Bilde av Unhjem, Astrid
Bilde av Unhjem, Astrid
Institutt for lærerutdanning og pedagogikk astrid.unhjem@uit.no +4777646182 48037798 Tromsø ILP 4.010

Astrid Unhjem


Førsteamanuensis


  • Astrid Unhjem, Mirjam Harkestad Olsen :
    Tidlig innsats og begynneropplæring
    Cappelen Damm Akademisk 2021
  • Astrid Unhjem, Rolf Bjarne Fasting, Mirjam Harkestad Olsen :
    Tidlig innsats - et pedagogisk spenningsfelt
    Cappelen Damm Akademisk 2021
  • Astrid Unhjem, Eli Moksnes Furu :
    Studentsentrert undervisning i lærerutdanning. "Når alle er engasjert og har lest, blir det fort en spennende diskusjon"
    Cappelen Damm Akademisk 2020 DOI
  • Astrid Unhjem, Ingrid Frenning :
    Det største klasserommet er alltid ledig - erfaringsbasert læring i skolens uterom
    Universitetsforlaget 2019
  • Astrid Unhjem, Kenneth Eklund, Trude Nergård-Nilssen :
    Early markers of language delay in children with and without family risk for dyslexia
    First language 2015 ARKIV / DOI
  • Astrid Unhjem, Kenneth Eklund, Trude Nergård-Nilssen :
    Early communicative gestures and play as predictors of language development in children born with and without family risk for dyslexia
    Scandinavian Journal of Psychology 2014 DOI
  • Astrid Unhjem, Kari-Anne Sæther, Siv Anita Bjørkli :
    Desentralisert kompetanseheving i begynneropplæring
    2022
  • Eli Moksnes Furu, Astrid Unhjem :
    Dialogbaserte arbeidsmåter i lærerutdanningen
    2018
  • Audhild Nedberg, Astrid Unhjem :
    Å skrive seg til lesing, resultater og utfordringer
    2017
  • Astrid Unhjem, Audhild Nedberg :
    STL+ Å skrive seg til lesing på pc med talestøtte
    2017
  • Audhild Nedberg, Astrid Unhjem :
    Å skrive seg til lesing på pc med talestøtte - erfaringer fra et utviklingsprosjekt
    2017
  • Astrid Unhjem, Trude Nergård-Nilssen :
    Tidlig språkutvikling hos barn med familiær risiko for dysleksi
    2016
  • Audhild Nedberg, Kari-Anne Sæther, Astrid Unhjem :
    Modellert leseøkt - hva lærer studentene?
    2015
  • Vivian D. Nilsen, Karin Rørnes, Astrid Unhjem, Audhild Nedberg :
    TILT Tidlig innsats - økt lærertetthet.
    2015
  • Astrid Unhjem :
    Play, gestures and language development; a longitudinal study of children With and without familial risk of dyslexia
    2012

  • De 50 siste resultatene fra Cristin vises på siden. Se alle arbeider i Cristin her →