Skriv ut | Lukk vindu |
Høst 2020
VID-6312 Matematikk lærerspesialist, del 3 - Læring og kartlegging i geometri, måling, statistikk og koding - 15 stp
Ansvarlig enhet
Emnetype
Vidareutdanning på masternivå retta mot lærarar i grunnskolen.
Emnet er ein del av lærarspesialistutdanninga i matematikk. Emnet kan ikkje takast som enkeltemne
Innhold
Søknadsfrist
Søknadsfrist 01.03 på Utdanningsdirektoratets nettsider
Når man har fått godkjent søknaden av Utdanningsdirektoratet må man registrere seg på EVU-web innen midten av mai.
Opptakskrav
- Fullført lærarutdanning eller tilsvarande utdanning som kvalifiserer til arbeid i grunnskolen.
- Minst 60 studiepoeng i matematikk/matematikkdidaktikk.
Deltakarane må være i eit tilsettingsforhold i grunnskolen, som tillater at deltakaren kan prøve ut pedagogiske opplegg i eiga klasse. UiT vil ikkje kreve dokumentasjon på tilsettingsforholdet, men dette er ein forutsetning for at studentane kan gjennomføre sine arbeidskrav.
Hva lærer du
Etter bestått emne har studentane følgjande læringsutbytte:
Kunnskap: Studenten har kunnskap om:
- matematisk kompetanse
- summativ og formativ vurdering
- ulike kartleggingsverktøy
- forsking på elevar si læring innanfor
- geometri
- måling
- statistikk
- koding
Ferdigheter: Studenten kan:
- undervise på ulike måtar for å oppnå ulike kompetansar
- gjennomføre målretta kartlegging av ulike kompetansar og av ulike matematiske tema
- bruke ulike typar undervisning (formativ, samtaletrekk, normer) i eiga undervisning
Kompetanse
- kunne rettleie kollegaer innanfor undervisning i geometri, måling, statistikk og koding på sitt trinn (barnetrinn, mellomtrinn, eller ungdomstrinn)
- kunne utvikle og systematisere kartlegging i eiga klasse og på eige trinn, med fokus på ulike kompetansar og ulike matematiske tema
Undervisnings- og eksamensspråk
Undervisning
Emnet er samlingsbasert. Undervisninga blir ei blanding av forelesingar, gruppearbeid med refleksjonar rundt pensum, og rapportering frå utprøving i eiga klasse.
Emnet evalueres muntlig eller skriftlig etter første gjennomføring, og minimum en gang hvert tredje år.
Eksamen
Arbeidskrav:
Følgande arbeidskrav må være gjennomført og godkjent før ein kan ta eksamen:
- 70 % deltaking på undervisning
- Vise fram kartlegging av eigne elevar med fokus på ulike kompetansar og ulike matematiske tema
- Rapportere frå rettleiing av kollegaer innanfor formativ vurdering, undervisning i tal og algebra, og kartlegging
Eksamen består av: Presentasjon av
- plan for læring innanfor eit tema (av geometri, måling, statistikk, koding) på eige trinn (barnetrinn, mellomtrinn, ungdomstrinn), inkludert plan for kartlegging.
- rapport frå gjennomført rettleiing av kollegaer innanfor undervisning og kartlegging av eit anna tema (av geometri, måling, statistikk, koding, men ikkje det same som i pkt over)
Presentasjonen skal være for med-studentar, med korte oppfølgingsspørsmål. Individuell presentasjon på 20 minutt eller presentasjon i par på 30 minutt.
Eksamen vert vurdert med bokstavkarakter A-F, der F er ikkje bestått.
Ved karakter F/ikkje bestått eller gyldig forfall får ein tilbod om kontinuasjonseksamen påfølgande semester. Frist for å melde seg til kontinuasjonseksamen er 15. januar for eksamen i haustsemesteret og 15. august for eksamen i vårsemesteret.
Dato for eksamen
Eksamensdato er foreløpig og vil kunne bli endret. Endelig eksamensdato kunngjøres ved oppslag på det enkelte fakultet primo mai for vårsemesteret og primo november for høstsemesteret.