Skriv ut Lukk vindu


 

Høst 2019

PED-1015 Spesialpedagogisk refleksjon og praksis - 10 stp


Ansvarlig enhet

Institutt for lærerutdanning og pedagogikk

Emnetype

Emnet er forbeholdt studenter på bachelor i spesialpedagogikk og kan ikke tas som enkeltemne.

Følgende emner må være fullført før man kan melde seg opp:


Innhold

Emnet organiseres på følgende måte:

Gjennomgang av observasjonsmåter, og ulike kartleggingsmetoder.


Obligatorisk forkunnskapskrav

PED-1010 Tilpasset og inkluderende opplæring, PED-1011 Normalitet, avvik og funksjonshemning, PED-1016 Spesialpedagogisk samarbeid

Hva lærer du

Etter bestått emne skal studentene ha følgende læringsutbytte:

 

Kunnskaper

Studenten har kunnskap om:

 

Ferdigheter

Studenten kan


Undervisnings- og eksamensspråk

Norsk

Undervisning

4 dager forelesning

3 uker praksis (75 timer) i barnehage, skole eller andre tilbud som arbeider direkte med mennesker med behov for spesialpedagogisk tilrettelegging.

Emnet evalueres minimum én gang pr. programperiode i henhold til kvalitetssikringssystemet.


Eksamen

Følgende arbeidskrav må være gjennomført og godkjent før man kan fremstille seg til eksamen:

Eksamen består av:

Eksamen vurderes med "Bestått" / "Ikke bestått".

Ved karakteren "ikke bestått" tilbys kontinuasjonseksamen i begynnelsen av påfølgende semester. Arbeidene kan fremlegges for ny sensur i bearbeidet eller supplert form. Ved gyldig forfall tilbys utsatt eksamen i begynnelsen av påfølgende semester. Frist for oppmelding til kontinuasjonseksamen og utsatt eksamen er 15. januar for eksamen i høstsemesteret og 15. august for eksamen i vårsemesteret.