Årsfest 2024: Inspirasjonsforedrag for Harstad kommune

Illustrasjons-/bannerbilde for Årsfest 2024: Inspirasjonsforedrag for Harstad kommune

• 08:30: Det serveres kaffe og kanelboller
  • 08:45: Velkommen til UiT – med viserektor Rikke Gürgens Gjærum
  • 08:50: Innledning – med Tone Marie Myklevoll, kommunalsjef for Samfunn og infrastruktur Harstad kommune
  • 09:00: Foredrag “Here we go again”, med universitetslektor Heidi Angell
  • 09:30: Pause
  • 09:45: Innledning om medarbeiderskap v/ Frode Mikaelsen NNL
  • 11.00: Takk for i dag v/Tone Marie Myklevoll
  • 11.05: Slutt

Om foredraget

Here we go again! Et skråblikk på organisasjonsendring

Organisasjonsformer og endringer reiser rundt som moter, på samme som snittet på finbuksene kommer og går. Selv om det ofte gis inntrykk av at nye organisasjonsendringer er unike og nye, så har de som regel vært prøvd ut før.

Hvordan reagerer vi på organisasjonsendringer? Hva er på mote nå?

Universitetslektor ved Handelshøgskolen i Harstad, Heidi Angell, drar oss gjennom et foredrag, basert på andres og egen forskning.

Om foredragsholder

Heidi Angell er universitetslektor i ledelse på Handelshøgskolen ved UiT Norges arktiske universitet i Harstad. Der underviser hun i praktisk prosjektledelse og innovasjon. Angell er også stipendiat og i ferd med å sluttføre en doktorgrad i organisasjon og ledelse ved Handelshøgskolen. I sin ph.d. har hun forsket på hvordan nordnorske kunstnere og kulturaktører håndterer spenningen mellom å skape kunst og drive forretning. Angell er en inspirerende foredragsholder med tema som inviterer til ettertanke og refleksjon.

Om UiTs årsfest

28. mars er bursdagen til UiT, for på denne datoen i 1968 vedtok Stortinget at Nord-Norge skulle få sitt eget universitet. Med årene har dette vedtaket ført til et moderne flercampusuniversitet, som med geografiske øyne er Norges største universitet. Det er med andre ord helt på sin plass med en skikkelig årsfest ved våre fire hovedcampuser i Tromsø, Alta, Narvik og Harstad. I år er feiringen lagt til etter påske, nærmere bestemt fra 2. til 6. april i uke 14.

Når: 04.04.24 kl 08.30–11.05
Hvor: Stort auditorium