Inger Jorun Danielsen
Førsteamanuensis
Marianne Brattgjerd,
Rose Mari Olsen,
Inger Jorun Danielsen
:
End-of-Life Care and the Use of an Integrated Care Pathway
Marianne Brattgjerd,
Inger Jorun Danielsen,
Grethe Bøgh Næss,
Rose Mari Olsen
:
Dokumentasjonspraksis og bruk av elektronisk tiltaksplan for døende pasienter i sykehjem – en mysteriefokusert studie.
Inger Jorun Danielsen
:
The voice of experience. How experiences are conceptualised in nursing practice
Novus Forlag 2018
Inger Jorun Danielsen
:
Habitus og felt - begreper å utforske profesjonsutøvelse med
Gyldendal Akademisk 2017
Inger Jorun Danielsen
:
Etableringen av spesialutdanning i barnesykepleie i Tromsø
Fagbokforlaget 2017
Inger Jorun Danielsen
:
Bedre eksembehandling med epostveiledning for foreldre
Tidsskriftet sykepleien 2002
Inger Jorun Danielsen,
Johanne Alteren
:
Erfaring som kunnskapskilde i profesjonspraksis
Novus Forlag 2018
Inger Jorun Danielsen,
Johanne Alteren
:
Introduksjon
Novus Forlag 2018
Ruth Helene Olsen,
Inger Jorun Danielsen,
Johanne Alteren
:
Hvordan lærer vi av erfaring?
24. april 2018
Ruth Helene Olsen,
Inger Jorun Danielsen,
Johanne Alteren
:
Ny bok om yrkeserfaring som kunnskapskilde. Yrkeserfaring er en viktig kilde til kunnskap, mener forskere ved Nord universitet. Det er det blitt bok av.
24. april 2018
May-Britt Johansen,
Mari Wolff Skaalvik,
Inger Jorun Danielsen
:
Film, fortelling og dikt lærer studenter personsentrert omsorg
Tidsskriftet sykepleien 2018 DOI
Ragnhild Nicolaisen,
Inger Jorun Danielsen,
Ingunn Elstad
:
Infectious disease nursing; what competence is essential?
2016
Inger Jorun Danielsen,
Ingjerd Gåre Kymre
:
Humanity in NICU care
2016
Inger Jorun Danielsen
:
Nyfødtintensivsykepleierens fagkunnskap - resultater fra forskningsprosjekt
2015
Inger Jorun Danielsen
:
Communication and interaction between nurses and preterm infants - Perspective of neonatal intensive care nurses
2015
Inger Jorun Danielsen
:
Praktisk kunnskap og dømmekraft i nyfødtintensivsykepleien
2014
Inger Jorun Danielsen
:
Kunnskapsutvikling via arbeid
2014
Inger Jorun Danielsen
:
Klinisk dømmekraft i nyfødtintensivsykepleien
2014
Inger Jorun Danielsen
:
Handlingsrommets evidens - en måte å forstå evidensbasert profesjonsutøvelse på
2014
Inger Jorun Danielsen
:
Skjønn og evidens i profesjonsutøvelse
2014
Inger Jorun Danielsen
:
The emergence of pediatric nursing in Norway: A result of interaction between nursing and medicine?
2014
Inger Jorun Danielsen
:
Hva er erfaring, og hvordan inngår erfaring fra praksis i begrepet om sykepleiekompetanse?
2014
Inger Jorun Danielsen
:
Kunnskapsbruk og kunnskapsutvikling i nyfødtintensivsykepleien
2013
Inger Jorun Danielsen
:
Hvilken kunnskap er det som erfarne spesialsykepleiere i nyfødtintensivavdelingen stoler på og regner som gyldig kunnskap i deres daglige arbeid?
2013
Inger Jorun Danielsen
:
Prinsipper og utfordringer for læring via profesjonelt arbeid
2013
Inger Jorun Danielsen,
Ruth Helene Olsen,
anders Lindseth,
Johan Arnt Myrstad
:
Handlingsrommets evidens - om praktisk kunnskap i nyfødtintensivsykepleien
2013
Inger Jorun Danielsen
:
Begrepsdannelse via profesjonsutøvelse - forskjellige måter erfaring er begrepsdannende på i nyfødtintensivsykepleie
2012
Liv-Berit Knudsen,
Inger Danielsen
:
Rapport fra prosjektet "Ett årlig studentopptak ved sykepleierutdanningen i Tromsø" delprosjekt 1
UiT Norges arktiske universitet 2006
Inger Danielsen
:
Å forske i egen yrkespraksis
2005
Inger Danielsen
:
Er sykepleierens praksiskunnskap utgått på dato?
Klinisk Sygepleje 2005
Inger Jorun Danielsen
:
Sykepleierens yrkeskunnskap - utgått på dato?
Nord universitet 2004
Inger Jorun Danielsen
:
Telemedisin - eksemveiledning via epost
2001
De 50 siste resultatene fra Cristin vises på siden. Se alle arbeider i Cristin her →
Publikasjoner utenom Cristin
PhD-avhandling:
Danielsen, I.J. (2013). Handlingsrommets evidens - om praktisk kunnskap i nyfødtintensivsykepleien. Bodø: Trykkeriet UiN 2013 (ISBN 978-82-93196-06-8) 249 s.
Forskningsinteresser
1. Kunnskapsutvikling / begrepsdannelse via profesjonelt arbeid, individuelt og kollektivt. Samhandling og samarbeid i teamarbeid rettet mot kritisk syke og fortidligfødte barn. Etnografisk - hermeneutisk tilnærming.
2. Belyse hvordan barnesykepleie vokste frem i Norge etter andre verdenskrig. Kildegransking og intervju av vitner og deltagere i prosessen.