- Nordli, Ingrid C.; Opdal, Pål anders. Økte skriveferdigheter gjennom formativ vurdering. Læring om læring 2022; Volum 8 (1). ISSN 2535-4108.
- Nordli, Ingrid C.; Skog, Kristian. Lytting i samlingsstund. Universitetsforlaget 2020 ISBN 978-82-15-03426-3.s 114 - 126.
- Nordli, Ingrid C.; Nergård-Nilssen, Trude. Fonetisk gestuell analyse av tidlig ordproduksjon. Norsk tidsskrift for logopedi 2014; Volum 60 (1). ISSN 0332-7256.s 14 - 23.
- Nordli, Ingrid C.. Artikulatoriske utviklingsmønster i tidlig leksikalsk produksjon hos barn med og uten familiær risiko for dysleksi. Norsk tidsskrift for logopedi 2014; Volum 60 (4). ISSN 0332-7256.s 14 - 24.
- Nordli, Ingrid C.. Fonetisk gestuell transkripsjon. Norsk tidsskrift for logopedi 2013; Volum 59 (4). ISSN 0332-7256.s 6 - 14.
Husby, Olaf; Høyte, Tore; Nefzaoui, Sissel Jensen; Nordli, Ingrid C.; Robbins, Sissel; Øvregaard, Åsta. An introduction to Norwegian Dialects. Tapir Akademisk Forlag 2008 ISBN 9788251923408.
Nordli, Ingrid C.; Opdal, Pål anders. Samarbeidslæring og formativ vurdering i et kurs i akademisk skriving. Læringsfestivalen 2022-05-09 - 2022-05-10 2022. Nordli, Ingrid C.. Litteraturvurdering: Akademisk skriving for bachelor- og masterstudenter (2. utg) (Fagbokforlaget). 2021. Nordli, Ingrid C.; Skog, Kristian. Lytting under utvikling. FoU-dag for barnehageforskning 2021-10-18 - 2021-10-18 2021. Nordli, Ingrid C.. Litteraturvurdering: Reggio Emilia - atelierkultur og utforskende pedagogikk (Fagbokforlaget). 2021. Nordli, Ingrid C.; Skog, Kristian. Presentasjon av publisert artikkel: Lytting i samlingsstund i A. Eriksen & B. Isaksen, Kunsten å samles. Universitetsforlaget 2020. Stemmer som stemmer : medlemsblad for Norsk stemmepedagogisk forum 2021; Volum XII. ISSN 1890-5625.s 29 - 32. Nordli, Ingrid C.. Lytting og stemme - mitt faglige virke. Stemmer som stemmer : medlemsblad for Norsk stemmepedagogisk forum 2021; Volum XII. ISSN 1890-5625.s 26 - 28. Nordli, Ingrid C.. Kristin Asdal og Hilde Reinertsen: Hvordan gjøre dokumentanalyse. En praksisorientert metode. Norsk pedagogisk tidsskrift 2021 (2). ISSN 0029-2052.s 258 - 260.s doi: 10.18261/issn.1504-2987-2021-02-13. Nordli, Ingrid C.. Litteraturvurdering: Skrivetips for studenter (Cappelen Damm Akademisk). 2021. Nordli, Ingrid C.. Litteraturvurdering: Hvordan gjøre dokumentanalyse. En praksisorientert metode (Cappelen Damm Akademisk). 2020. Nordli, Ingrid C.. Høringssvar: Rapport om særfinansiering av utsatte humaniorafag (Fonetikk) (07.02.2020). (fulltekst) 2020. Nordli, Ingrid C.. Skikkethetsvurdering som kvalitetssikring. Program for pedagogisk basiskompetanse. Undervisningskvalitet og evaluering 2020-01-21 - 2020-01-21 2020. Nordli, Ingrid C.. Løpende skikkethetsvurdering. Fagdag 2020-05-13 - 2020-05-13 2020. Nordli, Ingrid C.. Litteraturvurdering: Uttaleundervisning. Fra teoretisk innsikt til praktisk anvendelse i klasserommet (Fagbokforlaget). 2020. Nordli, Ingrid C.. Litteraturvurdering: Hva er god veiledning? (Fagbokforlaget). 2019. Pesch, Anja Maria; Nordli, Ingrid C.. (Ute)rommet som arena for språkutvikling. Uterommets innredning og de ansattes rolle. Faglig presentasjon og dialogkafé 2019-03-21 - 2019-03-21 2019. Nordli, Ingrid C.; Røste, Ingvild. Referat: Disputas Signhild Skogdal. Norsk tidsskrift for logopedi 2017; Volum 63 (4). ISSN 0332-7256.s 40 - 41. Nordli, Ingrid C.. Litteraturvurdering: Fonetikk for logopeder og audiopedagoger (Universitetsforlaget). 2016. Nordli, Ingrid C.; Wiik, Miriam; Dardanou, Maria; Volden, Monica; Haugseth, Bengt A.; Pesch, Anja Maria; Pettersen, Geir Olaf; Walberg, Renate Mari; Sundelin, Marit. Kvalitetsutvikling av tverrfaglig emneundervisning BLU (Barnehagelærerutdanningen). 2016. Boldermo, Sidsel; Nordli, Ingrid C.. Foreldresamarbeid - prosjekt mangfold. Presentasjon og faglig samtale 2015-04-09 - 2015-04-09 2015. Dardanou, Maria; Myrstad, Anne; Nordli, Ingrid C.. Place identity in North. Negotiating neglected narratives: Unpacking stories of children and teachers in educational practices 2015-10-06 - 2015-10-07 2015. Sundelin, Marit; Nordli, Ingrid C.. Flerspråklighet og begrepsforståelse - en kort introduksjon. Presentasjon og dialogkafé 2015-01-19 - 2015-01-19 2015. Sundelin, Marit; Nordli, Ingrid C.. Flerspråklighet og begrepsforståelse. Presentasjon og dialogkafé 2015-03-09 - 2015-03-09 2015. Nedberg, Audhild; Nordli, Ingrid C.; Sollid, Hilde; Sundelin, Marit. Språklig mangfold og interkulturell kompetanse. Fagdag i kompetanse for mangfold 2015-01-14 - 2015-01-14 2015. Nedberg, Audhild; Nordli, Ingrid C.; Sollid, Hilde; Sundelin, Marit. Språklig mangfold og interkulturell kompetanse. Fagdag: Kompetanse for mangfold - kultur for læring, Lenvik 2015-02-03 - 2015-02-03 2015. Steinsvik, Betty; Nordli, Ingrid C.. Kompetanse for mangfold - kultur for læring. 2015. Myrstad, Anne; Nordli, Ingrid C.. Vi finner sted. En påbegynt steds- og identitetsutforskende studie om barn i kontekst. FoU-dag 2015-10-22 - 2015-10-22 2015. Nordli, Ingrid C.; Boldermo, Sidsel. Flerspråklighet og kartlegging av språkutvikling hos barn i barnehagealder. Presentasjon og faglig samtale 2015-06-04 - 2015-06-04 2015. Boldermo, Sidsel; Nordli, Ingrid C.. Språkutvikling hos barn i lys av flerspråklighet. Presentasjon og faglig samtale 2015-01-12 - 2015-01-12 2015. Nordli, Ingrid C.. Fonetisk skrift av norsk uttale, oversatt fra svensk (Copypanthers). 2014. Nordli, Ingrid C.. Litteraturvurdering: Norsk fonetikk for logopeder (H. G. Simonsen og I. K. Moen). 2013. Nordli, Ingrid C.. Early phonological development in children with and without familial risk of dyslexia. Observation data. NATED National PhD Days 2013-10-16 - 2013-10-18 2013. Nordli, Ingrid C.. Gestural error types in early word production. Case studies. NATED National PhD Days 2012-09-27 - 2012-09-28 2012. Nordli, Ingrid C.. Phonological and lexical development in young children aquiring Norwegian. A longitudinal study of children with and without familial risk of dyslexia. NorPhLex: Phonological and lexical acquisition in mono- and bilingual children in the Nordic and the Baltic states, Hønefoss 2012-01-11 - 2012-01-13 2012. Nordli, Ingrid C.. Phonological templates in two children at high and low risk of dyslexia. NorPhLex: Phonological and lexical acquisition in mono- and bilingual children in the Nordic and the Baltic states, Stockholm 2012-11-15 - 2012-11-15 2012. Nordli, Ingrid C.. Phonological templates and gestural analysis. Case studies: risk of dyslexia. NorPhLex: Phonological and lexical acquisition in mono- and bilingual children in the Nordic and the Baltic states, Stockholm 2012-11-15 - 2012-11-15 2012. Nordli, Ingrid C.. Phonological processing in young children at risk of Dyslexia: Identification and production of labial and dorsal stops in Norwegian. NATED National PhD Days 2011-10-17 - 2011-10-19 2011. Nordli, Ingrid C.. Early phonological development in children with and without familial risk of dyslexia (POSTER). NATED National PhD Days 2010-10-18 - 2010-10-20 2010. Nordli, Ingrid C.. Early phonological development in children with and without familial risk of dyslexia. NATED National PhD Days 2010-10-18 - 2010-10-20 2010. Stangeland, Asgeir; Boge, Ingunn; Nordli, Ingrid C.; Opsvik, Elisabeth. Kravspesifikasjon Noricom, tolke- og oversettertjeneste. 2006. Kausrud, Torild; Nordli, Ingrid C.; Ottem, Ernst. Bliss-baserte lydtegn. 1998. Nordli, Ingrid C.; Bjerkan, Kirsten Meyer; Stabell-Kulø, Guri-Inger; Moen, Inger K.. Frenchay dysartritest. Oversatt, bearbeidet og standardisert for norsk. 1998. Nordli, Ingrid C.. Bokanmeldelse og debattinnlegg: Norsk språklydlære med øvelser. Sammenligninger med engelsk, tysk og fransk v/Ingebjørg Skaug. Cappelen Forlag. Norsk tidsskrift for logopedi 1997; Volum 4. ISSN 0332-7256.s 182 - 186. Nordli, Ingrid C.. Ataxic /r/ - articulatory description and treatment using electropalatography (EPG): A case study. 1996. Nordli, Ingrid C.; Finne, Tone; Seliussen, Grethe. Ervervet dysartri etter hodeskade. Utrednings- og behandlingsmodeller. 1994. Finne, Tone; Frydenbø, Jorun; Nordli, Ingrid C.. Behandlingsberedskap for ALS- (Amyotrofisk lateral sclerose) klienter. Kommunikasjonshjelpemidler og sikkerhetsnett. 1993. Nordli, Ingrid C.. [s] (Fonetisk transkripsjon av s-produksjon). Fagmøte ved Lingvistisk institutt, AVH, Trondheim 1992-01-13 - 1992-01-13 1992. Nordli, Ingrid C.. Variasjon i artikulasjon av /k/ i norsk. En undersøkelse av normal og avvikende artikulasjon ved hjelp av magnetisk resonanstomografi (MRT). 1992. Finne, Tone; Nordli, Ingrid C.. Rapport fra utredningsgruppen i dysartri. Innstilling til mandat. 1992. Foldvik, Arne Kjell; Husby, Olaf; Kværness, Jørn; Nordli, Ingrid C.; Rinck, Peter. MRI (Magnetic Resonance Imaging) for filming articulatory movements. In Proceedings of the 12th International Congress of Phonetic Sciences (ICPhS 91), Aix-en-Provence, France 1991-08-19 - 1991-08-24 1991. Kværness, Jørn; Rinck, Peter A.; Foldvik, Arne Kjell; Husby, Olaf Anders; Nordli, Ingrid C.. Investigation of Articulation by Magnetic Resonance Imaging (MRI). Fagmøte om MRT og taleproduksjon (artikulasjon) 1990-05-02 - 1990-05-02 1990. Foldvik, Arne Kjell; Husby, Olaf; Kværness, Jørn; Nordli, Ingrid C.; Rinck, Peter. Magnetic Resonance Imaging (MRI) film of articulatory movements. First International Conference in Spoken Language Processing (ICSLP 90), Kobe, Japan 1990-11-18 - 1990-11-22 1990.