Fordypning i innovasjonsledelse

På andre semester skal studentene på mastergradsprogrammet i ledelse, innovasjon og marked velge blant to fordypninger:  Markedsføring eller innovasjonsledelse. Valg av fordypning gjøres i studentweb.

Innovasjonsledelse

Fordypning i innovasjonsledelse gir ferdigheter i å utvikle robuste virksomheter som preges av evne til innovasjon. Innovasjon er en drivende kraft i utviklingen av alle typer organisasjoner, fra småbedrifter til store offentlige virksomheter. Du vil få ferdigheter innenfor utvikling av ny virksomhet, samt områder som organisasjonsdesign og implementering i etablerte organisasjoner. Lederutøvelse er viktig enten man starter ny virksomhet eller man skal gjøre etablerte virksomheter robuste, og fordypningen har et eget emne som retter oppmerksomheten mot ledelse.    

 

1. semester
BED-3074 Ledelse og virksomhetsstyring (10sp)
BED-3111 Sustainable innovation (10 sp)
BED-3003 Økonomisk psykologi: Analyse av konsumentmarkeder
2. semester
BED-3114 Robust organisering (10sp)
BED-3065 Lederutøvelse (10sp)

Valgemne (10 stp)

3.semester      
 
BED-3011 Forskningsmetoder og utforming av mastergradsprosjekt (10 stp)

BED-30XX Forretningsutvikling (10 stp)

Valgemne (10 stp)

4. semester
BED-3902 Masteroppgave i ledelse, innovasjon og marked

 

 Studentene kan velge mellom følgende valgemner:

Valgemner vår (2.semester)

Valgemner høst (3.semester)

Fra og med kull 2025 vil emnet BED-3101 Digital innovasjon (10 stp) inngå som obligatorisk i begge fordypningene. Emnet gis på våren.





Ansvarlig for siden: Tore Kanck-Jørgensen
Sist oppdatert: 18.11.2024