Fordypning i innovasjonsledelse
På andre semester skal studentene på mastergradsprogrammet i ledelse, innovasjon og marked velge blant to fordypninger: Markedsføring eller innovasjonsledelse. Valg av fordypning gjøres i studentweb.
Innovasjonsledelse
Fordypning i innovasjonsledelse gir ferdigheter i å utvikle robuste virksomheter som preges av evne til innovasjon. Innovasjon er en drivende kraft i utviklingen av alle typer organisasjoner, fra småbedrifter til store offentlige virksomheter. Du vil få ferdigheter innenfor utvikling av ny virksomhet, samt områder som organisasjonsdesign og implementering i etablerte organisasjoner. Lederutøvelse er viktig enten man starter ny virksomhet eller man skal gjøre etablerte virksomheter robuste, og fordypningen har et eget emne som retter oppmerksomheten mot ledelse.
1. semester | BED-3074 Ledelse og virksomhetsstyring (10sp) | BED-3111 Sustainable innovation (10 sp) | BED-3003 Økonomisk psykologi: Analyse av konsumentmarkeder |
2. semester | BED-3114 Robust organisering (10sp) | BED-3065 Lederutøvelse (10sp) |
Valgemne (10 stp) |
3.semester | BED-3011 Forskningsmetoder og utforming av mastergradsprosjekt (10 stp) |
BED-30XX Forretningsutvikling (10 stp) |
Valgemne (10 stp) |
4. semester | BED-3902 Masteroppgave i ledelse, innovasjon og marked |
Studentene kan velge mellom følgende valgemner:
Valgemner vår (2.semester)
- BED-3059 Strategisk analyse av bedrifter og næringer (10stp)
- BED-3113 Tjeneste- og relasjonsmarkedsføring (10 stp)
Valgemner høst (3.semester)
- BED-3077 International marketing (10 stp)
- BED-30xx Sustainable Arctic Marketing (10 stp)
Fra og med kull 2025 vil emnet BED-3101 Digital innovasjon (10 stp) inngå som obligatorisk i begge fordypningene. Emnet gis på våren.