Paul Ante Sara Danielsen,
Rune Aune Mentzoni,
Torstein Låg
:
Treatment effects of therapeutic interventions for gaming disorder: A systematic review and meta-analysis
Ellen Nierenberg,
Mariann Solberg,
Torstein Låg,
Tove Irene Dahl
:
A three-year mixed methods study of undergraduates’ information literacy development: Knowing, doing, and feeling
UiT Norges arktiske universitet 2022
ARKIV /
DOI
Ellen Nierenberg,
Torstein Låg,
Tove I. Dahl
:
Knowing and doing: The development of
information literacy measures to assess knowledge and practice
Rikke Kathrine Nordgård,
Torstein Låg
:
The Effects of Virtual Reality on Procedural Pain and Anxiety in Pediatrics: A Systematic Review and Meta-Analysis
Frontiers in Virtual Reality 2021
ARKIV /
DOI
Torstein Låg,
Rannveig Grøm Sæle
:
Does the Flipped Classroom Improve Student Learning and Satisfaction? A Systematic Review and Meta-Analysis
Elisabeth Norman,
Gerit Pfuhl,
Rannveig Grøm Sæle,
Torstein Låg,
Frode Svartdal,
Tove Irene Dahl
:
Metacognition in psychology
Review of General Psychology 25. oktober 2019
ARKIV /
DOI
Torstein Låg
:
Flipped versus traditional classroom information literacy sessions: Student perceptions and cognitions
Oda Bjørnsdatter,
Torstein Låg,
Iris Helene Borch,
Rannveig Grøm Sæle
:
Supporting first-year students in changing study habits for better learning
2024
Monica Alterskjær Sundset,
Ragnhild Sofie Sandvoll,
Bjørn-Petter Finstad,
Ingrid Hovda Lien,
Torstein Låg
:
Praksis i ikke-profesjonsrettede utdanninger - hva sier forskningen?
2024
Oda Bjørnsdatter,
Rannveig Grøm Sæle,
Torstein Låg,
Iris Helene Borch
:
En lære-å-lære-intervensjon for
førsteårsstudenter. Erfaringer fra en pilot for helseprofesjonsstudenter.
Rannveig Grøm Sæle,
Oda Bjørnsdatter,
Torstein Låg,
Iris Helene Borch
:
En lære-å-lære-intervensjon for helseprofesjonsstudenter
2024
Iris Helene Borch,
Rannveig Grøm Sæle,
Torstein Låg,
Oda Bjørnsdatter,
Anita Iversen,
Maria Fredriksen Kvamme
m.fl.:
Strengthening first-year medical and health profession students' learning
2023
Rannveig Grøm Sæle,
Torstein Låg,
Iris Helene Borch,
Oda Bjørnsdatter
:
Implementing the KBCP framework in a large hybrid introductory course for health professions students
2023
Helene N. Andreassen,
Sondre Strandskog Arnesen,
Lene Elisabeth Bertheussen,
Nini Ebeltoft,
Aysa Ekanger,
Hege Charlotte Faber
m.fl.:
Forskningsintegritet og åpen vitenskap i ph.d.undervisningen: Praktiske spørsmål og etisk refleksjon.
Rannveig Grøm Sæle,
Torstein Låg,
Espen Bjørkedal,
Morten Øvervoll
:
Getting closer to the student learning process in a large introductory course - How to teach academic skills to first-year students and prepare them for entering and mastering higher education?
2021
Torstein Låg,
Rannveig Grøm Sæle
:
Inflated summary effect sizes in meta-analyses of flipped classroom and collaborative learning interventions?
2021
Ellen Nierenberg,
Torstein Låg,
Tove I. Dahl
:
New tools for assessing information literacy: Knowing and doing
2021
Helene N. Andreassen,
Torstein Låg,
Harrie van der Meer,
Monique Schoutsen,
Mijke Jetten
:
Can research data improve how we live, learn and act? The use of open data in teaching and the role of the library
2019
Torstein Låg,
Hege Charlotte Faber
:
PhD on Track og åpen vitenskap - en nasjonal nettbasert forskertjeneste
2019
Michael Grote,
Hege Charlotte Faber,
Torstein Låg
:
PhD on Track og åpen publisering
Rannveig Grøm Sæle,
Torstein Låg
:
Bør vi snu om på undervisningen?
Harrie van der Meer,
Helene N. Andreassen,
Torstein Låg,
Mijke Jetten,
Monique Schoutsen
:
Use (open research) data in teaching (UDIT): An open online resource
Rannveig Grøm Sæle,
Torstein Låg
:
Erfaringer fra bruk av UiTs FutureLab i et innføringsemne på psykologi
2018
Torstein Låg,
Rannveig Grøm Sæle
:
Aktiv læring og omvendt undervisning i utviklingen av et stort innføringsemne i akademiske ferdigheter
Torstein Låg,
Rannveig Grøm Sæle,
Espen Bjørkedal,
Morten Øvervoll
:
Effects of a flipped classroom intervention in a large enrolment academic skills course
Torstein Låg
:
Typisk deg med Petter Schjerven, Episode 10
09. mars 2017
Torstein Låg,
Joar Vittersø
:
Vil ikke, vil ikke, vil ikke!
Helene N. Andreassen,
Lars Figenschou,
Mark Stenersen,
Torstein Låg
:
Student interaction with online IL content: The impact of exam structure and course design
Torstein Låg
:
"Ikke vær så kritisk 'a!"
Torstein Låg
:
Vis meg din p-verdi, og... hva så?
Torstein Låg
:
Hvorfor aktiv læring virker, med fokus på omvendt klasserom
2016
Mariann Cesilie Løkse,
Helene N. Andreassen,
Torstein Låg,
Mark Stenersen
:
Bridging the gap: easing the transition to higher education with an information literacy MOOC
Facet Publishing 2016
Torstein Låg
:
Ikke glem å sjekke hva du husker
Torstein Låg
:
Bli en bedre tankeleser
Torstein Låg
:
Hvorfor aktiv læring virker, med fokus på omvendt klasserom
Torstein Låg
:
En kur for mental borreliose
Torstein Låg
:
Blendes vi av nevrobling?
Torstein Låg
:
Intelligens er oppskrytt (og misforstått)
Helene N. Andreassen,
Torstein Låg,
Mark Stenersen
:
The long and winding road: Insights from student misconceptions
Helene N. Andreassen,
Lars Figenschou,
Mark Stenersen,
Vibeke Flytkjær,
Mariann Cesilie Løkse,
Torstein Låg
:
Like a bridge over troubled water: Økt læring og forståelse av akademia eksemplifisert ved et interaktivt nettmøte mellom universitetet og den nye studenten
Helene N. Andreassen,
Torstein Låg
:
Because you're worth it! How to inspire academic integrity and critical thinking in students
Torstein Låg
:
Har du fokus?
Torstein Låg
:
Pillepanikk og tallforståelse
Torstein Låg
:
En vaksine mot selvbedrag
Torstein Låg
:
Flertallets makt
Torstein Låg
:
En provoserende nøtt
Torstein Låg
:
Pastor Bayes' innsikt
Torstein Låg
:
Hva sier reven?
Torstein Låg
:
Hvor sjenerøs er det rasjonelt å være?