Pedagogisk akademi har gleden av å invitere til en spennende workshop om aksjonsforskende tilnærminger til praksisnær forskning i (høyere) utdanning og andre kontekster. Målet med aksjonsforskning er å styrke både praksisutvikling, kunnskapsutvikling og gjerne også organisasjons- eller samfunnsutvikling.
Dag Husebø, professor i universitetspedagogikk ved UiS og VID, er invitert til å trekke opp noen historiske linjer og grunnlagsforståelser. Han vil vise til ulike tilnærminger til aksjonsforskning og mulige steg i en aksjonsforskningsprosess. Hva kan hensikten med å velge seg en aksjonsforskningstilnærming være? Hvordan kan det empiriske materialet generes, og hvordan kan studenter og andre aktører involveres i analyser og i medforskning? Spørsmål som dette vil være gjenstand for felles refleksjon og diskusjon.
Har du egne pågående prosjekt eller idéer som går i retning av det praksisnære og det å forske på og i egen praksis, så hadde det vært flott om du tok disse med deg, og bidro inn til diskusjon og erfaringsdeling.
Det blir lett servering.