NORSK:
Betong er et materiale som er allestedsværende og avgjørende for at moderne samfunn kan fungere. På dette kurset kan du lære om hvordan betong kan brukes til å bygge opp under en sirkulær økonomi og et bærekraftig samfunn.
ENGLISH:
Concrete is a ubiquitous material that is essential for the functioning of modern societies. In this course, you can learn about how concrete can be used to support a circular economy and a sustainable society.
NORSK:
Date: 10. mai 2025 (09:00) – 31. juli 2025 (16:00)
Vertsuniversitet: UiT – The Arctic University of Norway (UiT)
Modus / Type aktivitet: Nettkurs
Målgrupper: Masterstudenter, stipendiater, postdoktorer og forskere
Kategori av kunnskapsoverføring: Entreprenørskap og innovasjon
Varighet: 8 uker
Antall deltakere: 20
Søknadsfrist: 2. mars 2025
Dette er et kurs på høyere nivå som vil dekke emner som grunnleggende konsepter for bærekraft, energirevisjon, grønne og bærekraftige materialer, og livssyklusrammer for bærekraft.
Kurset fokuserer også på anvendelsen av bærekraftskonseptet i forvaltningen av energi, vann og avfall. Studentene vil demonstrere nøkkelkunnskap i bærekraft ved å gjennomføre et livssyklusvurderingsprosjekt (LCA).
Pedagogisk tilnærming:
Oppgaver:
Totalt leverer studentene inn to oppgaver for evaluering. Oppgavene skal leveres individuelt. I tillegg vil det gis hjemmelekser og det holdes quiz etter veiledningene for å vurdere studentens fremgang.
Læringsutbytte:
ENGLISH:
Date: 10 May 2025 (09:00) - 31 Jul 2025 (16:00)
Host university: UiT – The Arctic University of Norway (UiT)
Mode / Type of activity: Online course
Target groups: Master students, PhD students, Post-docs, Researchers
Category of knowledge transfer: Entrepreneurship/Innovation
Duration: 8 weeks
Registration limit: 20
Application deadline: 2 March 2025
This is an upper-level course that will cover such topics as basic concepts of sustainability, energy
auditing, green and sustainable materials, and life-cycle frameworks for sustainability. The course also
focuses on the application of the concept of sustainability to the management of energy, water, and waste.
Students will demonstrate key knowledge in sustainability by conducting a life-cycle assessment (LCA)
project.
Pedagogical approach:
Assignments:
In total the students hand in two assignments for evaluation. The assignments should be submitted individually. In addition, there will be homework assignments and quizzes following the tutorials to assess
student's progress.
Learning outcomes:
By the end of the course the student will be expected to be able to the following: