Fagseminar om autisme: Ufrivillig skolefravær og ulike sanseopplevelser

Illustrasjons-/bannerbilde for Fagseminar om autisme: Ufrivillig skolefravær og ulike sanseopplevelser

AiN, Troms lokallag og UiT Norges arktiske universitet inviterer til seminar med Steinar Skomedal fra Spiss kompetanse. Tema for seminaret er ufrivillig skolefravær og ulike sanseopplevelser.

Spiss kompetanse er en privat spesialpedagogiske virksomhet om spesialiserer seg på autismespektertilstander.

Personer med autisme kan oppleve sansestimuli sterkere eller svakere enn dem som ikke har autismespekterforstyrrelser. Skolehverdagen er full av sanseopplevelser fra lærere og medelever, og dette kan gjøre læring og skoleoppmøte vanskelig. Steinar Skomedal fra Spiss kompetanse vil ta for seg ulike sanseopplevelser autister kan ha. Han vil i den sammenheng også ta for seg hvordan man kan oppdage, tilrettelegge og trene slik at hverdagen med ulike sanseopplevelser blir lettere for de med autisme.

Seminaret avholdes på auditorium Didaktikken (ILP-bygget, rom 1.059). Det er også mulig å følge seminaret digitalt på teams

Når: 18.10.24 kl 12.00–14.00
Hvor: ILP-Bygget 1.059 (Auditorium Didaktikken) eller teams