Illustrasjons-/bannerbilde for Nettkurs i akademisk skriving innen naturvitenskap og medisin / Online Course in Scientific Writing for students of Natural Science and Medicine
Mostphotos.com

NORWEGIAN: LMU i München holder til vinteren et nettkurs på engelsk hvor du kan utvikle dine ferdigheter innen akademisk skriving og trene deg opp på research og kildebruk.

ENGLISH:

LMU in Munich is holding an online course in English this winter where you can develop your scientific writing skills and get practice doing research and using references.

NORWEGIAN:

Dato: 15. oktober 2024 – 28. februar 2025

Tidssone: CET

Sted: Nettkurs

Målgruppe: Masterstudenter

Vert: Ludwig-Maximilians-Universität München

Påmeldingsfrist: 13. september 2024 (kl. 23:59)

Dette nettbaserte kurset tar utgangspunkt i utfordringsbasert læring og vil gi deltakerne muligheten til å forbedre sine akademiske skriveferdigheter, på engelsk.

Innhold og Metodikk:

Nettseminaret er for studenter innen naturvitenskap og helsevitenskap. Målet med kurset er å gi en kort teoretisk innføring om flere emner relatert til akademisk skriving.

Øvelser med klart definerte oppgaver vil gi studentene muligheten til å prøve ut de har lært, i praksis, i løpet av kurset.

På denne måten kan studenten få muligheten til å utforme sin egen vitenskapelige artikkel, trinn for trinn. Studentene får hjelp fra veileder, med deres spørsmål, hvis de står fast.

Ved å delta i kurset kan studentene forbedre sine ferdigheter i litteratursøk, til å utforme ulike deler av en akademisk artikkel og presentasjon av resultatene fra arbeid, på engelsk.

Kompetanseområder:

• Kritisk tenkning
  • Kommunikasjon og samarbeid
  • Kreativitet og problemløsning

Krav til deltakere:

Utvelgelseskriterium: Deltakerne bør allerede ha valgt et emne for sin masteroppgave.

Antall deltakere: ubegrenset

Deltakerdiplom/ECTS: 3 ECTS

Språk: Engelsk

Denne aktiviteten er en del av EUGLOHs arbeidspakke 2.

Logo

EUGLOH er en allianse mellom ni europeiske universiteter som legger til rette for mobilitet knyttet til forskning, undervisning og innovasjon. Alliansen støtter opp under aktiviteter, prosjekter og programmer som retter seg mot globale helseutfordringer. Denne virksomheten krysser fagdisipliner og har et spenn som også går utenfor den medisinske sektoren.

ENGLISH:

Date: 15 October 2024 — 28 February 2025

Timezone: CET

Location: Online

Target Group: Master students

Host: Ludwig-Maximilians-Universität München

Registration deadline: 13 September 2024 (23:59)

This online problem-based learning course will allow participants to improve their scientific writing skills in English.

Content and Methodology:

The online seminar "Scientific Writing" is for students of natural sciences and health sciences,

The objective of the course is to provide a brief theoretical introduction on several topics related to academic writing.

Exercises with clearly defined tasks will give students the opportunity to test what they have learned and applied directly during the flow of the course.

Thus, for example the student has the opportunity to draft one's own scientific publication step-by-step. Immediate feedback from the tutor can help the students with their queries if they are stuck.

By participating in the course the students can improve their skills in in literature search, drafting various parts of an academic article and presenting the results of the work in English.

Competences:

• Critical thinking
  • Communication & collaboration
  • Creativity and problem solving

Requirements:

Selection strategy: Participants should have already selected a topic for their master thesis.

Number of participants: unlimited

Certificate/ECTS: 3 ECTS

Language: English

This activity is part of EUGLOH’s Work Package 2.

Logo

EUGLOH is an alliance between nine European universities that facilitates mobility related to research, teaching, and innovation. The alliance supports activities, projects, and programmes that address global health challenges. This crosses disciplinary boundaries and spans beyond the medical sector.

Starter: 15.10.24 kl 09.00
Slutter: 15.02.25 kl 16.00