PL8A1849-2-.jpg
PL8A1849-2-.jpg
Institutt for lærerutdanning og pedagogikk pal.a.opdal@uit.no +4777623225 Tromsø ILP 5.075

Opdal, Pål Anders


Førsteamanuensis


  • Nordli, Ingrid C.; Opdal, Pål anders. Økte skriveferdigheter gjennom formativ vurdering. Læring om læring 2022; Volum 8 (1). ISSN 2535-4108.
  • Opdal, Pål Anders. To Do or To Listen? Student Active Learning vs. the Lecture. Studies in Philosophy and Education 2021. ISSN 0039-3746.s doi: 10.1007/s11217-021-09796-3.
  • Opdal, Pål anders. Inside the Black Box: On the Concepts "Teaching" and "Learning" and the Connections Between Them. Scandinavian Journal of Educational Research 2019; Volum 64 (3). ISSN 0031-3831.s 457 - 470.s doi: 10.1080/00313831.2019.1577752.
  • Opdal, Pål anders. Språk på tomgang? Om "læringsutbytte" i norsk høyere utdanning. UNIPED 2018; Volum 41 (2). ISSN 1500-4538.s 87 - 105.s doi: 10.18261/ISSN.1893-8981-2018-02-02.
  • Opdal, Pål anders. From teaching to learning? Scientific staff reflecting upon their own teaching. [Fra undervisning til læring? Vitenskapelig ansatte reflekterer over egen undervisningshverdag]. Nordic Studies in Education 2018; Volum 38 (3). ISSN 1891-5914.s 252 - 270.s doi: 10.18261/issn.1891-5949-2018-03-05.
  • Opdal, Pål anders. Å kunne mer enn man har lært? Om "generell kompetanse" i Nasjonalt kvalifikasjonsrammeverk. Studier i Pædagogisk Filosofi 2016; Volum 5 (2). ISSN 2244-9140.s 62 - 78.s doi: 10.7146/spf.v5i2.23704.
  • Nordli, Ingrid C.; Opdal, Pål anders. Samarbeidslæring og formativ vurdering i et kurs i akademisk skriving. Læringsfestivalen 2022-05-09 - 2022-05-10 2022.
  • Opdal, Pål Anders. Time in education(al settings). NERA 2021 2021-11-03 - 2021-11-05 2021.
  • Opdal, Pål Anders. Learning: What is it and how, and why, do you measure it?. Nordic Modes of Bildung, Schooling, and Upbringing - The interplay between individualism, collectivism, and institutionalized lives 2021-04-22 - 2021-04-23 2021.
  • Opdal, Pål Anders. To listen or to do? The lecture vs. student active forms of learning. NERA 2020 - Rethinking the futures of education in the Nordic countries 2020-03-04 - 2020-03-06 2020.
  • Opdal, Pål Anders. NKR i studiekvalitetsarbeid - fra teori til praksis. NKR-work-shop ved NT-fak. 2019-04-05 - 2019-04-05 2019.
  • Opdal, Pål Anders. Hva er nasjonalt kvalifikasjonsrammeverk for livslang læring?. NKR-work-shop ved NT-fak. 2019-04-05 - 2019-04-05 2019.
  • Opdal, Pål Anders. Student active forms of learning - attempt at a characterization. NERA 2019 - Education in a globalized world 2019-03-06 - 2019-03-08 2019.
  • Opdal, Pål Anders. On formative Assessment: A Critical Analysis. NERA 2018 - Educational Research: Boundaries, Breaches and Bridges 2018-03-08 - 2018-03-10 2018.
  • Opdal, Pål anders. "Læringsutbytte" i høyere utdanning: et kritisk perspektiv. Danning og utdanning: Mellom klassiske idealer og krav om ytre relevans 2016-05-02 - 2016-05-04 2016.
  • Eriksen, Anne; Opdal, Pål anders; Breivik, Jens. Fra undervisning til læring i et kurs i universitetspedagogikk for stipendiater.. Danning og utdanning 2016-05-02 - 2016-05-04 2016.
  • Opdal, Pål anders. Læringsutbytte - tips og triks. Work-shop om læringsutbytte ved BFE 2016-05-23 - 2016-05-23 2016.
  • Opdal, Pål anders. Oppsummering av Biesta. Fagdag 2016: Pedagogikk og lærerutdanning i dag og i morgen 2016-05-18 - 2016-05-18 2016.
  • Opdal, Pål anders. Om "læringsutbytte" - kritiske merknader. Workshop for programstyrene ved BFE-fakultetet: læringsutbytte 2015-04-10 - 2015-04-10 2015.
  • Opdal, Pål anders. "Læringsutbytte" i høyere utdanning: kritiske perspektiver. Miniseminar om læringsutbytte og kvalifkasjonsrammeverket 2014-11-03 - 2014-11-03 2014.
  • Se alle arbeider i CRIStin →