Major i markedsføring
Fordypning i markedsføring vil gi deg ferdighetene til å utvikle markedsføringsstrategier og kompetansen til å lede strategiske prosesser i organisasjoner. Dette gjør deg i stand til å forme fremtidsrettede bedrifter som skaper verdi for kundene og holder seg lønnsomme selv når markedene er i kontinuerlig endring. Du vil blant annet lære om markedsstrategi, tjenestemarkedsføring og internasjonal markedsføring.
Studieplan:
Semester | 10 studiepoeng | 10 studiepoeng | 10 studiepoeng |
1. semester | BED-3003 Økonomisk psykologi: Analyse av konsumentmarkeder | BED-3074 Ledelse og virksomhetsstyring | BED-3111 Sustainable innovation |
2. semester |
BED-3059 Strategisk analyse av bedrifter og næringer Eller BED-3101 Digital innovasjon (tilbys fra og med kull 2025) |
Minor | |
3. semester |
BED-3077 International marketing Eller BED-3XXX Sustainable Arctic marketing |
BED-3011 Utforming av masterprosjekt og forskningsmetoder | Minor |
4. semester | BED-3901 Masteroppgave i økonomi og administrasjon (30 studiepoeng) |
Studentene må velge følgende minoremner når de tar en major i markedsføring:
Økonomisk styring