høst
2019
PED-1015 Spesialpedagogisk refleksjon og praksis - 10 stp
Hva lærer du
Etter bestått emne skal studentene ha følgende læringsutbytte:
Kunnskaper
Studenten har kunnskap om:
- Ulike observasjons- og kartleggingsverktøy
- Spesialpedagogiske arbeidsoppgaver
- Faglige og etiske holdninger i det spesialpedagogiske arbeidet.
Ferdigheter
Studenten kan
- Delta i ulike former for observasjon og kartlegging.
Eksamen
Følgende arbeidskrav må være gjennomført og godkjent før man kan fremstille seg til eksamen:
- 90 % oppmøte i praksis ved institusjon, barnehage eller skole
- 100 % oppmøte på all undervisning
- Godkjent praksis
Eksamen består av:
- Skriftlig oppgave på 5 sider, som består av en observasjon og bruk av kartleggingsverktøy, leveres en uke etter at praksis er gjennomført og godkjent.
Eksamen vurderes med "Bestått" / "Ikke bestått".
Ved karakteren "ikke bestått" tilbys kontinuasjonseksamen i begynnelsen av påfølgende semester. Arbeidene kan fremlegges for ny sensur i bearbeidet eller supplert form. Ved gyldig forfall tilbys utsatt eksamen i begynnelsen av påfølgende semester. Frist for oppmelding til kontinuasjonseksamen og utsatt eksamen er 15. januar for eksamen i høstsemesteret og 15. august for eksamen i vårsemesteret.
Error rendering component
- Om emnet
- Studiested: Tromsø |
- Studiepoeng: 10
- Emnekode: PED-1015
- Ansvarlig enhet
- Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
- Kontaktpersoner
-
Roald A. Øien
Professor - Special Education / Developmental Psychology
+4777644344
93099994
roald.a.oien@uit.no
- Tidligere år og semester for dette emnet