VeiKomp Nord: Diskusjon av læringsdesign og arbeid med emne A
VeiKomp Nord: Diskusjon av læringsdesign og arbeid med emne A
Valg av læringsdesign er en kritisk fase i utvikling av nye studietilbud. Vi inviterer derfor til en innledende diskusjon om læringsdesign, før vi konkret diskuterer læringsdesign i tilknytning til emne A og eventuelt B, C og D.
Bilde: Mostphotos
Kjøreplan
13.15-13.30 Velkommen og presentasjon
13.30-14.00 Introduksjon om læringsdesign
14.00-14.10 Pause
14.10-14.30 Erfaringsutveksling- om bruk av ulike modeller/design/rammeverk for læring
14.30-14.50 Læringsutbyttebeskrivelse (LUB)- Emne A
14.50-15.00Pause
15.00-15.45 Diskusjon og kort om veien videre
Hvilke(t) læringsdesign skal vi velge for emnene A-D, og hvordan begrunner vi våre valg?
Hvordan utfordres valg av læringsdesign av målgruppene (helsepersonell og vitenskapelig ansatte), hvor læring i emnet skal bidra til utvikling av en praksis?
Lesetips:
Hrastinski, S. (2023). Informed design for learning with digital technologies. Interactive Learning Environments, 31(2), 972–979. https://doi.org/10.1080/10494820.2020.1815221
Bower, M., & Vlachopoulos, P. (2018). A critical analysis of technology-enhanced learning design frameworks. British Journal of Educational Technology, 49(6), 981–997. https://doi.org/10.1111/bjet.12668
Hirv-Biene, J., Pishtari, G., Wagner, M., Sarmiento-Márquez, E.M., Ley, T. (2023). A Learning Design to Support Transfer of Training in Continuing Education. In: Viberg, O., Jivet, I., Muñoz-Merino, P., Perifanou, M., Papathoma, T. (eds) Responsive and Sustainable Educational Futures. EC-TEL 2023. Lecture Notes in Computer Science, vol 14200. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-42682-7_7