Ann Elise Rønbeck
:
Ledelse av relasjons- og samhandlingsprosesser
2019
Ann Elise Rønbeck
:
Læreres refleksjoner over relasjonskompetanse
2016
Ann Elise Rønbeck,
Sidsel Germeten
:
Danning og profesjonsutvikling
2014
Ann Elise Rønbeck
:
Danningsdiskurser i lærerstudenters praksisopplæring
2014
Ann Elise Rønbeck
:
Spesialundervisning: diskurser under press?
2012
Ann Elise Rønbeck,
Nils-Fredrik Rønbeck
:
Disiplinering av kropp og sinn i kroppsøvingsfaget
2012
Ann Elise Rønbeck
:
Michel Foucaults forfatterskap og ideer
2012
Sidsel Germeten,
Mirjam Harkestad Olsen,
Ann Elise Rønbeck
:
Spesialundervisning: ett skritt fram og to tilbake?
Spesialpedagogikk 2010
Ann Elise Rønbeck
:
Gjennomføring av tiltak mot bortvalg i vidergående skole i Finnmark
2009
Ann Elise Rønbeck
:
Vurdering av og for læring på ungdomstrinnet
2009
Ann Elise Rønbeck
:
Konstruksjon av spesialundervisningselever og inkluderende opplæring i USA og Norge
2008
Ann Elise Rønbeck
:
Øke gutters skolemotivasjon og resultater
Ann Elise Rønbeck
:
Tverrfaglig samarbeid i og utenfor ansvarsgrupper
Spesialpedagogikk 2007
Ann Elise Rønbeck
:
Medisinsk diskurs og elever med spesielle behov
2007
Ann Elise Rønbeck
:
How preschool teachers work to promote inclusion and social competence
2014
Ann Elise Rønbeck
:
Normalitetsbegrepet i endring
2014
Nils-Fredrik Rønbeck,
Ann Elise Rønbeck
:
Discourses in the physical education
2011
Ann Elise Rønbeck,
Nils-Fredrik Rønbeck
:
Discourses in Special education
2011
Ann Elise Rønbeck
:
Vurdering for og av læring på ungdomstrinnet
2011
Ann Elise Rønbeck,
Nils Fredrik Rønbeck
:
Foreldreoppfatning av skole-hjemsamarbeidet
Ann Elise Rønbeck,
Nils Fredrik Rønbeck
:
Kroppsøvingsfaget etter Kunnskapsløftet - læreroppfatninger
Ann Elise Rønbeck,
Nils Fredrik Rønbeck
:
Inclusion, participation and learning in special education
2010
Ann Elise Rønbeck,
Nils Fredrik Rønbeck
:
Hvordan lærere på ungdomstrinnet arbeider med elever som får spesialundervisning
2010
Ann Elise Rønbeck,
Nils Fredrik Rønbeck
:
Inclusion and special Education after The knowledge promotion in Norway
Ann Elise Rønbeck,
Nils Fredrik Rønbeck
:
Etter Kunnskapsløftet : hvordan jobbes det med faget kroppsøving i ungdomsskolen?
2009
Ann Elise Rønbeck
:
Elevvurdering for og av læring på ungdomstrinnet
2009
Ann Elise Rønbeck
:
Elevvurdering for og av læring på ungdomstrinnet
Ann Elise Rønbeck
:
Gutter i Finnmark : prosesser i prosjektet og foreldrevurderinger
2009
Ivar Lie,
Monica Bjerklund,
Vigdis Nygaard,
Ann Elise Rønbeck
:
Bortvalg og gjennomstrømning i videregående skole i Finnmark : analyser av årsaker og gjennomgang av tiltak
Ann Elise Rønbeck,
Nils Fredrik Rønbeck
:
Boys' motivation for learning
Ann Elise Rønbeck
:
Construction of special education students and inclusive education in US and Norway
Ann Elise Rønbeck
:
Gutters interesse og motivasjon for skolen
2008
Ann Elise Rønbeck
:
Foreldremedvirkning i skolen
2008
Ann Elise Rønbeck
:
Raising Boys' Achievement
Ann Elise Rønbeck
:
Konstruksjon av spesialundervisningselver og inkluderende opplæring i USA og Norge
2007
Ann Elise Rønbeck
:
Gutter i Finnmark : prosesser i ett av prosjeketene
2007
Ann Elise Rønbeck
:
Parent involvement and participation in education of children with disability Comparison between Norway and US
2007
Ann Elise Rønbeck
:
Gutter i Finnmark : utvikling av et prosjket og resultater av forskning knyttet til prosjektet
2007
Ann Elise Rønbeck
:
Deconstructing Special Education : Constructing accommodated learning and inclusion
2006
Ann Elise Rønbeck
:
Is it possible to change the educational process through interdisciplinary work?
2006
Ann Elise Rønbeck
:
Konstruksjon av barn med spesielle behov : dekonstruksjon av teksten om barn med spesielle behov i St. meld. nr 30 (2003-2004): Kultur for læring
2006
Ann Elise Rønbeck
:
Individuelle studieplaner som middel for å oppnå tilpasset og inkluderende opplæring i videregående skole : hva er tilpasset og inkluderende opplæring?
2006
Ann Elise Rønbeck
:
Kvalitativ metode i forskningen : hvordan anvende en slik tilnærming
2006
Ann Elise Rønbeck
:
Is Interdisciplinary Work a Key to Help Students in their Learning Process? : May this Change the Schools into Learning Organisations?
Ann Elise Rønbeck
:
Intervju som metode i kvalitativ klasseromsforskning
2006
Ann Elise Rønbeck
:
Masterstudiet i tilpasset opplæring og spesialpedagogikk ved Høgskolen i Finnmark
2006
Ann Elise Rønbeck
:
Gir fagfolks og foreldres samhandling en bedre tilpasset og inkluderende opplæring?