Catrine Buck Jensen


Førsteamanuensis

Vitenskapelige arbeidsområder


  • Catrine Buck Jensen, Anita Iversen, Madeleine Abrandt Dahlgren, Bente Norbye :
    “Everyone who wants to can practice on me”– a qualitative study of patients’ view on health profession students’ learning in an interprofessional clinical placement.
    BMC Medical Education 2024 DOI
  • Tove Törnqvist, Annika Lindh Falk, Catrine Buck Jensen, Anita Iversen, Pia Tingström :
    Are the stars aligned? Healthcare students’ conditions for negotiating tasks and competencies during interprofessional clinical placement
    BMC Medical Education 2023 ARKIV / DOI
  • Catrine Buck Jensen, Bente Norbye, Inga Madeleine Abrandt Dahlgren, Tove Törnqvist, Anita Iversen :
    Students in interprofessional clinical placements: How supervision facilitates patient-centeredness in collaborative learning
    Clinical Supervisor 2023 ARKIV / DOI
  • Catrine Buck Jensen, Bente Norbye, Inga Madeleine Abrandt Dahlgren, Anita Iversen :
    Getting real in interprofessional clinical placements: patient-centeredness in student teams’ collaborative learning
    Advances in Health Sciences Education 2022 ARKIV / DOI
  • Catrine Buck Jensen, Bente Norbye, Inga Madeleine Abrandt Dahlgren, Anita Iversen :
    Patient participation in interprofessional learning and collaboration with undergraduate health professional students in clinical placements: A scoping review
    Journal of Interprofessional Education & Practice 02. februar 2022 ARKIV / DOI
  • Catrine Buck Jensen, Ole Johan Olsen, Bente Norbye :
    Teknologistøttet ferdighetstrening for sykepleierstudenter i desentralisert utdanning
    Orkana Forlag 2020 ARKIV
  • Catrine Buck Jensen :
    Utvikling av nettbasert diskusjonsforum for veiledning av sykepleierstudenter i praksisstudier
    Orkana Forlag 2020 ARKIV
  • Catrine Buck Jensen, Cato R. P. Bjørndal :
    Diskusjonsforum: digital veiledning av studenter i praksisstudier
    Fagbokforlaget 2018
  • Åsne Knutson Depresno, Kim Fangen, Frank Oterholt, Catrine Buck Jensen :
    Hvor er pasientenes stemme i norsk sykepleierutdanning?
    Tidsskriftet sykepleien 2024
  • Cathrine Fjelltun, Linn Tangen, Catrine Buck Jensen :
    Simulering: Nært samarbeid mellom lærere og praksisveiledere kan styrke studentenes læringsutbytter.
    Tidsskriftet sykepleien 2024
  • Catrine Buck Jensen, Anita Iversen :
    Teamarbeid må øves-sammen med pasienter
    dagensmedisin.no 05. mai 2023
  • Catrine Buck Jensen, Bente Norbye, Madeleine Abrandt Dahlgren, Anita Iversen :
    Pasienters aktive medvirkning i studenters tverrprofesjonelle samarbeidslæring er uforløst
    2023
  • Catrine Buck Jensen, Anita Iversen :
    Pasienten glemmes i forskning på helsevitenskapelig utdanning
    dagensmedisin.no 2022
  • Catrine Buck Jensen, Guro Karlsholm, Kristin Haugen :
    Rekruttering av helsefagstudenter til forskningsprosjekter innen medisinsk- og helsefaglig pedagogikk
    2022
  • Catrine Buck Jensen, Jeanette Elise Huemer, Rigmor Furu, Anita Iversen :
    Nettside med virtuelt pasientrom forbereder studentene på praksis.
    Tidsskriftet sykepleien 2019 ARKIV
  • Lisbet Rønningsbakk, Nora MacLaren, Catrine Buck Jensen, Antonio Fábregas :
    Forskjellige mål, forskjellige måter å bruke Canvas
    2018
  • Catrine Buck Jensen, Bente Norbye, Ole Johan Olsen :
    Robotics in skills training – an innovative approach in rural nursing education
    2017
  • Catrine Buck Jensen :
    Hva er det med stellefrakken?
    Sykepleien 28. mars 2017 FULLTEKST
  • Catrine Buck Jensen, Bente Norbye :
    Robotics in skills training – an innovative approach in rural nursing education
    2017
  • Catrine Buck Jensen :
    Digitalt refleksjonsforum som grunnlag for tilbakemeldinger underveis i klinisk praksis
    2017
  • Catrine Buck Jensen :
    Veiledning i diskusjonsforum – noen praktiske tilnærminger
    2017
  • Catrine Buck Jensen :
    Aktivitet og samhandling i et nettbasert diskusjonsforum - kommer det av seg selv?
    2017
  • Catrine Buck Jensen :
    Online discussion boards as part of supervision for clinical placements in nursing - can it become the future?
    2016
  • Catrine Buck Jensen :
    Kan asynkrone diskusjonsforum styrke veiledningen i praksisstudier?
    2016
  • Catrine Buck Jensen :
    Can asynchronous discussions enhance supervision quality of nursing students in clinical placements?
    2016
  • Anita Iversen, Catrine Buck Jensen, Inger Eikeland Gadgil, Sidsel Tveiten, Siri Skommesvik :
    Building communities of practice among clinical practice tutors: a faculty development initiative across organizational borders
    2015

  • De 50 siste resultatene fra Cristin vises på siden. Se alle arbeider i Cristin her →


    CV

     Arbeidserfaring:

    • juli 2023- d.d.: Førsteamanuensis, Bachelorutdanning i sykepleie, UiT Norges arktiske universitet, campus Tromsø
    • aug.2019 - juni 2023: Stipendiat, Senter for helsefaglig pedagogisk utvikling
    • aug. 2019 - d.d.: Sykepleier, Midtbyen hjemmetjeneste
    • sept. 2018 - aug. 2019:  Fag- og kvalitetskoordinator, Midtbyen hjemmetjeneste, Tromsø kommune
    • jul. 2016 - aug 2018: Universitetslektor, Bachelorutdanning i sykepleie, UiT Norges arktiske universitet, campus Tromsø
    • aug. 2014 - juni 2016: Høgskolelærer, Bachelorutdanning i sykepleie, UiT Norges arktiske universitet, campus Tromsø
    • mai 2014- aug.2014: Rådgiver, Enhet for helsefaglig pedagogisk utvikling, UiT Norges arktiske universitet, Det helsevitenskapelige fakultet
    • 2011-2014: Prosjektmedarbeider, Universitetet i Tromsø, Det helsevitenskapelige fakultet
    • 2012 - 2013.: Adjunkt fagskoleutdanning i Helse, aldring og aktiv omsorg, Fagskolen i Troms, avd. Breivang.
    • 2007-2010: Sykepleier, Geriatrisk avdeling, Universitetssykehuset i Nord-Norge

    Utdanning:

    • 2019-2023: Ph.d i Helsevitenskap, UiT Norges arktiske universitet
    • 2012 - 2016: Masterutdanning i pedagogikk (120 sp), Universitetet i Tromsø
    • 2009-2010: Praktisk-Pedagogisk-utdanning (60 sp), Universitetet i Tromsø          
    • 2008: Forskningmetode og etikk for helsefag (10 sp), Universitetet i Tromsø
    • 2004-2007: Bachelor i sykepleie (180 sp), Høgskolen i Sør-Trøndelag

    Verv:

    • jan 2023-jul 2023: Fakultetsstyret, Det helsevitenskapelige fakultet UiT, Vararepresentant for midlertidig vitenskapelig ansatte
    • 2022 -2023.: Fakultetsstyret, Det helsevitenskapelige fakultet UiT, Representant for midlertidig vitenskapelig ansatte
    • 2020- d.d.: Fylkesstyret, NSF Troms og Finnmark, Fylkesstyremedlem
    • 2021-2022.: Programstyret Ph.d-programmet Helsefak, Studentrepresentant
    • 2019-2021: Programstyret Ph.d-programmet Helsefak, Studentrepresentant (vara)