
2016
Magne Olufsen
:
Aktiv læring øker studentens faglige prestasjoner. Tips til metoder og glimt fra forskninga
2015
Tove Elinor Holmbukt,
Magne Olufsen
:
Arbeidskrav i engelsk og naturfag
2012
Seble Merid Mekonnen,
Magne Olufsen,
Arne Oskar Smalås,
Bjørn Olav Brandsdal
:
Predicting Proteinase Specificities from Free Energy Calculations
Magne Olufsen
:
Increased Molecular Flexibility Plays a Central Role in Cold-Adaptation of Uracil DNA Glycosylase (UDG)
2005
Magne Olufsen
:
MD simulations reveal important features of cold-adaptation for Uracil DNA Glycosylase (UDG)
2005
Magne Olufsen
:
A comparative unfolding study of cold- and warm-active uracil DNA glycosylase (UDG)
2005
Magne Olufsen
:
Increased Molecular Flexibility Plays a Central Role in Cold-Adaptation of Uracil DNA Glycosylase (UDG)
2004
Magne Olufsen,
Bjørn Olav Brandsdal,
Elin Moe,
Arne Oskar Smalås
:
Increased Molecular Flexibility Plays a Central Role in Cold-Adaptation of Uracil DNA Glycosylase
2004
Magne Olufsen,
Elin Moe,
Bjørn Olav Brandsdal,
Nils Peder Willassen,
Arne Oskar Smalås
:
STRUCTURAL AND ENERGETIC ASPECTS OF PROTEIN DNA-RECOGNITION
2003