Bilde av Sæther, Kari-Anne
Foto: Torje Jenssen
Bilde av Sæther, Kari-Anne
Universitetslektor Institutt for lærerutdanning og pedagogikk kari-anne.sather@uit.no +4777660463 Her finner du meg

Kari-Anne Sæther


Stillingsbeskrivelse

Studieprogramleder for grunnskolelærerutdanningen 1.-7. trinn, campus Alta og campus Tromsø. Jeg underviser i norsk i Master i lærerutdanning, særlig 1.-7. trinn og er særlig engasjert i utviklingen av master i begynneropplæring. Jeg er opptatt av sammenheng og samarbeid mellom lærerutdanningen og skolen og har deltatt i mye skolebasert utviklingsarbeid og i nettverk for begynneropplæring i flere regioner, som Nord-Troms og Indre Midttroms. 

Jeg er prosjektleder for de desentraliserte nettstøttede grunnskolelærerutdanningene, GLU 1-7 fleks, som tilbys i Harstad, på Finnsnes og i Narvik og i utviklingsprosjektet "Studentaktiv læring i fleksible utdanninger" som er knyttet til dette tilbudet.


  • Kari-Anne Sæther, Yngve Antonsen, Ove Gunnar Drageset :
    Relevance of the master's thesis for becoming a professional teacher
    Routledge 2024 DOI
  • Ove Gunnar Drageset, Kari-Anne Sæther, Yngve Antonsen, Annfrid Rosøy Steele, Siw Turid Killengreen, Astrid Unhjem :
    Using Research and Development to establish coherence in teacher education  
    Routledge 2024 OMTALE / SAMMENDRAG / DOI
  • Yngve Antonsen, Auli Toom, Marit Ulvik, Ove Gunnar Drageset, Knut Rune Olsen, Finn Rudolf Hjardemaal m.fl.:
    Research approaches in master-based teacher education preparing student teachers for professional work
    Frontiers in Education 10. juli 2024 ARKIV / FULLTEKST / DOI
  • Astrid Unhjem, Kari-Anne Sæther, Siv Anita Bjørkli :
    Desentralisert kompetanseheving i begynneropplæring
    2022
  • Kari-Anne Sæther, Siv Anita Bjørkli :
    Partnerskap om desentralisert kompetanseheving i begynneropplæring i lesing og skriving
    2022
  • Kari-Anne Sæther, Audhild Nedberg :
    Profesjonsfaglig digital kompetanse i norskfaget i lærerutdanninga
    2017
  • Kari-Anne Sæther :
    Profesjonsfaglig digital kompetanse i norskfaget
    2017
  • Kari-Anne Sæther :
    Hvordan bygge studentens profesjonsrettede FoU-kompetanse gjennom utdanningen?
    2017
  • Kari-Anne Sæther, Sonja Arnesen :
    Skriving og tilbakemeldinger i norskfaget - teori og praksis
    2017
  • Kari-Anne Sæther, Sonja Arnesen :
    Elevaktiv skriveopplæring i norskfaget
    2016
  • Kari-Anne Sæther, Sonja Arnesen :
    Skriving som læring og skriving i alle fag
    2016
  • Kari-Anne Sæther, Sonja Arnesen :
    Skriving i norskfaget. Teori og praksis
    2015
  • Birgitte Fagerli, Vibeke Fagerli, Hilde Sollid, Kari-Anne Sæther :
    «Det hadde vært enklere å organisere en skole som bare var norsk …» Organisering av språkopplæring i samisk og norsk
    UiT Norges arktiske universitet 2015
  • Kari-Anne Sæther :
    Lesing, læring og leselyst. En helhetlig leseopplæring
    2015
  • Audhild Nedberg, Kari-Anne Sæther, Astrid Unhjem :
    Modellert leseøkt - hva lærer studentene?
    2015
  • Kari-Anne Sæther, Sonja Arnesen :
    Skriving i videregående skole - teori og praksis
    2014
  • Kari-Anne Sæther, Sonja Arnesen :
    Skriving i videregående skole - teori og praksis
    2014
  • Kari-Anne Sæther :
    En helhetlig leseopplæring fra 1. til 7. trinn
    2014
  • Kari-Anne Sæther :
    Grunnleggende ferdigheter i lesing
    2013
  • Kari-Anne Sæther :
    Revisjonskompetanse, progresjon, modelltekster: Om skriveopplæring i vgs
    2013
  • Marit Linaker Berglund , Gunnlaug Kristoffersen, Audhild Nedberg, Kari-Anne Sæther :
    Klassesamtalen: En arena for elevenes muntlige ferdigheter?
    2013
  • Audhild Nedberg, Kari-Anne Sæther :
    Norskfaget i møte med generasjon.com
    2010

  • De 50 siste resultatene fra Cristin vises på siden. Se alle arbeider i Cristin her →