høst
2020
VID-6312 Matematikk lærerspesialist, del 3 - Læring og kartlegging i geometri, måling, statistikk og koding - 15 stp
Opptakskrav
- Fullført lærarutdanning eller tilsvarande utdanning som kvalifiserer til arbeid i grunnskolen.
- Minst 60 studiepoeng i matematikk/matematikkdidaktikk.
Deltakarane må være i eit tilsettingsforhold i grunnskolen, som tillater at deltakaren kan prøve ut pedagogiske opplegg i eiga klasse. UiT vil ikkje kreve dokumentasjon på tilsettingsforholdet, men dette er ein forutsetning for at studentane kan gjennomføre sine arbeidskrav.
Innhold
I matematikk er det heilt egne utfordringar innanfor kvart emne, knytt til korleis ein lærer og underviser. Dette emnet skal fokusere på læring og kartlegging i emna geometri, måling, statistikk og koding. Læring handlar forsking på korleis elevane lærer dei ulike emna. Fokus vil bli delt mellom elevar med stort lærings-potensiale, normal-elevar, og elevar med matematikkvanskar. Kartlegging vil handle om å bruke ulike verktøy for kartlegging og ta med kartleggingar frå eiga klasse til undervisninga.Hva lærer du
Etter bestått emne har studentane følgjande læringsutbytte:
Kunnskap: Studenten har kunnskap om:
- matematisk kompetanse
- summativ og formativ vurdering
- ulike kartleggingsverktøy
- forsking på elevar si læring innanfor
- geometri
- måling
- statistikk
- koding
Ferdigheter: Studenten kan:
- undervise på ulike måtar for å oppnå ulike kompetansar
- gjennomføre målretta kartlegging av ulike kompetansar og av ulike matematiske tema
- bruke ulike typar undervisning (formativ, samtaletrekk, normer) i eiga undervisning
Kompetanse
- kunne rettleie kollegaer innanfor undervisning i geometri, måling, statistikk og koding på sitt trinn (barnetrinn, mellomtrinn, eller ungdomstrinn)
- kunne utvikle og systematisere kartlegging i eiga klasse og på eige trinn, med fokus på ulike kompetansar og ulike matematiske tema
Eksamen
Arbeidskrav:
Følgande arbeidskrav må være gjennomført og godkjent før ein kan ta eksamen:
- 70 % deltaking på undervisning
- Vise fram kartlegging av eigne elevar med fokus på ulike kompetansar og ulike matematiske tema
- Rapportere frå rettleiing av kollegaer innanfor formativ vurdering, undervisning i tal og algebra, og kartlegging
Eksamen består av: Presentasjon av
- plan for læring innanfor eit tema (av geometri, måling, statistikk, koding) på eige trinn (barnetrinn, mellomtrinn, ungdomstrinn), inkludert plan for kartlegging.
- rapport frå gjennomført rettleiing av kollegaer innanfor undervisning og kartlegging av eit anna tema (av geometri, måling, statistikk, koding, men ikkje det same som i pkt over)
Presentasjonen skal være for med-studentar, med korte oppfølgingsspørsmål. Individuell presentasjon på 20 minutt eller presentasjon i par på 30 minutt.
Eksamen vert vurdert med bokstavkarakter A-F, der F er ikkje bestått.
Ved karakter F/ikkje bestått eller gyldig forfall får ein tilbod om kontinuasjonseksamen påfølgande semester. Frist for å melde seg til kontinuasjonseksamen er 15. januar for eksamen i haustsemesteret og 15. august for eksamen i vårsemesteret.
- Om emnet
- Studiested: Tromsø |
- Studiepoeng: 15
- Emnekode: VID-6312
- Ansvarlig enhet
- Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
- Tidligere år og semester for dette emnet