for saksbehandlere og ledere

Teknisk support på eksamen

Hvilke eksamener støttes med vakt på 776 20880

For at Eksamenstjenesten UiT skal kunne yte studentene support under innlevering, må innleveringstidspunkt settes slik at vi i de fleste tilfeller har innlevering innenfor normal arbeidstid. Følgende retningslinjer er derfor fastsatt:

Dagseksamener på 6 timer eller mer (skole- eller hjemmeeksamen): Teknisk support ytes til samtlige studenter har levert. Dette kan strekke seg utover ordinær arbeidstid.

  • Hjemmearbeid med varighet på 2 eller 3 dager: Innlevering ukedager klokka 13 
  • Hjemmearbeid med varighet på 4 dager eller mer: Innlevering ukedager klokka 14

Studentene som er innvilget ekstra tid vil ha innlevering henholdsvis en eller to dager etter oppsatt frist:

  • Eksamen med varighet på 3 dager: Innlevering dagen etter klokka 9
  • Eksamen med varighet på 4-13 dager: Ett døgn ekstra tid
  • Eksamen med varighet på 14 dager eller mer: To døgn ekstra tid

Eksempel: En hjemmeeksamen på 10 dager: Her vil studenter som er innvilget ekstra tid ha innlevering en dag etter ordinær innleveringsfrist. Vi oppfordrer derfor til at innleveringsfrist settes til mandag, tirsdag eller onsdag klokka 14.

Dette har også innvirkning på planlegging av andre eksamener som skal kollisjonssikres, da det må tas høyde for tilrettelegging og "luft" mellom eksamener.

Sist endret: 02.04.2024

Generell beskrivelse av teknisk support

776 20880 driftes av Eksamenstjenesten i SSA og er et samarbeid mellom flere miljøer på UiT. Målet er å raskt kunne løse eventuelle problemer som oppstår for kandidatene under eksamen. Tjenesten har fokus på aktiviteter i eksamensplattformen Wiseflow, på arrangementer for digital skoleeksamen, papireksamen på campus/studiested og er også operativ under digital muntlig eksamen.

Informasjon om kontaktpersoner på eksamensdagen

På hjemmeeksamener (også dags-eksamener) anbefaler vi å vise til supporttelefonen som kontaktpunkt under eksamen ved å publisere telefonnummeret på oppgavens forside. Oppgi også alltid fagansvarlig og administrativt ansvarlig ved navn da det kan bli nødvendig å innhente informasjon fra studiekonsulent eller fagansvarlig ved spørsmål av faglig karakter.

Registrering av eksamenstidspunkt

For at UiT skal kunne gi support til eksamener på UiT må datoer som ikke settes av Eksamenstjenesten UiT også registreres i FS. Du kan registrere dato for hjemmeeksamen og muntlig eksamen via TP. Brukerveiledning finner du i Eksamensplanlegging i TP.

Sist endret: 18.02.2024

Informasjon om kontaktpersoner på eksamensdagen

På hjemmeeksamener (også dags-eksamener) anbefaler vi å vise til supporttelefonen som kontaktpunkt under eksamen ved å publisere telefonnummeret på oppgavens forside. Oppgi også alltid fagansvarlig og administrativt ansvarlig ved navn da det kan bli nødvendig å innhente informasjon fra studiekonsulent eller fagansvarlig ved spørsmål av faglig karakter.

Sist endret: 18.02.2024

Registrering av eksamenstidspunkt

For at UiT skal kunne gi support til eksamener på UiT må datoer som ikke settes av Eksamenstjenesten UiT også registreres i FS. Du kan registrere dato for oppgaver, avhandlinger og muntlig eksamen via TP. Brukerveiledning finner du i Eksamensplanlegging i TP

Sist endret: 07.04.2024

Digital muntlig eksamen

Datoer for muntlig eksamen må registreres i FS i god tid før eksamen. Teknisk støtte til ressurser som Zoom og Teams hentes inn særskilt ved digital muntlig eksamen. 

Sist endret: 18.02.2024

Under eksamen

Når eksamen har startet, og det oppstår hendelser som kan føre til utvidelse av tid på eksamen, skal Eksamenstjenesten alltid involveres. Dette gjelder uavhengig om det gjelder en eller flere kandidater. Eksamenstjenesten er ansvarlig for å utvide tid sett i lys av den aktuelle hendelsen. Eksamenstjenesten vil kontakte studiekonsulent og/eller fagansvarlig ved behov.

Eksamenstjenesten vil bistå med å distribuere informasjon om eventuelle feil i eksamensoppgaven, slik at alle studentene mottar beskjeden på samme tid. Dersom studenter kontakter ansatte ved UiT under eksamen, med spørsmål eller informasjon om eksamen som kan være relevant for flere må Eksamenstjenesten informeres.

Sist endret: 18.02.2024

Hvordan kontakter jeg teknisk support?

Ved å ringe inn til oss på 77620880. Merk at tjenesten er forbeholdt eksamenskandidater. Det kan likevel oppstå situasjoner hvor det er hensiktmessig å kontakte oss på telefon. 

Sist endret: 18.02.2024
Teknisk support på eksamen