Gå til hovedinnhold
UiT Norges arktiske universitet
Søk
Meny
Studier
Forskning
Universitetsbiblioteket
Universitetsmuseet
Om UiT
Kontakt oss
For arbeids- og næringsliv
Internasjonalt samarbeid
For media
For skoler
For studenter
For ansatte
English website
For studenter:
Min side
(e-post, timeplan, StudentWeb)
Si ifra!
Canvas
Oppgaveskriving
Eksamen
Lover og forskrifter
Kvalitetssystem for utdanning
TOPdesk serviceportal
IT-brukerstøtte / Orakelet
Studentparlamentet
Individuell tilrettelegging
HMS / HR-portalen
Arrangementer (Tavla)
Beredskap og sikkerhet
For ansatte
Si ifra!
Intranett
TOPdesk serviceportal
Velkommen som ansatt
Personalhåndbok
Arbeidsstøtte for økonomi og innkjøp
Arbeidsstøtte for utdanning
Arbeidsstøtte for personalområdet
Rekruttering av ansatte
HMS-håndbok
Canvas
Kvalitetssystem for utdanning
Parkering
Møter og referater
IT brukerstøtte / Orakelet
Interne kurs
E-post
Enheten
Ansatte
Ømur Caglar-Ryeng
Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
omuer.caglar-ryeng@uit.no
+4777644205
Her finner du meg
Ømur Caglar-Ryeng
Om
Forskning og undervisning
Her finner du meg
Førsteamanuensis i spesialpedagogikk
Arbeider i Cristin
Vitenskapelige artikler og bokkapitler
Andre
Ømur Caglar-Ryeng, Kenneth Eklund, Trude Nergård-Nilssen :
The effects of book exposure and reading interest on oral language skills of children with and without a familial risk of dyslexia
Dyslexia 2020
FULLTEKST
/
ARKIV
/
DOI
Ømur Caglar-Ryeng, Kenneth Eklund, Trude Nergård-Nilssen :
School‐entry language outcomes in late talkers with and without a family risk of dyslexia
Dyslexia 2020
FULLTEKST
/
ARKIV
/
DOI
Ømur Caglar-Ryeng, Kenneth Eklund, Trude Nergård-Nilssen :
Lexical and grammatical development in children at family risk of dyslexia from early childhood to school entry: a cross-lagged analysis
Journal of Child Language 2019
ARKIV
/
FULLTEKST
/
DOI
Yngve Antonsen, Ømur Caglar-Ryeng, Auli Toom :
A Longitudinal Exploration of Professional Agency from Teacher Education to Early Career Teaching
2024
Gregor Ross Maxwell, Yngve Antonsen, Ømur Caglar-Ryeng :
Research-based Early Career Teachers in Norway and the Development of Relational Thinking in Teaching Practice
2024
Ømur Caglar-Ryeng, Yngve Antonsen :
Taking Advantage of the Newly Qualified Teachers’ Research-Based Competence: Challenges and Possibilities for Leadership Practices
2024
Trude Nergård-Nilssen, Ømur Caglar-Ryeng :
Ny test kan fastslå dysleksi før barna begynner på skolen
24. april 2020
FULLTEKST
Ømur Caglar-Ryeng :
Morphological Awareness in Norwegian Dyslexic Adolescents Learning a Second Language
2014
Ømur Caglar-Ryeng, Marit Westergaard :
Morphological awareness skills of Norwegian adolescent dyslexics acquiring English as a second language
2011
De 50 siste resultatene fra Cristin vises på siden. Se alle arbeider i Cristin her →
Forskning og undervisning
Medlem i forskningsgruppe
Intervensjoner innen pedagogisk psykologi
Interventions in educational psychology
Klikk for større kart