Interne kanaler
Her finner du kanaler du kan bruke for å kommunisere med ansatte og studenter.
Ledere og møter
Ledere og møter er de viktigste kanalene vi har, så bruk dem aktivt for å nå ulike målgrupper.
Ledere har ansvar for kommunikasjonen både internt og eksternt, så vurder om de kan videreformidle informasjon til riktig nivå og personer.
Sist endret: 20.08.2025
Printvennlig innhold: Få ledere til å videreformidle informasjon
Møter er hovedarenaer for informasjonsdeling og samarbeid. Finn møtene som er relevante for ditt prosjekt og budskap, og inviter deg selv inn.
I møteportalen finner du noen av de faste møtene ved UiT.
Sist endret: 04.07.2025
Printvennlig innhold: Inviter deg inn på møter
Uansett strategi (leder eller møter), forbered deg godt. Ha en klar agenda og mål for det du ønsker å oppnå.
Sist endret: 18.06.2025
Printvennlig innhold: Forbered deg godt
Hold lederne dine løpende oppdatert, og bli med på flere møter ved behov.
Sist endret: 04.07.2025
Printvennlig innhold: Del oppdateringer
Kunngjøring på intranett og Min side
Alle ansatte kan publisere kunngjøringer til ansatte og/eller studenter på et bestemt studiested, eller ansatte ved en enhet eller innen et interesseområde.
Kunngjøringer for ansatte vises på intranett, mens kunngjøringer for studenter vises på Min side for studenter. Mange av kunngjøringene blir også sendt ut med nyhetsbrev.
Ønsker du å publisere til alle ansatte og/eller studenter må du sende en forespørsel til fellestjenesten Kanalforvaltning. Legg ved teksten du ønsker å publisere, så vil Kanalforvaltning vurdere saken.
- Logg deg på intranett.uit.no.
- Trykk på pluss-knappen til høyre.
- Velg den kunngjøringsformen som passer med de du ønsker å henvende deg til.
- Skriv inn informasjon.
- Publiser.
For mer utfyllende beskrivelse, se veiledning i TOPdesk.
Sist endret: 04.09.2025
Printvennlig innhold: Opprett en kunngjøring
Nyhetsbrev
Nyhetsbrev til studenter og til alle ansatte blir sendt ut hver fredag, klokka 10:00 og 13:00. De inneholder et utvalg av ukens kunngjøringer på intranett og Min side.
Nyhetsbrevet redigeres av Kanalforvaltning før utsending. Merk at det er kun studenter som har valgt å abonnere som får nyhetsbrevet.
Det finnes flere andre nyhetsbrev du kan abonnere på, for eksempel nyheter fra enheter, driftsmeldinger og Tavla-arrangementer.
Infoskjermer
UiT har infoskjermer på utvalgte steder for å dele informasjon og markedsføre arrangementer til studenter, ansatte og besøkende.
Fyll inn dette skjemaet for å få et oppslag. Oppslaget gjøres tilgjengelig for alle skjermer i infoskjermløsningen, men det er de ansvarlige på hver enkelt enhet eller bygg som administrerer hva som publiseres på deres skjermer.
Vær oppmerksom på saksbehandlingstiden kan ta opptil 3 dager.
Hvis du ønsker at oppslaget kun skal vises på ett bestemt fakultet eller institutt, må du kontakte dem.
Sist endret: 04.09.2025
Printvennlig innhold: Bestill et oppslag
Hvis du ønsker et oppslag, kan du velge mellom tre ulike formater:
- Fullskjermsvisning: Et bilde eller en plakat med tekst og grafikk i liggende format, for eksempel en side fra en powerpoint. Størrelse: 1920x1080 piksler.
- UiT-mal: En UiT-mal består av en kort tekst (til høyre) og et bilde (til venstre). Teksten er begrenset til 380 tegn inkludert mellomrom, og bildet er i stående format. Dersom du kun har en tekst, er det tilstrekkelig.
- Video: En video i liggende format (16:9). Den bør ikke være lengre enn 12 sekunder og maksimal størrelse er 20 MB.
Andre format, for eksempel de som brukes i sosiale medier, er ikke egnet.
I designmanualen får du tips til utforming.
Sist endret: 04.09.2025
Printvennlig innhold: Formater
Teams
UiT bruker Teams som samarbeids- og kommunikasjonsplattform. Les om hvordan du oppretter og bruker Teams.
E-post
E-post er en av de mest brukte kommunikasjonsmetodene ved UiT. Les om hvordan du bruker e-post og Outlook.
UiT sender ikke ut e-post til alle ansatte og studenter. Ledelsen kan gjøre unntak for større nyheter eller hendelser som berører alle.