Illustrasjons-/bannerbilde for La oss snakke sammen: Et kurs i interkulturell kommunikasjon / Let's Talk: A Course in Intercultural Communication
eugloh.eu

NORWEGIAN:

Université Paris-Saclay (UPSaclay) arrangerer et nettkurs denne høsten hvor du kan trene dine ferdigheter i interkulturell kommunikasjon og konflikthåndtering på tvers av kulturer.

ENGLISH:

Université Paris-Saclay (UPSaclay) is this autumn arranging an online course where you can train your skills in intercultural communication and conflict management across cultures.

NORWEGIAN:

Periode: 1. oktober 2024 – 1.desember 2024

Modus / type aktivitet: Nettkurs

Målgrupper: Bachelor- og masterstudenter

Dokumentasjon av deltakelse: ECTS

Språk: Engelsk B2

Søknadsbehandling: Kvalitativ vurdering

Antall ledige plasser: 150

Påmeldingsfrist: 13. oktober 2024

Dette kurset har som mål å styrke deltakeres interkulturell bevissthet og gi dem mulighet til lære å kommunisere på tvers av kulturer. Vi vil utforske de synlige og skjulte aspektene ved kulturer, kulturelle likheter og forskjeller, kultursjokk, nevrovitenskapen bak stereotypier, persepsjon, kommunikasjonsstiler og konflikthåndtering på tvers av kulturer.

Hovedmålet med slike interkulturelle utvekslinger er ikke nødvendigvis å lage en liste over komponentene i en spesifikk kultur, men å oppmuntre til en spørrende holdning for å fremme toleranse, aksept og respekt for kulturelt mangfold. Vi ønsker også å gi studentene muligheten til å trene ferdigheter som gjør dem i stand til å samarbeide på tvers av kulturer, både i akademiske sammenhenger, og senere på arbeidsplassen i dagens globaliserte verden.

Studentene vil delta i grupper på nettet hvor de også vil lære om de teoretiske perspektiver på interkulturell kommunikasjon.

De vil få muligheten til å teste ut teoretiske perspektiver ut i praksis ved å samarbeide på nett via videokonferanser, med studenter fra ulike universiteter.

Denne aktiviteten er en del av EUGLOHs arbeidspakke 5

Logo

EUGLOH er en allianse mellom ni europeiske universiteter som legger til rette for mobilitet knyttet til forskning, undervisning og innovasjon. Alliansen støtter opp under aktiviteter, prosjekter og programmer som retter seg mot globale helseutfordringer. Denne virksomheten krysser fagdisipliner og har et spenn som også går utenfor den medisinske sektoren.

ENGLISH:

Period:  14 Oct 2024 — 1 Dec 2024

Mode / Type of activity: Online Course

Target groups: Undergraduate students, Master students

Recognition: Transcript of records - ECTS

Language: English B2

Recruitment of Participants: Qualitative Assessment

Number of open spots: 150

Application deadline: 13 October 2024

This course aims at raising intercultural awareness and learning to communicate across cultures.

We will explore the visible and hidden aspects of culture, cultural similarities and differences, culture shock, the neuroscience of stereotypes, perception, communication styles and conflict management across cultures.

The main objective of such intercultural exchanges is not necessarily to make a list of the components of a specific culture, but to encourage an enquiring questioning attitude in order to promote tolerance, acceptance and respect for cultural diversity.

We would also like to give students the opportunity to train skills that enable them to cooperate across cultures both in academic contexts and later at the work place in today’s globalized world.

Students will participate in groups online where they will also learn about the theoretical aspects of intercultural communication.

They will have the chance to put the theoretical aspects into practice by collaborating online via video conferences, with students from various universities.

This activity is part of EUGLOH's Workpackage 5

Logo

EUGLOH is an alliance between nine European universities that facilitates mobility related to research, teaching, and innovation. The alliance supports activities, projects, and programmes that address global health challenges. This crosses disciplinary boundaries and spans beyond the medical sector.

Starter: 14.10.24 kl 09.00
Slutter: 01.12.24 kl 16.00