Gå til hovedinnhold
UiT Norges arktiske universitet
Søk
Meny
Studier
Forskning
Universitetsbiblioteket
Universitetsmuseet
Om UiT
Kontakt oss
For arbeids- og næringsliv
Internasjonalt samarbeid
For media
For skoler
For studenter
For ansatte
English website
For studenter:
Min side
(e-post, timeplan, StudentWeb)
Si ifra!
Canvas
Oppgaveskriving
Eksamen
Lover og forskrifter
Kvalitetssystem for utdanning
TOPdesk serviceportal
IT-brukerstøtte / Orakelet
Studentparlamentet
Individuell tilrettelegging
HMS / HR-portalen
Arrangementer (Tavla)
Beredskap og sikkerhet
For ansatte
Si ifra!
Intranett
TOPdesk serviceportal
Velkommen som ansatt
Personalhåndbok
Arbeidsstøtte for økonomi og innkjøp
Arbeidsstøtte for utdanning
Arbeidsstøtte for personalområdet
Rekruttering av ansatte
HMS-håndbok
Canvas
Kvalitetssystem for utdanning
Parkering
Møter og referater
IT brukerstøtte / Orakelet
Interne kurs
E-post
Startsida
Studiekatalog
Grunnskolelærerutdanning for 5.-10. trinn - master
Oppbygging
Oppbygging av Grunnskolelærerutdanning for 5.-10. trinn - master
Se studieplanen for nærmere informasjon om oppbygging av studiet.
1. år
1. semester:
Fag 1
(15 sp.)
Fag 3
(tas over 2 semestre)
(15 sp.)
Pedagogikk og elevkunnskap 5-10. Fra plan til praksis- didaktisk arbeid
(10 sp.)
FoU-tema fellesemne - Læreren som kunnskapsarbeider
(tas over 2 semestre)
(5 sp.)
Praksis 1. studieår. Lærerutdanning 5.-10. trinn
(tas over 2 semestre)
(0 sp.)
1. år
2. semester:
Fag 1
(15 sp.)
2. år
3. semester:
Fag 2
(15 sp.)
Fag 3
(tas over 2 semestre)
(15 sp.)
Pedagogikk og elevkunnskap 5-10. Å mestre mangfoldet: Tilpasset opplæring og læring
(10 sp.)
FoU-tema 5-10 - Grunnleggende ferdigheter
(tas over 2 semestre)
(5 sp.)
Praksis 2. studieår. Lærerutdanning 5.-10. trinn
(tas over 2 semestre)
(0 sp.)
2. år
4. semester:
Fag 2
(15 sp.)
3. år
5. semester:
Fordypning
(tas over 2 semestre)
(20 sp.)
Fordypning
(tas over 2 semestre)
(20 sp.)
FoU-oppgave fellesemne - Utforsking av egen praksis
(tas over 2 semestre)
(15 sp.)
FoU-tema 5-10 – Akademiske oversiktsferdigheter/review
(5 sp.)
Praksis 3. studieår. Lærerutdanning 5.-10. trinn
(tas over 2 semestre)
(0 sp.)
3. år
6. semester:
4. år
7. semester:
Pedagogikk og elevkunnskap fellesemne - Skolen som organisasjon og skolen i samfunnet
(15 sp.)
Pedagogikk og elevkunnskap 5-10. Kultur, identitet og danning
(15 sp.)
Praksis 4. studieår. Lærerutdanning 5. - 10. trinn
(tas over 2 semestre)
(0 sp.)
4. år
8. semester:
Masteremne
(15 sp.)
Masteremne
(15 sp.)
5. år
9. semester:
Metode
(15 sp.)
Masteravhandling
(15 sp.)
5. år
10. semester:
Masteravhandling
(30 sp.)
Fag 1
(15 sp.)
Fag 3
(15 sp.)
Pedagogikk og elevkunnskap 5-10. Fra plan til praksis- didaktisk arbeid
(10 sp.)
FoU-tema fellesemne - Læreren som kunnskapsarbeider
(5 sp.)
Praksis 1. studieår. Lærerutdanning 5.-10. trinn
(0 sp.)
Fag 1
(15 sp.)
Fag 2
(15 sp.)
Fag 3
(15 sp.)
Pedagogikk og elevkunnskap 5-10. Å mestre mangfoldet: Tilpasset opplæring og læring
(10 sp.)
FoU-tema 5-10 - Grunnleggende ferdigheter
(5 sp.)
Praksis 2. studieår. Lærerutdanning 5.-10. trinn
(0 sp.)
Fag 2
(15 sp.)
Fordypning
(20 sp.)
Fordypning
(20 sp.)
FoU-oppgave fellesemne - Utforsking av egen praksis
(15 sp.)
FoU-tema 5-10 – Akademiske oversiktsferdigheter/review
(5 sp.)
Praksis 3. studieår. Lærerutdanning 5.-10. trinn
(0 sp.)
Pedagogikk og elevkunnskap fellesemne - Skolen som organisasjon og skolen i samfunnet
(15 sp.)
Pedagogikk og elevkunnskap 5-10. Kultur, identitet og danning
(15 sp.)
Praksis 4. studieår. Lærerutdanning 5. - 10. trinn
(0 sp.)
Masteremne
(15 sp.)
Masteremne
(15 sp.)
Metode
(15 sp.)
Masteravhandling
(15 sp.)
Masteravhandling
(30 sp.)
1.
semester
2.
semester
3.
semester
4.
semester
5.
semester
6.
semester
7.
semester
8.
semester
9.
semester
10.
semester